Lizzie Borden

9 1 0
                                    

Lizbeth Borden 1860. július 19-én  született Fall Riverben, Massachusetts államban, Sarah Morse  és Andrew Borden gyermekeként.

Három évvel Lizzie Borden édesanyja, Sarah halála után Andrew feleségül vette Abby Durfee Grayt.

A gyilkosságok előtti hónapokban nőtt a feszültség a családon belül, különösen amiatt, hogy Andrew ingatlant ajándékozott Abby családjának különböző ágai számára.


*
B

ár a vendégszoba takarítása Lizzie és Emma szokásos házimunkái közé tartozott, Abby reggel 9:00 és 10:30 között felment az emeletre, hogy megvegye az ágyat. Az igazságügyi orvosszakértői vizsgálat szerint Abby gyilkosával állt szemben a támadás idején.
Először a feje oldalán ütötték meg egy csatabárddal, amelyet a támadó közvetlenül a füle fölé vágta, amitől megfordult, és arccal a padlóra esett, zúzódásokat okozva az orrán és a homlokán. A gyilkosa ezután többször megütötte, és további 17 közvetlen ütést adott a tarkójára, és megölte.

  *
A

mikor Andrew 10:30 körül visszatért, a kulcsa nem tudta kinyitni az ajtót, ezért bekopogtatott. Maggie, a szobalány nyitott ajtót. Később a szobalány azt vallotta, hogy hallotta Lizzie nevetését közvetlenül ezután; nem látta Lizzie-t, de kijelentette, hogy a nevetés a lépcső tetejéről jött.  Ezt jelentősnek tartották, mivel Abby ekkorra már halott volt, és a testét bárki láthatta volna az otthon második emeletén. Lizzie később tagadta, hogy fent lenne, és azt vallotta, hogy az apja megkérdezte tőle, hol van Abby, ő pedig azt válaszolta, hogy egy hírnök idézést küldött Abbynek, hogy látogassa meg egy beteg barátját.

Lizzie kijelentette, hogy ezután levette Andrew csizmáját, és besegítette a papucsába, mielőtt lefeküdt a kanapéra szunyókálni (ez az anomália, ami ellentmond a tetthelyről készült képeknek, amelyeken Andrew csizmát visel).  Ezután tájékoztatta Maggie Sullivant egy áruházi akcióról, és megengedte neki, hogy elmenjen, de Sullivan rosszul érezte magát, és inkább a hálószobájában szundikált.

Sullivan azt vallotta, hogy a harmadik emeleti szobájában pihent az ablaktisztítástól, amikor 11:10 előtt hallotta Lizzie kiáltását a földszintről: "Maggie, gyere gyorsan! Apa meghalt. Valaki bejött és megölte."
Andrew egy kanapéra rogyott a földszinti nappaliban, és 10-11-szer megütötték egy csatabárdszerű fegyverrel.  Az egyik szemgolyója tisztán kettéhasadt, ami arra utal, hogy aludt, amikor megtámadták.   Még mindig vérző sebei egy nagyon közelmúltbeli támadásra utaltak.

*
R

endszeres adag morfiumot írtak fel neki, hogy megnyugtassa idegeit, és lehetséges, hogy ez befolyásolta a vallomását. Viselkedése szabálytalan volt, és gyakran nem volt hajlandó válaszolni egy kérdésre, még akkor sem, ha a válasz hasznos volt számára. Gyakran ellentmondott önmagának, és váltakozó beszámolókat adott a kérdéses reggelről, például azt mondta, hogy a konyhában olvasott egy magazint, amikor apja hazaérkezett, majd azt mondta, hogy az ebédlőben vasalt, majd azt mondta, hogy lejött a lépcsőn. Azt is elmondta, hogy levette apja csizmáját, és papucsot húzott rá, miközben a rendőrségi fényképeken jól látható, hogy a csizmáját viseli.

Bár a tárgyaláson felmentették, Lizzie Borden továbbra is a fő gyanúsított volt  apja és mostohaanyja meggyilkolásával kapcsolatban.

Bár a tárgyaláson felmentették, Lizzie Borden továbbra is a fő gyanúsított volt  apja és mostohaanyja meggyilkolásával kapcsolatban

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Abby Borden holtteste

Andrew Borden holtteste

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Andrew Borden holtteste

Két üres házWhere stories live. Discover now