🍓17°

199 12 0
                                    

5 tahun kemudian...

Aku melangkah masuk ke dalam dewan kuliah yang sudah dipenuhi orang ramai. Aku berjalan menuju ke arah meja kosong di sebelah Evan . Aku melabuhkan punggung di atas kerusi .

"Morning Sya ." Sapa Fitri yang duduk di sebelah ku . Kalau korang nak tahu aku duduk di tengah tengah di antara Evan dan Fitri. Di belakang meja kami pula ada Firash ,Farish dan izzul.

Siapa Izzul? Izzul ni member baru empat jejaka ni ha. So sekarang jadi lima jejaka la ye.

Izzul ini seorang yang selalu pakai pakaian gelap dan tidak gemari warna terang. Kalau boleh semua barang dia nak warna hitam. Dia ni spesis macam Firash juga jenis yang introvert gituww. Boleh tahan hensem juga la . Kalau korang nak tahu Lima lima jejaka ni memang good looking.

"Woii sya kau termenung apa sampai orang dah panggil kau banyak kali pun masih tak dengar." Kata Farish dari belakang. Terus lamunan aku terhenti dan kembali ke realiti

"Ha?" Kataku blur.

"morning sya." Jerit Fitri dan Farish serentak hingga menarik perhatian beberapa pelajar yang berada dalam dewan.

Pap

"Auw" adu Farish setelah dipukul oleh Firash .

"Bising " kata Firash selamba.

"Fitri kau tak pukul pulak asyik aku je yang kena." Ye itu dia dah masuk University pun still perangai macam budak budak.

"Kalau Fitri dekat dengan aku memang dah lama aku pukul dia jugak." Kata Firash tenang bersama muka tidak berperasaannya itu.

Pap

"Dah puas? aku dah tolong pukulkan." Kata Evan yang hanya mendiamkan diri dari tadi.

"Aduhhhh. Kau la ni Farish. Semua salah kau." Kata Fitri sambil menggosok gosok lengannya yang dipukul Evan tadi.

Izzul tergelak kecil.

"Korang ni budak u ke budak sekolah menengah ." Ucap Izzul selamba.

Farish bangun dari duduk ingin memukul izzul kerana geram.

"Duduk." Arah Firash tegas. Farish duduk semula.

Aku dan mereka menuju ke cafe . Perut yang lapar perlu di isi .

Setelah sampai di cafe aku mengambil tempat kosong dan duduk diikuti oleh mereka juga.

"Harini sapa belanja." Kata Fitri sambil bersandar di kerusi.

"Kau la." Ucap Izzul .

"Eh kau hormat sikit aku lagi tua dari kau." Kata Fitri .

"Kau dah nyanyok ke umur korang sama je la." Kata Firash geram melayan kerenah mereka sejak dari dalam dewan kuliah. Atau sejak dari sekolah menengah?

Aku menggelengkan kepala. Malas mahu melayan .

"Weh Van kau okay tak dari tadi senyap je." Tegur Farish kepada Evan . Sekarang mata kami hanya tertumpu pada Evan .

Evan angkat kepalanya daru terus menunduk . "Aku okay je la ." Kata Evan tenang .

"Serius?" Tanya kami serentak .

"Yee. Dah la aku belanja kalau tak memang sampai bila bila korang tak makan." Kata Evan lalu bangun mencari makanan.

Izzul noob

Farish👎🏻🆗 hi guyss jomm keluar

Fitri👎🏻🆗 jom

Izzul✨🆒 aku on je

Firash 🍃🆒 aku ikut

Evan noob👎🏻💀 nak pergi mana ?

You guyss aku tak ikut au aku nak tolong mak aku aa kat rumah .

Fitri👎🏻🆗 alaa sya

You sorry la nok

Farish👎🏻🆗 kita lepak cafe biasa la .

Evan noob👎🏻💀 on

Firash🍃🆒 k k

Izzul ✨🆒 ha ok

Aku menutup telefon dan turun ke bawah menolong mummy masak .

___________________________________________________________
Belum tamat lagi u🍓🍓

___________________________________________________________Belum tamat lagi u🍓🍓

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Elvira Qaleesya ✔️Where stories live. Discover now