Ze opende het berichtje, en was opgelucht.. Het was van lyca mobile ze moest er om lachen. De 3 uurtjes vlogen voorbij. Ze mocht al weer instappen in het volgende vliegtuig, ze deed dua. Ze zetten haar telefoon op vliegtuigstand, en deed haar oortjes in om Koran te luisteren.. Eenmaal aangekomen in Marokko was ik zo blij, de warme wind in je rug als je het vliegtuig uitstapt. Eindelijk het voelde alsof ze na een heel jaar weer thuis was in haar mooie land. We hadden ons uitgecheckt, en pakte een taxi naar huis. Aah het voelde zo heerlijk om het huis in Marokko weer te zien. Het was al laat dus ze besloot om te slapen.
De volgende morgen werd ze wakker, en ze dacht dat ze nog in Nederland was ze lachte in zichzelf en stond op. haar moeder was alle koffers Aan het uitpakken, en haar vader was brood gaan halen. na een heerlijk ontbijt besloot ze haar moeder te helpen.. De eerste 2 dagen vlogen voorbij, en Dina en haar moeder hadden zin om samen naar de markt te gaan. Ze had zich klaar gemaakt, en stond op het punt op te vertrekken. Haar vader had haar en haar moeder gebracht. Eenmaal aangekomen kon ze de heerlijke geur van de kruiden al ruiken, ze bukte voorover om een handje henna te scheppen, dat wilde ze graag in haar haar gaan doen vanavond. maar toen ze bukte voelde ze dat iemand haar aan keek, niet zomaar aankijken maar gewoon heel smerig met een vieze blik. ze trok snel haar jurkje een beetje naar beneden, en ze voelde zich niet prettig bij deze situatie. Haar moeder zag wat er gebeurden, en vertelde dat we het ook bij een ander kraampje konden gaan halen. Opgelucht liep ik samen met mijn moeder weg, we kwamen nu bij een prachtige winkel vol met hele mooie Marokkaanse jurken. ze hadden over 2 weken een bruiloft en moesten nog een jurk kopen,dus dit was de gelegenheid er voor ze pakte een mooie paarse jurk met mooie stenen en parels er op. Ze trok hem aan in een heel klein en gek pashokje. ze kwam eruit en haar moeder bewonderde haar. Maar zij niet alleen ook de jongen die ze daarnet ook al zag. De lach op haar gezicht verdween nadat hij een knipoog gaf, ze werd er misselijk van.. En ging zo snel mogelijk het paskamertje weer in. wat moest hij van haar dacht ze. Haar moeder bedankte de winkel eigenaar voor zijn tijd en zei dat ze later terug zouden komen. Ik voelde me totaal niet lekker in mijn vel zitten en dat allemaal door die vieze jongen.. Als hij haar maar met rust laat.. Dacht ze. Na een paar rondjes te hebben gelopen en een paar kruiden te hebben gekocht inclusief de henna vonden ze het de hoogste tijd om een taxi te pakken, en naar huis te gaan.. We stonden langs de weg maar alle taxi's die voorbij kwamen waren al vol, ik wil jullie wel brengen zei een stem achter haar. ze draaide zich om, en schrok. Nee.. Niet hij weer dacht ze, ik liep zo snel mogelijk weg en negeerde hem. was hij haar en haar moeder nou gevolgd ofzo?! Dacht ze, haar moeder bedankte hem voor het aanbod en zei dat het biet hoefde, ik voelde dat zijn ogen weer op mij waren gericht. ik riep mijn moeder en samen liepen we weg.. Ik keek nog even achterom of hij ons volgde maar gelukkig was hij weg, bah wat een een viezerik zeg. Dacht ze, haar moeder belde haar vader op en hij kwam ons weer ophalen. Toen mijn vader was gekomen reden we naar huis. Mijn moeder begon gelijk met koken, en ik ging naar mijn kamer om mijn spullen te brengen. Ik ging naar sta7 (dak),en genoot van het uitzicht. Mijn moeder riep me om te eten en samen genoten we van het heerlijke eten dat mijn lieve moeder had gemaakt.( ik ga proberen 1 keer in de 2 dagen een deel online te zetten en dit is vooral nog het begin van Dina's verhaal later komt er ook wat meer spanning in en krijgt Dina het erg lastig, maar ondanks dat gebeuren er ook weer een heleboel fijne momenten veel leesplezier! 😘)
JE LEEST
Zomer.. MAROKKO
RandomDit verhaal gaat over Dina. Dina is een erg lief & slim meisje. Ze maakt allemaal leuke dingen mee in Marokko maar ook minder leuke dingen.. Lees & zeg wat je er van vindt.. Veel leesplezier dames!