faydalanalım inşallah.
1-)Rabbenâ tekabbel minnâ inneke entes semîul alîm(alîmu). (Bakara127)Rabbimiz,bizden (bunu) kabul buyur. Muhakkak ki Sen, Sen, en iyi işiten ve eniyi bilensin.”
2)Rabbenâvec’alnâ muslimeyni leke ve min zurriyyetinâ ummeten muslimetenleke ve erinâ menâsikenâ ve tub aleynâ, inneke entet tevvâburrahîm (Bakara 128)
Rabbimiz,bizim ikimizi sana teslim olanlardan kıl, zürriyetimizden de sanateslim olan bir ümmet (kıl) ve bize (hac) ibadetinin yerlerini (vekurallarını) göster ve tövbemizi kabul et. Muhakkak ki Sen, Sen,tövbeleri kabul edensin, rahmet edensin (rahmet nuru gönderensin).3)Rabbenââtinâ fîd dunyâ haseneten ve fîl âhirati haseneten ve kınâazâben nâr(nâri). (Bakara 201)
Rabbimizbize dünyada hasene (güzellik ve iyilikler) ver ve ahirette dehasene (güzellik ve iyilikler) ver. Bizi ateşin azabından koru.”4)Rabbenâefrig aleynâ sabren ve sebbit ekdâmenâ vensurnâ alel kavmilkâfirîn(kâfirîne). (Bakara 250)
“Rabbimizüzerimize sabır yağdır, ayaklarımızı (düşman karşısında)sabit kıl ve kâfirler kavmine karşı bize yardım et.”5)Rabbenâlâ tuâhıznâ in nesînâ ev ahta’nâ(Bakara 286)
Rabbimiz!Şâyet unuttuysak veya hata yaptıysak bizi sorgulama.6)Rabbenâve lâ tahmil aleynâ ısran kemâ hameltehu alellezîne min kablinâ Bakara 286)
Rabbimiz,bizden öncekilere yüklediğin gibi bizim üzerimize ağır yükyükleme. Rabbimiz, takat (güç) yetiremeyeceğimiz şeyi bizeyükleme7)Rabbenâve lâ tuhammilnâ mâ lâ tâkate lenâ bih(bihî), va’fu annâ,vagfir lenâ, verhamnâ, ente mevlânâ fensurnâ alel kavmilkâfirîn(kâfirîne). (Bakara 286)
Vebizi af ve mağfiret et ve bize rahmet et (Rahîm esması ile bizetecelli et, rahmet nurunu gönder). sen bizim Mevlâmız'sın. Artıkkâfirler kavmine karşı bize yardım et.8-Rabbenâlâ tuziğ kulûbenâ ba’de iz hedeytenâ veheb lenâ min ledunkerahmeh(rahmeten), inneke entel vehhâb(vehhâbu).(Ali İmran 8)
Rabbimiz,bizi hidayete erdirdikten sonra, kalplerimizi saptırma. Seninkatından bize vehbi olarak rahmet bağışla. Muhakkak ki sen,Vehhab'sın (vehbi olarak bağışlayansın).9)Rabbenâinneke câmiun nâsi li yevmin lâ raybe fîh(fîhî), innallâhe lâyuhliful mîâd. (Al-i İmran 9)
Rabbimizmuhakkak ki insanları, hakkında şüphe olmayan günde toplayacakolan Sen'sin. Muhakkak ki Allah vaadinden dönmez.10)Rabbenâinnenâ âmennâ fagfir lenâ zunûbenâ ve kınâ azâben nâr(nâri).(Al-i İmran 16)
“Rabbimiz,biz hiç şüphesiz mü'min olduk (îmân ettik), artık bizimgünahlarımızı (sevaba çevirerek) bize mağfiret et ve bizi ateşazabından koru.” derler.11)Rabbenââmennâ bi mâ enzelte vetteba’nâr resûle fektubnâ meaşşâhidîn. (Ali İmran 53)
Rabbimiz,Senin indirdiğin şeye inandık ve Resûl'e tâbî olduk, artıkbizi şahitlerle beraber yaz.12)Rabbenagfirlenâ zunûbenâ ve isrâfenâ fî emrinâ ve sebbit akdâmenâvensurnâ alel kavmil kâfirîn(kâfirîne).(Ali İmran 147)
"Rabbimiz,bizim günahlarımızı mağfiret et ve işimizdeki israfımızı(aşırılığımızı) bağışla. Ve ayaklarımızı sabit tut vekâfirler kavmine karşı bize yardım et.13)Rabbenâmâ halakte hâzâ bâtılâ(bâtılan), subhâneke fekınâ azâbennâr (Ali İmran 191)
"EyRabbimiz! Sen bunları bâtıl olarak (boşuna) yaratmadın. SenSubhan'sın, artık bizi ateşin azabından koru.14)Rabbenâinneke men tudhılin nâre fe kad ahzeyteh(ahzeytehu), ve mâ lizzâlimîne min ensâr(ensârin).(Ali İmran 192)
EyRabbimiz! Muhakkak ki Sen, kimi ateşe sokarsan artık onu hakir verezil etmişsindir. Zalimler için bir yardımcı yoktur.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ASRA HİTAP EDEN DUALAR 1
SpiritualeArşı Titreten Dualar şehrimiz. Size Bir Sır vereceğim Dua kitaplarının yazarından eşsiz bir şaheser. Bu yeni hesabımdan aynı çizgide eserler takip edin