Cakralar Ayolll

300 9 17
                                    

Öncelikle yeni bölümü bu kadar uzun süre sonra paylaştığım için özür dilerim.
Kendimi pek yazmaya hazır hissetmiyordum, bunun sebebi sipiritüalizme olan ilgimin azalmasıydı ben bunu taç çakramda oluşan küçük bir sıkıntı olarak yorumluyorum yada sizler hangi terimi kullanıyorsanız.


Çakra

Çakra sanskritçe bir kelimedir, Çark anlamı taşır ve bu anlam yerinde kullanılmıştır çünkü çakralar bir girdap gibi spiral şekild edönen enerji merkezleridir. Çakralar vücudumuzdaki çeşitli nörolojik ve fizyolojik sistemler ile etkileşim içindedir. Vücudumuzun eylemlerinin düzenlenmesinden, organların fonksiyonlarına, bağışıklık sisteminden, duygu ve davranışlarımıza pek çok alanda rol alır.

Çakralarımızın bir veya bir kaçında sorun olması durumunda bu bedenlerimizi kötü etkiler buna fiziksel bedenimizde dahildir. Tersi olarak çakralar düzgün ve sorunsuz çalıştığında ister fiziksel, ister zihinsel, isterde ruhsal olarak şifalanma, iyileşme meydana gelir. Çakralar hayatımızda bu kadar etkilidir çünkü yaşamamız için gerekli olan prana enerjisi bu çakralar aracılığı ile bedenimize aktarılır.

Prana

Çakralardan bahsettiğimiz zaman prana kavramını bilmemiz önemlidir çünkü çakraların bu kadar önemli olmasının sebebi, prananın vücudumuza giriş ve çıkış yapmasında görev görmeleridir. Yine sanskritçe bjr kelime olan prana, yaşam gücü/ yaşam enerjisi demektir

Çakraların Sıralanışı

Çakralar hakkında genel bir bilgilendirme yaptıktan ve pranadan bahsettiğimize göre sıra şimdi çakraların özelliklerinde. Genelde insanlar sadice 7 tane çakramızın olduğunu düşünselerde bu 7 çakra sadice ana (Majör) çakralardır. Bilinen 114 tane çakra vardır. Majör çakralar şu şekilde sıralanır.

1: Kök Çakra

2: Sakral Çakra

3: Solar Pleksus

4: Kalp Çakra

5: Boğaz Çakra

6: 3. Göz Çakrası

7: Taç Çakra

Bu çakraların isimleri ve bir kaç özellikleri öğretilere ve inançlara göre değişiilik gösterebilir fakat nerdeyse her inanç ve öğretide genel olarak aynıdır.

Çakraların Özellikleri

KÖK ÇAKRA

Renk: Kırmızı

Gezegen: Satürn

İlgisi bulunan yerler: Böbreküstü bezleri, anüs, rektum

Doğal taş/Kristaller: Siyah turmalin, Kan taşı, Obsidyen, Mavi oniks, Rodonit, Dumanlı kuvars, Garnet.

Omurganın en alt noktasında konumlanmıştır. Sonuncu ve en yavaş dönen çakra olan kök çakra, güvende olma ve enerjinin topraklanmasından sorumludur. Güvende olma, iyi olma ve hayatta kalma gibi konularda rol oynar ve hayatta kalmaya yönelik temel içgüdülerimizi düzenler.

Kök çakra düzgün çalıştığında kendinizi sağlam temeller üstünde, stabil ve güvende hissedersiniz. Gereksiz yere şüphecilik yapmazsınız. 'An içinde' ve 'burada' varolduğunuzu, fiziksel bedeninizle zihinsel ve ruhsal olarak bağlantıda olduğunuzu hissedersiniz.

Kök çakra olması gerektiği kadar aktif değilse sıklıkla korkulu ve gergin olursunuz, kendinizi istenmeyen biri gibi hissedersiniz.

Eğer bu çakra olması gerektiğinden daha aktifse fazla materyalist ve aç gözlü olmanız olasıdır. Kendinizi güvende hissetmeye takıntılı bir hale gelir ve değişime direnç gösterirsiniz.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jan 30, 2022 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Witchcraft ÖğretisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin