BAB 7

24 0 0
                                    

Pagi hari yang tenang membuat kan Eleya bad mood apabila Deryan datang ke rumahnya untuk menghantar ke butik nya hari ini.

"Morning sayang " ucap Deryan dengan senyuman manis

Eleya membuat muka selamba dan tidak membalas wish Deryan itu.

"Awak ni tak ada kerja ke datang rumah saya pagi-pagi macam ni, gila eh" marah Eleya

Deryan tersenyum dan menenung wajar mulus cinta hati nya itu.

" Yang awak ni dah kenapa senyum-senyum. Memang sah gila, nak saya tolong call kan Hospital Rambutan tak untuk awak" kata Eleya dengan perlian.

Deryan masih senyum walaupun hati dia tengah panas membara, aku yang handsome ni dia kata gila siapa je tak geramkan, biasanya wanita ingin merapatkan dengan diri nya tetapi Eleya tidak, dia lagi ingin menjauhkan diri nya dengan Deryan.

"Aku datang sini nak hantar kau pergi kerja lah.Why are you so angry? Want morning kiss" kata Deryan dengan gurauan

Bulat terus mata Eleya apabila dengar kenyataan Deryan.

"pervert" kata Eleya dengan ringkas

"Where am I a pervert, you a pervert. " balas Deryan membuatkan Eleya makin geram dengan dirinya. Ya allah tolong kutip mamat tak tahu malu ni, apa lah takdir aku kali ni jumpa mamat ni.

" El " panggil Puan Ruby

Eleya menoleh memandang ke arah Ibunya itu

"Ya ma" Eleya menyahut

Deryan hanya senyum sahaja, bukan apa dia kekok tiba-tiba.

"Kawan El tu ajak lah masuk, breakfast sama-sama" pelawa Puan Ruby

Tersenyum sumbing Deryan apabila Puan Ruby mengajaknya sarapan pagi bersama.

"Eh tak apa Aunty, saya dah breakfast tadi sebelum datang sini " tolak Deryan dengan sopan. Mestilah kena tunjuk baik depan bakal mak mentua kan.

" Awak pergilah balik, saya pergi kerja naik kereta mama saya lah tak perlu hantar. Bye nak pergi breakfast lagi bagus daripada layan awak " kata Eleya lalu dia masuk ke dalam rumahnya itu.

Deryan hanya senyum dan menunggu Eleya keluar kembali untuk pergi ke butiknya. Walaupun apa jadi dia tetap nak hantar wanita itu pergi kerja nya.

Deryan yang sedang bersandar di kereta nya itu dan memerhati sekeliling kawasan rumah taman keluarga Eleya itu tersentak apabila koceknya bergegar tanda panggilan masuk.

Lalu deryan mengambil phone nya dari koceknya dan menengok gelaran yang menelefon nya dia pagi hari ini, kacau betul call orang pagi-pagi ni lempang kang.

Anak monyet

Nak apa lah hanat ni call aku, dengus Deryan seseorang diri.

" Hello kau nak apa call aku " serang Deryan dengan nada marah

" Rilex lah, marah sangat. Patutnya aku yang marah kau hanat " jawab si memanggil

" Kau nak marah aku asal lak. Kau kacau hidup aku asal " balas Deryan

" Kacau otak kau, kau keluar kut. Bukannya aku kacau kau tengah tidur ke, tengah buat projek haram kau tu ke, tak kan. Kau pergi mana anak anjing " kata Rayyan dengan perasaan marah. Gila tak marah, tiba-tiba anak buahnya bagitahu bahawa Deryan suruh dia pergi memburu orang yang kacau adiknya, gila.

" Kau tu anak monyet memang macam keturunan spesies anak babi pun. Ha projek haram tu kau bukan aku, aku masih teruna lah sial and suka hati aku lah nak keluar pergi mana, parents aku tak kisah yang kisah asal " jawab Deryan dengan nada marah. Habis semua mencarut dia keluarkan, pahala tu dah banyak sangat ke.

Martin'sWhere stories live. Discover now