🍓5°

266 26 4
                                    

♪ Youth ♪

Waktu rehat

Aku bangun ingin bergerak ke kantin . Evan and the geng telah lama bergerak ke kantin. Harini aku turun lambat sikit aku nak siapkan homework math yang cikgu bagi tadi. Sedang aku menolak kerusi masuk ke bawah meja. Ada seseorang menegurku . Tak silap aku nama dia ni Nayna .

"Hii Sya , nama aku Nayna . Jom rehat dengan aku harini." Katanya dengan mesra. Mata coklatnya Nampak bersinar caantik memandang tepat ke mataku.

"Bol-" belum sempat aku menjawab tiba tiba lengan ku ditarik seseorang. Aku mendongakkan kepala ingin melihat siapa yang menarik lenganku itu. Mata kami bertembung .

Dia menarik aku ke taman yang tiada orang disini. Actually ramai yang tak tahu keberadaan taman yang paling indah di sekolah ini.

"Ishh kau ni kenapa ha main tarik tarik aku macam ni." Ucapku dengan tidak puas hati. Tangan aku Tarik dari pegangan dia lalu memeluk tubuh.

" Kau tak dibenarkan berkawan dengan orang lain selain aku." Kata Evan yang berada dihadapan ku.

"What no, kenapa aku kena ikut cakap kau pulak." Aku membantah. Kau gila ke . Dia ni hilang akal ke nak control hidup aku.

"Kalau kau tak ikut cakap aku, aku bagitahu mak kau yang kau sebenarnya suka aku." Ugutnya bersama pandangan yang menyeramkan. Asal tiba tiba rasa seram sejuk pulak ni.

" Eeeee tolongg laa aku takkan suka dekat kau la. Mummy pun tak nak menantu macam kau." Kataku separa jerit. Geram dengan sifat Evan yang satu ini iaitu suka mengugut.

"Mana kau tahu aunty tak nak aku jadi menantu dia . Haritu aku dengar parents aku dengan kau nak satu kan kita tapi tunggu dua dua dah ada kerja tetap la." Katanya selamba. Mulut ku melopong. Takk munggkinnnn clichenya asal childhood friend je kena kawin sama sama tapi kalau dah jodoh nak buat macam mana kan terima je la.

Aku mendiamkan diri seketika. Apa yang patut aku balas.

"Okayyy finee aku ikut cakap kauu ."

"Good girll." Katanya sambil mengelus lembut kepalaku sambil tersenyum kecil. Aku menjelingnya lalu beredar dari situ.

"Yeyyy yeyyy cuti dua minggu ." Kataku dengan gembira sambil melompat lompat di atas katil.

Tiba tiba aku terfikir apa yang aku nak buat sekrang ni. Aku berhenti melompat lalu duduk bersila di atas katil. Bosan sudah melanda.

Apaaa perlu akuu buatt ni huwa. Aku meletakkan jari telunjukku di dagu.

Baca novel? Tapi semua novel yang aku beli aku dah habis baca dah. Scroll tiktok? Wait wait wait aku tahuuu . Jom kita stalk ig Evan and the gengg.

Aku membuka aplikasi instagram . Okayy first kita cari Fitri punya dulu. Tak silap aku nama panjang Fitri ' Azim Fitri ' . Mari kita cari. Jariku lantas menaip ditelefon itu. Dengan gigihnya aku mencari Instagram Fitri.

Wahh dah jumpaa nama ig diaa @azmfit.ri okeyy mari kita stalk . Banyak jugakk gambar ootd dia ni. Sedang aku scroll instagram Fit aku terjumpa gambar mereka berempat lalu aku menekan gambar tersebut kemudian keluar la nama-nama instagram mereka . Firash punya @fir.aisy . Farish punyaa @far.aisy . Evan punya @_evans.ir. Persoalannya sekarang patut atau tidak aku follow diorang . Followers aku pun banyak jugak kan follow je la buat apa nak malu. Mati tanam . Aku tekan button follow pada acc keempat empat jejaka tersebut .

Tingg

Satu notifikasi masuk daripada instagram . Dengan pantas aku membuka notifikasi tersebut.

@azmfit.ri started following you.

Lajunya si Fitri ni buat kerja.

Tingg

@far.aisy started following you.

Ni lagi sorang.

Tingg

@fir.aisy started following you.

Wahhhh dia followback aku la.

Tingg

Lagi sekali kedengaran bunyi notifikasiku berbunyi tapi bukan kerana orang follow instagram aku tapi datang dari dm instagram aku.

@_evans.ir send you a message.

Kalau ye pun followback la dulu . Dasar lelaki tak guna. Aku membuka mesej tersebut.

_evans.ir Assalamualaikum

Elvisya Wa'alaikumussalam

_evans.ir kau nak aku followback kau ke

Elvisya tak nak

_evans.ir Jual mahal nampak

Elvisya Perempuan mesti la kena jual mahal

_evans.ir Kau dah tahu ke yang cuti ni kita kena balik kampong, rumah nenek kau.

Elvisya Whatt balik kampung?

_evans.ir Ye la kau tak tahu ke?

Owhh aunty dengan uncle tak bagitahu kau lagi eh . Okey la bye cutie . Goodnight . Semoga mimpi akuu.

Aku membuat muka menyampah . Geli aku, kau fikir kau siapa sampai aku nak mimpi kau. Kalau kau tu Doyoung Treasure tak pe , kalau nak mimpi hari – hari pun boleh. Aku menggelengkan kepala lalu membiarkan mesejnya itu dengan ' read' sahaja.

______________________________

mesti korang tertanya tanya mana Evan irsyad yang dingin kan ha  insyaAllah next chap korang boleh tengok kedinginan dia HAHAHHAHA . INSYAALLAH

 INSYAALLAH

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Elvira Qaleesya ✔️Where stories live. Discover now