BAB 13

8 0 0
                                    

Keesokan harinya.

Harry dari pagi hingga sudah hampir petang tidak keluar dari bilik nya, tidak makan mahu pun minum. Pintu dikunci dan kunci pendua dia menyorok kan. Risau Rayyan dan Danny di buatnya. Akhirnya dia terpaksa maklum kan kepada 3 adik beradik itu.

" Harry open door now " kata Arris sambil mengetuk pintu bilik Harry itu.

" Harry bukan sekarang sebelum aku pecahkan pintu ni " ugut Arris dan mengetuk kuat pintu bilik itu.

" Harry Matthew open door now " jerit Arris agak kuat.

Masih tidak ada tanda-tanda pintu itu hendak terbukak .

" Ray tak ada kunci lain ke ? " Soal Deryan

Rayyan hanya menggelengkan kepala sahaja. Harry sudah ambil semua kunci bilik ni, mana ada spare lagi.

"Harry open door " Evren mencuba nasib nya pula.

Masih tiada sambutan.

" Aku risau lah, suruh salah sorang panjat tingkap bilik dia " arah Arris tiba-tiba

Siapa tak risau orang yang dia jaga daripada remaja hingga dewasa jadi macam ni. Dia sudah anggap Harry itu adiknya sendiri dah, ni kalau Tuan Daniel dan Puan Riana tahu lagilah confirm terus balik semula ke Malaysia, sebab dia sudah anggap seperti anaknya sendiri.

Semua dekat ruang itu diam , dan memandang pintu bilik Harry itu. Hendry? Jay? Mereka sudah sampai Spain. Biarlah dia menjadi wakil untuk Abangnya sahaja.

" Biar aku yang panjat " voluntary seseorang dengan tiba-tiba.

Semua yang dekat ruang itu terus memandang gelaran yang sukarela itu

" Felix " serentak semua orang itu menyebut.

Felix tersenyum walaupun hati nya tidak usahlah kata, rasa takut sangat-sangat yelah Harry orang yang dia paling rapat selain Deryan, Aerez dan yang lain.

" Biar aku yang panjat " kata Felix lagi

Mereka semua mengangguk sahaja, kalau dilarang pun tak guna pun.

Rayyan berjalan menuju ke balkoni rumahnya itu diikuti Felix untuk memanjat balkoni bilik Harry. Baik bilik Harry ada Balkoni kalau tidak terpaksa pecahkan pintu. Dahlah pintu bilik itu di import dari Itali.

" Felix, be careful " pesan Evren

Felix hanya mengangguk dan dia mula panjat balkoni itu dengan berhati-hati. Dengan berhati-hati akhirnya Felix tiba dia Balkoni bilik Harry.

Dia memandang dari luar balkoni itu dan Felix mula berjalan kearah pintu balkoni. Felix mencuba membuka pintu sliding door itu dan kasar, dengan sekali cubaan sliding door itu terbukak.

Harry yang sedang baring seakan-akan tidur itu membuatkan Hati Felix Sebak, dia tidak menghampiri Harry tetapi dia membuka pintu bilik itu dahulu supaya yang lain boleh masuk.

" Tidur ? " Soal Aerez dan Deryan dengan perlahan.

Felix tidak mengangguk kerana dia juga tidak tahu. Mereka semua menghampiri Harry yang sedang lena itu dengan perlahan , takut menganggu nya sedang lena.

Felix berdiri disebelah Harry dan sedikit menunduk supaya sama taraf dengan kedudukan Harry.

" Harry wake up please " kejut Felix dengan perlahan tetapi tidak ada tanda-tanda untuk bangun.

Arris yang baru masuk bilik Harry itu terus ke katil Harry dan memandang berat.

" Aku dah call doctor, sekejap lagi sampai lah tu " kata Arris.

Martin'sWhere stories live. Discover now