♪favourite girl ♪
Aku masuk ke dalam kelas dan terus menuju ke tempat duduk ku. Aku melabuhkan punggung di kerusi lalu memungsingkan kepala memandang Evan Irsyad. Aku pandang dia , dia pandang aku.
"Best semalam dapat buli aku ?" Katanya dengan dingin . Aku sudah melepas kan tawa ku .
"Best" Jawabku sambil terkekeh-kekeh. Kau fikir aku takut ke dengan aura dingin dia tu.
Flashback
"Van aku nak makan macarons tu la tolong ambikkan . Please ." Kataku sambil membuat puppy eyes. Comel. Ketika itu ibu bapa kami berada di halaman rumah . Berborak pasal apa pun aku tak tahu. Jadi aku nak ambil kesempatan ini nak buli si Evan ni ye la dah lama tak jumpa.
"Ambik la sendiri kau ni kenapaa." Protesnya.
"Sombongnya kau ni . Tak apa satu hari nanti kau susah aku tak nak tolong."Ujarku lalu mencebik.
"Aku tak perlu kan pertolongan kau." Ucapnya bangga sekali.
" Alaaaa tolong laa please. Aku kann comel." Aku membuat muka paling comell didunia .
Dia mengeluh kecil lalu mengambil macarons itu kemudian diberikan kepada aku.
" Thank youuu boyyy." Tuturku sambil tersenyum senang.
5minit kemudian-
Aku tgk dia ni asyik dengan telefon je . Tadi aunty kata kalau nak ais krim mintak dekat Evan.
"Wehhhh vannn tolong aku boleh." Kataku meleret. Evan mendengus kasar. Tangan dibawa memeluk diri. Kening di angkat berkali-kali seperti berkata 'kau nak apa'.
"Aku nak ais krim la, tadi aunty kata kalau nak ais krim minta dekat kau ." Kataku bersama senyuman manis di bibir.
"Kau ni asyik makan je . Patutla gemuk."Ucap Evan selamba sambil kepala di geleng-gelengkan. Muka merah menahan marah . Suka hati kau je nak kata aku gemuk .
"Kau kenapa tiba tiba nak cakap pasal gemuk ni. Kalau tak nak tolong tak payah la kata aku ni gemuk." Gumamku geram. Mata dipejam sebentar, nafas ditarik dan dihembus kasar.
"Okay,kejap, sorry."Katanya dengan muka tanpa reaksi.Apa yang dia cakap ni ? Dia minta maaf ke?
Evan bangun dan bergerak ke dapur . Dia kembali membawa satu bekas ais krim bersama dua buah cawan di tangan. Satu aku, satu dia. Dia membuka bekas ais krim tersebut lalu mengisi cawan yang di bawa tadi dengan ais krim berperisa coklat itu.
"Nah ". Ucapnya dan menghulur cawan bewarna pink itu kepada aku.Aku menyambutnya dengan gembira lalu menyuapkan ais krim itu kedalam mulut dengan nikmatnya. Aku terangguk-angguk dengan keenakkan ais krim coklat itu.
"thank you boy." Kataku bersam ais krim yang masih berada dalam mulut.
"Time makan jangan bercakap." Katanya malas.
Endof flashback
" Alaaa sorry laa aku janji tak buat lagi dah." Kataku sambil mengangkat tangan seperti bersumpah. Senyuman manis aku hadiahkan juga.
"Wah wahh borak apa ni nak join jugak." Kata Farish lalu memusingkan kerusinya menghadap kami.
Fitri dan Firash juga membuat benda yang sama. Aku rasa si Firash ni macam adik dia jugak kepoh nak tahu .
"Korang nak dengar cerita tak pasal semalam." Kata ku kepada mereka bertiga.
"Nak nak" jawab fitri dan farish penuh minat.
"Kau jangan nak cerita benda merepek, Elv." Kata Evan berbau amaran.
"Kau nak tahu semalam kann aku pergi rumahh Evan, lepastuuu kau tahuu masa nak makan desert tu kann, dia ambik satu bekas strawberry tu pastu dia peluk macam budak budak peluk mainan and then aku cakap la aku nak satu lepastu dia tak bagi . Aku pun cakap la nak satu lagi sekali pastu kitorang berebut lepastu dia kena marah dengan uncle hilmi." Ceritaku di akhiri olehh gelakku.
"Banyaknya 'lepastu' kau." Kata Farish yang berada di sebelah Firash.
"Aku bukan kena marah la." Evan mengprotes.
"ye kau kena marah" kata aku tak nak kalah . Perempuan mana boleh kalah.
"tak"
"ye"
"tak
"ye"
" Dah dah aku kahwin kan jugak korang berdua ni ." Kata Fitri selamba.
" Tak nak aku nanti anak aku nak makan strawberry lepastu dia dah rembat dulu." Kata ku sambil membuat muka meluat.
"Dengan anak aku lain la."
"Aku tetap tak nak kawin dengan kau."Putusku selamba.
"Aku pun tak nak la." Katanya sambil membuat rolls eyes . Ketiga tiga jejaka didepan kami hanya mampu menggelengkan kepala sahaja.
________________________________
Thank you for readingg <3 Guyss lets join my channel just search @scftlyaaa on yout telegram. Thank youu<3
YOU ARE READING
Elvira Qaleesya ✔️
Teen Fiction" Kau tak dibenarkan berkawan dengan orang lain selain aku." - Evan Irsyad "What no, kenapa aku kena ikut cakap kau pulak." Elvira Qaleesya "Kalau kau tak ikut cakap aku, aku bagitahu mak kau yang kau sebenarnya suka aku." - Evan Irsyad ".........."...