Ik ging snel terug naar sta7, om verder te genieten van het uitzicht. Tegenover haar zag ze ook iemand op er dak. het was een meisje. Ze leek aardig, dus ik zei hallo. Hooi antwoordde ze. Ik vroeg waar ze vandaan kwam en toevallig ook uit Nederland! Als snel schakelde we om naar het Nederlands, dat praatte veel fijner dan in het Marokkaans. Al snel begon ik haar echt aardig te vinden, en we praatte de hele avond samen. Toen het echt laat begon te worden zei ik haar gedag, en ging naar beneden. Mijn moeder vroeg snel met wie ik boven aan het praten was. Ik antwoordde met het buurmeisje, Samira heet ze. Heel leuk meisje. Haar ouders zijn ook erg vriendelijk, zei mijn moeder. Mag ik morgen iets met haar gaan doen? Vroeg ik. Mijn moeder keek me een beetje argwanend aan, 2 jonge meisjes alleen op stap in Marokko?! Nee sorry Dina, jullie mogen wel samen iets gaan bakken dat is toch ook leuk? Zei mijn moeder. Ja ik kijk wel antwoordde ik. Ik ging nog even Isha bidden, en dan ging ik lekker slapen.
DINAAA DINAA schreeuwde het buurmeisje. HELP! Ik keek om me heen en was beneden voor de deur. Zij was op sta7 ( het dak). Ze hing aan de rand, en viel bijna naar beneden. ik kende haar maar zo kort dacht ik bij mezelf. Ik schreeuwde om hulp maar het leek alsof niemand me hoorde. DINAAA IK HOU HET NIET MEER!!!
Huilend stond ik klaar om haar op te vangen. Ze liet zich los, en...... Ik schrok wakker, huh ik lag in bed. Het was een droom. Ik zweette helemaal, en mijn moeder kwam de kamer binnen. Gaat het wel goed met je zei ze. Ik weet niet antwoordde ik. Het komt vast doordat je geen goede nachtrust hebt gehad. Zei mijn moeder. Ik nam een douche, en ik voelde me stukken beter! Ik kwam aan tafel ontbijten, en we zouden vandaag op bezoek gaan. Na het eten ging ik gelijk naar Samira om te vertellen dat ik niet kon. gelukkig reageerde ze vriendelijk, en zei dat een andere keer ook goed was. Met een opgelucht gevoel liep ik weg. Ik ging naar mijn badkamer, en ik frisde me helemaal op. Mijn moeder vroeg of ik klaar was, en
ik ging nu nog gehaaster te werk dan eerst. We zouden naar mijn nichtje gaan, Yasmine ik heb haal al erg lang niet meer gezien. Ik ging snel naar de auto, en daar gingen we naar mijn lieve familie.
JE LEEST
Zomer.. MAROKKO
RandomDit verhaal gaat over Dina. Dina is een erg lief & slim meisje. Ze maakt allemaal leuke dingen mee in Marokko maar ook minder leuke dingen.. Lees & zeg wat je er van vindt.. Veel leesplezier dames!