Setelah mendapat panggilan dari seseorang semalam, aku terus flight pulang ke tanah air aku setelah 5 tahun tidak pulang. Bukan tidak ingin pulang tetapi amaran seseorang tidak mengizinkan untuk aku pulang.
Semalam mendapat panggilan itu mengejutkan aku apabila dia memaksa aku untuk pulang, atas sebab tak tahu.
" Welcome back to Malaysia Tuan Danny " ucap anak-anak buah Martin's
Danny dengan muka dingin nya itu hanya mengangguk sahaja. Salah seorang anak buah Martin's mengambil luggage nya dan dalam masa sama ada seseorang menepuk belakang badan nya itu.
"Wassup bro, ingatkan dah lupa jalan balik " sindir seseorang
Danny membuat muka menyampah
" Aku tembak kau nanti baru tahu " ugut Danny.
Harry menjengkilkan anak mata nya itu.
"Wey asal Yan suruh kau balik sini, tak pernah-pernah mamat tu suruh kau balik sini " soal Harry
" Entah, yang call aku semalam pun Ray bukan Yan. Ray pun tak tahu ni kan aku, lagi lah tak tahu " kata Danny. Lalu dia berjalan menuju kereta milik Harry.
Mereka juga berangkat dari KLIA itu untuk pulang ke diaman mereka.
Hampir 30 minit Harry memandu kereta akhir tiba di markas Martin's atas arahan Deryan. Mereka masuk Markas itu dan semua orang di dalam markas menunduk hormat dan ada juga berbisik-bisik kan.
Siapa orang sebelah Tuan Harry tu?
Siapa mamat tu ?
Tak pernah jumpa pun ?
Mereka nampak akrab ?
" Shut up " lantang suara Danny berbunyi membuatkan mereka semua terkejut dan menunduk kan kepalanya lalu terdiam.
" Aku kenal kan ni Danny orang kanan boss gila kauorang tu, jadi hormat dia macam mana korang hormat aku , kalau tak nak mati faham ! " datar suara Harry memperkenalkan Danny.
Mereka semua mengangguk tanda faham siapa boss gila itu, hanya yang rapat dengan Deryan sahaja berani mengatakan macam itu.
Harry dan Danny masuk ke bilik kebal itu untuk berjumpa Deryan.
"Wassup bro, lama tak jumpa " tegur Rayyan yang ada di dalam bilik itu.
Danny hanya palau percakapan Rayyan lalu duduk di hadapan Deryan.
" Babi anak anjing palau aku, baik mati lah kau sana " Rayyan mencarut geram.
" Kau ke aku anak anjing, dasar anak babi tak kenang budi" balas Danny.
Mereka kalau sudah berjumpa pasti akan perang mulut, bagai kucing dengan anjing.
" Stop anak-anak babi, diam " kata Deryan
Harry hanya menggeleng dan tersenyum kecil sahaja.
" Kau nak apa suruh aku balik sini " soal Danny
Deryan mengambil sampul di meja hadapan nya dan baling ke arah Danny. Senyum sinis lekang di bibir.
Danny mengerutkan dahi nya memandang sampul surat itu. Dia ada buat salah ke apa ni. Dengan perlahan Danny membuka sampul itu dan ada beberapa kepit gambar membuatkan dia terkejut.
"DERYAN WHAT IS ALL THIS " Kata Danny dengan perasaan marah.
Deryan hanya diam sahaja dan memerhati kan sekeliling nya.
"Rayyan? Harry? Apa semua ni oi. Explain gila " kata Danny lagi. Nak saja dia tumbuk tiga jejaka di hadapan nya ini.
" Adik-adik kau ada dekat rumah aku di condo Martin's , mereka berdua selamat. Bapak tiri kau dah mati aku suruh Faris tembak " terang Deryan
YOU ARE READING
Martin's
ActionDARK S1 [Slow update] (TAK ADA DESCRIPTION ) Story ini terlalu random dan tidak masuk akal Alert : story ini teramatlah hambar dan plot tunggang langgang dan juga banyak bahasa kasar !!! Beautiful cover by ranchakv - DI LARANG PLAGIAT -