BAB 14

18 0 0
                                    

Seharian mereka duduk di rumah Rayyan untuk menunggu Harry sedar dari pengsan nya itu tetapi masih tiada tanda-tanda untuk sedar.

Felix yang sedang termenung muka Harry itu tersedar apabila Harry memberi tanda positif untuk bangun.

" Mamá Papá " sebut Harry dengan perlahan walaupun matanya masih tertutup.

"Ar, Ray ! Harry dah sedar " jerit Felix

Mereka yang sedang berkumpul di ruang tamu tingkat atas itu terus bangun dan masuk ke bilik Harry.

Rayyan terus ke arah Harry untuk check keadaan Harry.

"Harry kalau kau dengar suara aku buka mata " kata Rayyan di tepi telinga Harry.

Harry dengan perlahan membukak matanya dan berkelip-kelip beberapa kali akibat cahaya yang menyinari matanya itu.

"Uscire (keluar) " kata Harry dengan perlahan tapi didengari oleh semua orang

Lalu Harry memusingkan badannya ke arah lain dan memejamkan mata nya, jarum yang ada ditangannya hanya diendahkan, sakit tapi lagi sakit hati nya ketika itu.

" Harry " panggil Felix

Harry hanya diam sahaja

" Keluar lah dulu, bagi dia masa and rehat , jangan paksa dia " kata Arris, lalu sorang demi seorang keluar dari bilik Harry kecuali Danny.

Danny duduk di atas katil milik Harry dan tenung tubuh badan lelaki itu.

Harry yang hairan apabila terasa ada seseorang duduk di atas katilnya itu pusing ke arah Danny.

" Dan keluarlah, bagi aku masa sekejap untuk seorang diri " kata Harry dengan perlahan

" Ikut aku balik france nak? " Dengan tiba-tiba Danny berkata begitu

Harry hanya menggeleng kepalanya sahaja

Danny menarik nafas panjang, dia tahu Harry takkan balik France bersebab Spain berjiran negara dengan france.

" Tak apa aku faham. Har tak nak share dengan aku ? Luahlah har, jangan pendam please " kata Danny

" Takada apa yang aku nak luah Dan, keluarlah. I need rest " kata Harry dan menghalau Danny keluar dari biliknya itu.

Danny menghembus nafas berat untuk tinggal Harry berseorangan dalam bilik nya itu akhirnya menurut.

" Aku keluar dulu, kalau apa-apa panggil tau" pesan Danny dan dia keluar dari bilik Harry.

Di luar ada semua rakan-rakan nya yang sedang berbincang sesuatu.

Danny duduk bersebelahan Erven dan mendengar percakapan Arris itu.

Setelah mereka habis berbincang itu, telefon salah seorang daripada mereka berbunyi nyaring. Arris mengambil phone nya di atas meja dan tengok siapanya menelefonnya itu

Daddy

Berkerut dahi Arris apabila daddy menelefonnya itu.

Arris memberi hint supaya semua yang ada dekat ruang itu untuk diam dan dia mengangkat panggilan itu.

" Daddy, perché chiamare (daddy, kenapa call )" kata Arris.

" What happened near Harry ? " Soal Tuan Danial dengan lantangnya.

Arris terdiam seketika dan menjawab persoalan Tuan Danial tersebut.

" Harry demam daddy, biasalah penat bekerja " kata Arris, dia terpaksa menipu walaupun dia tahu penipuan dia ni takkan dipercayai oleh daddynya. Cuba nasib

Martin'sWhere stories live. Discover now