Taş Devri zamanda şunlar oluyordu . Sabah olmuştu Abide Ve Toplunur sabah işleri için görev ayrılı mı yapıyorlardı .
Abide
- ben balık tutarım Şevval benle gelcek olsun sende Şükriye ile odun getirin .
Toplunur
- tamam Abide .
Şevval ve Şükriye uyandığında beli tutulmuştu .
Şevval
- hiç rahat değildi .
Şükriye
- evet ya benim hep belim tutuldu .
Şevval
- aynen benimde tutuldu .
Şükriye
- spor yapalım .
Şevval
- tamam Şükriye .
Şevval ve Şükriye biraz spor yaptıktan sonra yanlarına Toplunur geldi .
- demek uyandınız birazdan balık yicez ama önce kırılan tekerlekle ilgilencez .
Şükriye
- tamam biz Şevval ile yardımcı oluruz .
Şevval
- evet yardım ederiz hemen biter .
Toplunur
- Tamam hadi gidelim .
Tekerler yapımı biraz zaman almıştı ama en sonunda bitmişti .
Abide
- sonunda bitti .
Şükriye
- Şu karşıdaki geniş içi çökük şey ne ?
Abide
- o şu dağdan düştü .
Şükriye
- o taş ve bu tekerlekle birleştirin ve balık yemeden önce odunları rahat toplarız
Şevval sessizce
- el arabası yaptırdın resmen bu zamanda . Gerçiği bu zamana uygun taş el arabası . Hem zaten tekerlek bulunma amacı bu olsa gerek .El arabası yaptılar sonra sabah Abide ve Toplunurun konuştukları gibi iş bölümü yaptılar . Toplunur ve Şükriye odun topladılar ve aynı zamanda konuşuyorlardı .
Toplunur
- böyle odun taplamak kolay oldu .
Şükriye
- tabi kolay olur bu odunlarla ev yapsanızya
Toplunur
- ne ev mi ?
Şükriye
- yani kalacak yer .
Toplunur
- fena bir fikir değil ama gökyüzü ağladığında ne olucak ?
Şükriye
- ne anlamadım ?
Toplunur
- dün akşam ağladı ya gökyüzü .
Şükriye
- ha sen yağmuru diyorsun .
Toplunur
- demek siz yağmur diyorsunuz e bizde öyle söyleyek . Ama yinede bir soru ya yağmur yağdığında ne olacak .
Şükriye
- üstüne taş veya su geçirmeyen bir madde koyarız
Toplunur
- tamam . Hadi devam edelim odunları toplamaya .
Şükriye
- peki tamam .
Toplunur
- sana bir şey sorucam ama sormaktan utanıyorum .
Şükriye
- sorun ne hakkında ?
Toplunur
- senin ve Şevval hakkında bir soru .
Şükriye bı an tereddüt etsede soruyu sormasına izin verdi .
Şükriye
- soruyu sora bilirsin .
Toplunur
- buraya neden geldiniz ?
Şükriye gerçekleri anlatamazdı . Ama şuan bir şeyde uyduramazdı çünkü Şevval belkide bu sorunun cevabını Abidiye anlatırken başka bir şey söyleye bilirdi .
Sessis kaldığını fark eden Toplunur sorusunu tekrar sordu .
Şükriye
- bunu daha sonra anlatırım ilk önce işimizi bitirelim .
Toplunur
- tamam .Abide ve Şevval'de balık derde balık tutuyordu onlarda aynı zamanda konuşuyorlardı .
Şevval
- neden ellerinle balık tutuyorsun ? Neden olta kullanmıyorsun ?
Abide
- oltamı o da ne ?
Şevval içinden
- eyvah gelecekten bir şey söyledim bu durumu nasıl düzelte bilirim ha buldum
Abide bir ince odun dalı uzun olsun bide ip bu ipin ucuna balık yemi a şey yani solucan et parçası gibi bir şey bağlarız öyle daha kolay olur balık tutmak .
Abide
- tamam anladım .Abidede Toplunurun sorduğu soruyu Şevvale sordu . Şevval ise bu soruyu aynı Şükriye gibi düşündü ve tereddüt etti . Sonra Şükriye ile aynı yanıtı verdi .
Herkesin işi bitmişti yaylaya geri dönmüslerdi . Balığı pişirmek için ateş yakıldı . Aradan zaman gecmişti balık pişmişti hem yemek yediler hemde konuştular .
Abide
- bakın bu balıkları tutmak için olta ona bu ismi ve fikri bulan kişi Şevval .
Toplunur
- Şükriye de bizim yeni bir kalacak yer buldu bu odunlarla yapçaz .
Abide
- ya gökyüzü ağlarsa ne olacak bunu da düşündü mü
Toplunur
- evet onuda buldu şükriye . Su geçirmeyen bir madde koyarız dedi ve ayrıca bu ikisi gök yüzü ağlamasına yağmur diyorlar bizde öyle söyliyelim hem daha kısa .
Abide
- yeni kalacak yer planı iyi . Ve evet gökyüzü ağlaması yerine yağmur desek daha iyi .
Şevval
- artık bu devire taş devri denmez .
