4.

3 1 0
                                    

Mióta apánkat és Abbyt meggyilkolták rémálmok gyötörnek. Rettegek attól, hogy Heatherrel és a nagyiékkal is történik valami. De ami nem hagy nyugodni, az az ismeretlen férfi a koporsóban. Amióta az álmomban láttam, jobban megfigyelem az embereket, a környezetet. Szinte mindent. Phoebe nagyi ősz hajszálai megsokasodtak. Abraham papi láthatóan soványabb lett. Őket is megviselték a történtek.
Mi, "megmaradt Bordenek", kívülállók lettünk. Viszont sokat tanultam a kialakult helyzetből. Phoebe Davenportnak - mint kiderült- többnyire érdekbarátai voltak. Abraham Borden és Heather ebből semmit nem vett észre. A látszat ellenére biztosan megvoltak a maguk gondjai. Az iskolában kirekesztettek a közösségből. A tanárok sajnálkozó pillantásokat küldtek felém.

Kezdetét vette az álhírek terjesztése. Az egyik rendőr felesége indította el azt a feltételezést, miszerint látta, ahogy Lizzie a gyilkosság előtti napon pruszsavat próbált vásárolni. S mivel Mrs. Jones pont ismeri a helyi gyógyszerészt, az elmondta neki, hogy Lizzienek fókabőr köpeny tisztítására kell a pruszsav.
Alice Russell következett. Állítása szerint látta, hogy darabokra szakít egy ruhát. Elmondása szerint Lizzie fel akarta gyújtani a ruhát, mert azt festék borította. Állítólag ezt viselte a gyilkosság napján. Kérdem én: Alice Russellnek hány dioptriás a szemüvege, hogy két utca felett belát a Borden-házba.
De az igazságot csak én tudom. Miss Sullivan, a bejárónőnk egy csomaggal hagyta el a házat. Azt csak ő tudja, hogy mit rejtett a csomag.

2 hónappal később a nagyszüleinkkel együtt magunk mögött hagytuk Fall Rivert. Elköltöztünk Bostonba. Itt senki nem ismert minket. Papiék azt mondták, hogy senkinek ne beszéljünk a múltunkról, ha "kötöttségek" nélkül akarunk élni. Hogy tényleg ne kelsünk gyanút, papi felvette a Morse nevet.
Phoebe nagyi Heathernek is megtanította a fedősztorit.
- Ha valaki kérdezi azt mondjátok: a szüleitek balesetben meghaltak és mi vettünk magunkhoz titeket. Azt se feledjétek, hogy Abraham papi valójában Borden. Ha kérdezik, az apátok neve Andrew Morse volt. Anyátok, Sarah egy betegségben meghalt - ami igaz-, apátok pedig egy Abigail nevű nőt vett feleségül. S a legfontosabb, hogy nővéretek nincs.

Szóval így éltünk egy ideig. Aztán megismertem Gary Allent.
A saját magam köré felhúzott falat apránként lebontottam. Illetve...Mindent tudott.
Utoljára 20 évvel ezelőtt házasodott össze két Fall River-i lakos.

Anne Turner és Norman Allen az ezerkilencszázas évek elején kötötte össze életét. Történetük mára már legenda. Anne, a jómódú családból származó szelíd, barátságos lány és Norman, a nőügyeiről híres örökifjú teliholdkor találkozott. Ekkor látták egymást először. Norman csak ekkor figyelt fel igazán Annere. Annet azonban nem érdekelte Norman. Klisé nem?
Anne szerette a csillagokat. Norman pedig szeretett éjnek éjjelén céltalanul bolyongani. Mindkettejük útja a Kennedy parkba vezetett. Egyik éjjel találkoztak.
Azt mondják bolond, aki a farkasok idején házon kívül jár. De Anne Turner és Norman Allen a második teliholdkor szerettek egymásba. Aztán egyik napról a másikra eltűntek. Annet egy erdő szélén, holtan találták, teliholdkor. Állítólag a farkasok megtámadták. Norman pedig összeroppant. Azóta nem beszél. Az utolsó szót Anne-nek mondta, és azóta is hazavárja. Mennyit jelent egyetlen kimondott szó nemigaz?
Ebben Gary nagyon hasonlít az apjára. Hisz minden napom tőle hallott utolsó szava a szeretlek volt. Ahogy Norman is mondta Anne-nek.

 Ahogy Norman is mondta Anne-nek

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[Kennedy park, Fall River]

[Lizzie valójában próbált pruszsavat vásárolni, de nem tudni, hogy ténylegesen vett-e]

Két üres házWhere stories live. Discover now