Het rek valt met veel lawaai om, waardoor Katie in paniek raakt. "Handen omhoog en kom naar buiten. We weten dat jullie daar zitten," roept een politieagent boos. Katie weet niet wat ze moet doen, ze komen natuurlijk voor haar. Katie denkt terug aan het moment dat het gebeurde een week terug:
Erin heeft net kersentaart gemaakt met een recept van mrs. Feldman, haar buurvrouw. Kevin komt weer eens dronken thuis van z'n werk. "Halow liefjehh," Kevin roept het zo geil dat Erin in de lach schiet. "Waarom lach je, ben ik weer raar en onrealistisch aan het doen?" Kevin gooit een fles wodka in de glasbak. Erin zet de taart op tafel en loopt naar de keuken voor een mes. "Kun je dan nooit is een keer thuiskomen zonder dronken te worden. Doe gewoon s normaal, EIKEL!" Erin loopt terug naar de eetkamer, waar Kevin hard aan haar ketting trekt. Erin valt op de grond, maar als ze zich op haar rug draait grijpt Kevin naar haar nek en probeert haar te wurgen. Erin probeert opzij te kijken. Ze voelt met haar hand naar het mes dat op de grond viel, toen Kevin haar bij haar ketting greep. Erin heeft het mes inmiddels te pakken gekregen. Ze krijgt bijna geen lucht meer maar met haar laatste kracht steekt ze het mes in Kevins zij. Hij zakt in elkaar. Erin staat hijgend op.
"Hahahahaha, jullie waren bang hè?" De agent begint keihard te lachen. Katie snapt er niks meer van. Ook Alex begint te lachen. "Wat is dit?" Vraagt Katie onzeker. "Dat is Leo, hij heeft een grap met ons uitgehaald. Je keek echt bang, is er iets wat je me moet vertellen, Katie?" Alex vraagt het echt bezorgd. Katie besluit het toch maar niet te zeggen. "Eh.. nee hoor, niks aan de hand." "OK, laten we naar Leo gaan." Alex legt wat geld op de balie en loopt naar buiten.
Eenmaal bij Katies huis neemt Katie afscheid van Alex, met natuurlijk een kus. Katie kijkt de politieauto na en gaat dan snel naar binnen. Ze doet haar pyjama aan en kruipt haar bed in. Maar ze komt maar niet in slaap. Ze moet steeds denken aan Kevin, die steeds enger werd. God, wat was ze bang geweest. Hij had haar al vaker aangevallen en geslagen. Katie was altijd bang geweest om voor hem weg te lopen. Nu had ze hem tijdelijk uitgeschakeld en was het haar eindelijk gelukt om weg te komen. Ze denkt terug aan Mrs Feldman die haar, toen ze was weggelopen, had geholpen; ze had eten geregeld en haarverf om Kevin om de tuin te leiden. 'Hopelijk is hij er niet achter gekomen dat Mrs Feldman me heeft geholpen, Kevin zal haar pijn doen.' denkt Katie.
Na nog uren gepiekerd te hebben valt ze eindelijk in slaap, om vervolgens door een harde knal wakker te worden. Buiten ziet ze een vage schim. "Hallo, wie is daar?" Katie wrijft in haar ogen en hoort voetstappen. Ze trekt snel de dekens over haar heen en luistert naar het vervagende geluid. Gelukkig het gaat weg. Ze valt eindelijk rustig in slaap.
JE LEEST
Safe Haven
RandomErin is op de vlucht voor haar man, Kevin. Ze verandert haar naam in Katie en verft haar haar blond. Katie gaat naar de kust in het kleine Southport in North-Carolina. Daar ontmoet ze een weduwnaar genaamd Alex. Hij heeft een zoontje en een een doch...