2.

3 1 0
                                    

Éldegéltünk egymás mellett, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. De semmi sem volt rendben. Ez volt a vihar előtti csend.
Lizzie egyik napról a másikra megváltozott. Pont mint apa, amikor megismerte Abbyt, a mostohaanyánkat. Itt jöttem rá, hogy Phoebe nagyi állítása igaz, miszerint; a pénz jó ha van, de nem boldogít. Sőt.

Szóval a  Lizzie fejében lévő motor meghibásodott. Kijelentette, hogy Abbyt "Mrs. Bordennek" fogja szólítani, ezzel is érzékeltetve azt, hogy nem léphet édesanyánk helyébe.
Abraham papinak is feltűnt Lizzie mássága. Összehúzott szemekkel nézte, ahogy önfeledten játszik velünk, készségesen segít mindenkinek.
Sajnos, vagy nem sajnos, mi Heatherrel nagyon is élveztük ezt az időszakot. Alapvetően Lizzie jó testvér volt. Elválaszthatatlanok voltunk, egészen anyánk haláláig. Ezután Lizzienél átkattant valami. És ez a valami felülkerekedett Lizzie önuralmán.

Mikor végeztünk az iskolában, a kapu túloldalán papi várt engem. Heather már a nagyinál volt. Akkor már tudtam, hogy komoly baj történt.
-Lizzievel történt valami?
Abraham Borden bólintott. Láttam az arcán átsuhanó megkönnyebbülést, hiszen ő is tudta, hogy ezen nincs mit szépíteni.
-A nővéred bolond, Heidi. Mindig is bolond volt. Megszállta valami, és ez a valami átvette az esze felett az uralmat. Bármi is legyen a fejében, lehet az maga az ördög, de nem fog leállni. A fiamat és az új feleségét fejszével megölte. Ezért, Heidi, ha azt hallod: Fejszés gyilkos, Lizziere gondolj. Az emberek félnek tőle. Valótlanul állítják, hogy családi örökség miatt tette amit tett. Tagadják, hogy Ő...épelméjű. Ők is tudják, hogy nem az. Figyelj, Heidi - térdelt le elém- most érettebbnek kell lenned a korodnál. Tudod, hogy nem azt mondtam, hogy fel kell nőnöd, ugye? - bólintottam- Okos lány vagy te. Az egyik szemedet mindig rajta kell tartanod Heatherön. El kell mennünk innen, Heidi. Tudod, hogy miért.
Tudtam.
Lizzie tényleg olyan tébolyult volt, ahogy papi leírta.
Mikor nagyobbacska lettem a mami elküldött tűért és cérnáért. A cégér alatt azonban megtorpantam.
Ott állt ő. Egyből felismertem. Szőke kontyából elszabadult néhány rakoncátlan tincs. Arca beesett, szemei alatt sötét táskák árulkodtak arról, hogy a barna szemek egykor boldogak voltak. De már nem lehetnek azok. Ahogy Lizzie sem. Cingár testére szakadt, virágmintás szoknyát húzott, amely látni engedte cipőtlen lábfejét. Ez lett Lizzie Bordenből. Egy koldus, egy áldozat. Egy gyilkos.

James Buffingtonnak, a polgármesternek egy fia és három lánya született. A negyedik gyermeknek csak a sírját láthatjuk.
Joseph Buffington szabadidejében a barkácsbolt pultja mögött ácsorgott. Aznap is ott volt, mikor Lizzie Borden és én.
Mikor Joseph felismerte a nővérem a szemei kétszeresére nőttek. Mivel Lizzie a világáról sem tudott, Josephet sem ismerte fel.
-Mit adhatok, Lizbeth? - kérdezte kedvesen Joseph Buffington. Szemei Lizzie arcát fürkészték.
Lizziet a nagykutyák és csatlósaik Lizbethnek szólították. Eleinte még zavarta, hogy ilyen hivatalos módon kezelik, de idővel megszokta.
- Egy fejszét.

[James Buffington volt Fall River első polgármestere. 3 lánya született: Mary, Esther, Sarah; és egy fia: Joseph]

-D

Két üres házWhere stories live. Discover now