🍓10°

193 16 1
                                    

♪ unconditionally ♪

Aku bangun dari tidur apabila di kejut oleh Puan Ainan . Aku berlalu ke bilik air . Mandi dan bersiap untuk ke sekolah. Aku mengambil bag dan telefonku dan turun ke bawah.

Sambil menunggu lift aku membuka whatsapp ku.

Farish 💗 Fitri

Group apa pula ni. Aku membuka group itu .

Farish 💗 Fitri

018-654 xx xx added you to the group

018- 654 xx xx Hi sya

You hi?

018 - 789 xx xx hi sya aku Fitri

You oh hi Fitri

018 -654 xx xx aku farish

You oky kejap aku save number korang.

Farish👎🏻🆗 ha kau save la number aku macam ni ' farish hensem'

Fitri 👎🏻🆗 ah kau tak ya nak mengada aku sorang je yang hensem dalam group ni.

012 832 xx xx borak apa ni gila orang dah nak pergi sekolah

Farish👎🏻🆗 diam la kau Firash.

Firash🍃🆒 owh ada sya ek . Hi sya.

You hi. Hshshsh korang ni pagi pagi dah gaduh tumbuk kang.

Fitri👎🏻🆗 maaf sya . Maafkan kami tentedeeding.

Farish👎🏻🆗 itu lagu apa gila

Fitri👎🏻🆗 orang yang tak tahu lagu ni dia noob

Evan noob👎🏻☠ woii pergi sekolah la.

Farish👎🏻🆗. Tahu la tak payah bising la kau bukan sya nak tegur aku macam tu.

Evan noob👎🏻☠ Elv ada dalam group gay korang ni?

Fitri 👎🏻🆗. Eh bodoh bila pulak kitorang gay.

Evan noob 👎🏻☠ kat nama group tu apa.

You eh dah dah aku lempang sekor sekor nanti kang . Korang punya borak macam tak ada hari esok.

Firash🆒🍃#stansyaforabetterlife

Fitri👎🏻🆗 cuba kau bayangkan yang eskk korang dh tak ada ha mana boleh dah chat.

Farish👎🏻🆗 betul betul #stanfitri.

Evan noob👎🏻☠️, Firash🆒🍃 and Fitri👎🏻🆗 is typing..

Aku menutup aplikasi WhatsApp itu lalu keluar daripada lift menuju ke meja makan. Makin lama melayan mereka makin gila aku jadinya.

Aku mengambil kerusi bertentangan dengan ibu bapa ku.

"Morning mummy daddy." Kataku ceria.

"Morninggg." Kata ibu bapa ku serentak.

Aku memulakan makan. Masa makan tak boleh bercakap . Alaaa kadang kadang aku pun bercakap time makan.

Selesai makan aku terus bangun dan menuju ke kereta . Di dalam perjalanan aku lebih selesa untuk mendiamkan diri.

Aku turun dari kereta lalu melangkah masuk ke dalam sekolah .

" Hi " aku terkejut dengan sapaan tersebut.

"Eh Nely , hii" kataku sambil melambai kearahnya. Kami berjalan beriringan .

Tiba tiba Nely bersuara.

"Ermm btw Sya aku nak bagitahu kau something . " Katanya ragu ragu. Aku sudah berkerut dahi nak bagitahu apa?

"Semalam kan masa kau pergi tandas tu kan." Aku hanya menganggukkan kepala sahaja.

" Tinggal aku dengan Firash lepas beberapa minit tu Fitri , Farish dan Evan pun sampai . Aku duduk diam je masa tu lepastu tiba tiba aku dengar diorang cakap pasal kau." Sebelah keningku terangkat . Pasal aku?

"Lepastu?"

"Lepastu aku dengar yang diorang cakap kau ni annoying lepastu mengada ngada gila .Diorang sebenarnya dah malas nak layan kau , tapi sebab harta diorang terpaksa jugak layan kau." Sambungnya lagi. Dahiku berkerut. Sebab harta? Diorang pun dah kaya kenapa nakkan harta aku lagi ? Ke Nely ni sebenarnya menipu? Aku sudah mulai curiga dengan Nely . Mustahil diorang berkawan dengan ku kerana harta semata mata .

Aku hanya mendiamkan diri . Kami berjalan sehingga sampai ke kelas.

__________________________________

Hiiiii guysss💗💗  AAAA sayang korangg. Jangan lupa vote💗💗💗🍓
Thank youu💘💘

 Jangan lupa vote💗💗💗🍓Thank youu💘💘

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Elvira Qaleesya ✔️Where stories live. Discover now