Şükriye
- haklısın Şevval
Abide
- hadi siz ikiniz keni aranızda konuşmayın ağaç dallarından ev yapmamıza yardım edin !
Şevval
- bu bir kaç hafta süre bilir .
Şükriye
- evet zaman alıcak hadi yardım edelim .
Şevval
- tamam kanka .
Akşam olmuştu hepsi çok yorulmuştu ateş yakıp biraz konuştular .Şevval
- ben çok yoruldum .
Şükriye
- vallahi bende çok yoruldum .
Abide
- yarın devam edilecek .
Toplunur
- evet dağru yarın devam edilecek
Bu konuşmadan sonra hepsi yattı . Sabah olduğunda ilk iş yemek yediler sonra ev yapımı devam etti .
Şükriye
- işte başlıyoruz .
Şevval
- çabamıza deyicek ama .
Şükriye
- bak o konuda haklısın canım arkadaşım .
Şevval
- hem birlikten kuvvet doğar bunu yapa biliriz .
Toplunur
- tabiki yapabiliriz .
Abide
- diğer köylerden yardım alır bizim ev bitince onlarada yaparız onlarda sonra yardım eder kendi evlerine .
Şevval
- ah Şükriye ah başımıza durduk yere iş çıkardın .
Şükriye
- böyle olacağını nerden bilebilirdim ki .
Abide
- bu arada sabah sana soru sormuştum . Buraya neden geldiniz diye .
Toplunur
- aynı soruyu bende sormuştum ama cevap alamadım .
Abide
- bende bize daha sonra söylerim dedin . Hadi anlatım bakalım .Şevval ve Şükriye bu konuyu gün içinde yanlız kaldıkları bir ara konuşmuslardı . Ve uydurma hikayeleri hazırdı .
Şevval
- biz buraya şu yüzden geldik . Bizim yaşadığımız yer buraya çooook uzak .
Şükriye
- yani bizim geliğimiz yaylayı tanıma sansınız yok .
Abide
- yayla ismi nedir ?
Şevval
- ismi tepe göz yaylası .
Toplunur
- hm bu yaylayı daha önce hiç duymadım peki ya sen Abide ?
Abide
- hayır bende duymadım .
Şükriye
- zaten size söylemiştik bilmessiniz diye . Neyse biz o yaylada Mutu mesut yaşıyorduk takı köyümüze basan kişiler tarafından köyümüz yok olasaya kadar .Toplunur
- yaylada saldıran kötü kişiler onlar kim yoksa Gisugi mi ?Şükriye
- yoo hayır Gisugi değil başka bir kötü .Toplunur
- hm anladım onlarda sizin köyü yerle bir ettiği için göç ettiniz ve burayı buldunuz .Şevval
- evet öyle oldu .Yıl 2029 şu olaylar oluyordu .
Gizemli kişi
- okulda artık hırsızlık yok onun yerine evlerde hırsızlık yapçaksınız ben size hangi evleri soyacağınızı söylicem .
1. Kişi
- tamam Gizemli kişi .
Gizemli kişi
- okulda hırsızlık yaparken yakalandınız mı ?
2. Kişi
- ufak cezalar ile atlattık .
Gizemli kişi
- ha o zaman harika kötülüğe devam edicez .
2. Kişi
- peki o iki kişiye bunları neden yapıyorsun yani onları neden taş devrine yolladın ?
Gizemli kişi
- onları bu bölümde açıklamicam hadi okuldaki tüm kişileri okula kilitleme vakti .
1.kisi
- ama bunu yaparsak polisler ilk olarak bu okula bakar .
Gizemli kişi
- Evet öyle olacak ama kimseyi göremicekler .
2. Kişi
- nasıl yani ?
Gizemli kişi
- ilizyon sayesinde . Şu an okulun içinde kimse yok ilizyonu yaptım .
1. Kişi
- ama ilizyona dokununca ilizyon yok olmaz mı ?
Gizemli kişi
- hayır bu daha farkı bir ilizyon . Dokununca ilizyon yok olmayan türden .
2. Kişi
- o zaman kimse bizi bulamaz .
Gizemli kişi
- evet ! Ha ha ha . Hadi herkesi kilitleme vakti .Bütün öğrenciler ve öğretmenler zorla tiyatro solonuna hapis edildi . Kurtulmaya çalışan oldu ama 1. Kişi ve 2. Kişi buna engel oldu kaçmaya çalısan kişileri yalıttılar . Herkes çok korkuyordu ama elerinden bir şey gelmiyordu . Onları kurtarmaya gelen kimse yoktu Gizemli kişi tarafından yapılan ilizyon öğretmen ve öğrencilerin haberi yoktu .
Gizemli kişinin dediği gibi ilk her ne kadara okula bakılacak olsada okulda hiç kimseyi bulamiyacaklar . Ne bir ip ucu nede bir insan .2. Bölüm Sonu
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TAŞ DEVRİ
Aventureiki kişinin biri tarafından taş devrine gönderilmesiyle olaylar karışıyor orada iki kişi ile tanışırlar bu durumu onlardan gizli tutarlar . Taş devrinde 3 ay kalcak olan kızların hikayesidir Taş devrinden kurtulacaklar mı ? Ya da kurtuldular diy...