Just när mamma ska öppna porten så upptäcker hon en liten lapp som ligger på den ena hallbänken. Hon tar fram det och läser tyst. Sen så släpper hon ner det med ett argt skrik och kollar på mig.
– Du går för långt Siri! Du kan inte hålla på såhär!
Jag slänger mig ner på golvet och rycker tag i brevet.
Tack Siri! Det kanske inte riktigt blev som planerat, men jag löser det! Nu kan jag gå vidare, nu kan jag äntligen bli fri och inte vara fastbunden här på jorden. Tack och åter igen tack. Kram, din tvillingsyster som älskar dig mer än något annat!
Jag känner hur en tår rinner ner för min kind och just när mamma ska gå ut så hörs en röst.
– Vänta! säger rösten.
Jag kollar dit rösten hördes. Det är Iris!
– Iris, flämtar mamma.
– Jag skulle lyssna på Siri om jag var ni. Hon har hjälpt mig väldigt mycket.
Mamma la sin hand på min axel och sen tryckte hon mig emot sig och gav mig en hård kram. Pappa slöt upp bredvid oss också stod vi där och kollade medan Iris tynade bort.
– Älskade tvillingsyster, viskar jag medan tårarna rinner ner för mina kinder.
// Well, om någon nu har orkat läsa hela vägen hit så TACK hoppas du har en jättebra dag och att du får din favoritmat till middag och att något trevligt händer dig imorgon!!!!!
YOU ARE READING
Tvillingsystern
ParanormalAllt är normalt i Siris liv förrän hon får ett brev från sin tvillingsyster. Inget ovanligt kanske du tänker. Förutom den detaljen att tvillingsystern är död.