🔗

76 10 33
                                    

"B..Boleh aku stay dengan kau dulu untuk sementara ni?" Sunoo bertanya dengan malu malu.

"What?! It means kau akan ikut aku sampai ke rumah?" Sunoo mengangguk.

"Takde orang jumpa badan aku lagi, sekarang aku jadi roh sesat lah. Tak tau nak ke mana, tapi aku bersyukur lepas jumpa kau,"

"Siapa bunuh kau?"

"Bestie kau, Jisoo,"

"Hah?! Kau merepek apa ni wahai Kim Sunoo? Mustahil kawan baik aku bunuh crush dia sendiri,"

Sunoo berdecit. "Aku dah agak kau takkan percaya, tapi aku tak kisah dah sape yang bunuh aku. Sekarang aku nak cari badan aku then aku boleh tinggalkan kau. Lepastu kau hidup aman, senang kan?"

"Dah tu kau tahu kau jadi roh kat mana? Kau kena bunuh kat mana?"

"Aku sedar kat tempat aku kena bunuh, tapi aku tak jumpa badan aku, mungkin ada orang bawak lari. Mula mula tak percaya jugak, tapi lepas aku tegur ramai orang tapi dia tak nampak. Waktu tu baru aku tahu kalau aku dah mati,"

Yoon bertanya lagi, dah macam wartawan si Yoon ni kalau bab bertanya, memang dalam otak dia tu macam ada lagi 900 soalan nak tanya.

"Kau ada bestie kan? Mustahil takde, dia boleh nampak hantu tak?"

"A Yoon, aku bukan hantu tapi roh lah," dia menjentik dahi Yoon.

"Bukan sama je ke hantu dengan roh, kau dah mati jugak kan? Eh btw camne kau tau nama aku?"

Sunoo menepuk dahi. "Kau kalau ada otak jangan suka hati letak kat lutut, tu name tag kau, Na A Yoon,"

Yoon baru sedar kalau dia pakai name tag. 'Uish, malu aku. Dah lah depan ketua pengawas lagi,'

•~•

Yoon pulang ke rumah. Di belakangnya masih ada Sunoo yang setia mengikuti.

"Besar siak rumah kau!"

"Aku anak tunggal dan ada abang angkat, Na Jaemin. Eomma dah tinggalkan aku dengan appa dan Jaemin masa aku baru lahir,"

"Tak tanya," ujar Sunoo, beberapa saat sebelum kepalanya kena hempap dengan beg sekolah Yoon.

"Dah kau dengar kenapa?! Suka hati akulah nak bercakap sorang sorang ke. Kau saje je buat aku naik angin!" Yoon pergi meninggalkan Sunoo dan berjalan ke tingkat atas.

- Di bilik Yoon -

"Wei, appa kau kerja apa? Jaemin belajar lagi ke?"

"Jap jap jap, yang kau nak tahu sangat tentang keluarga aku ni pahal?"

Sunoo memeluk tubuhnya. "Tak lah, aku saje tanya sebab kalau rumah sebesar kebun getah tok ki aku ni tak mungkin appa kau kerja biasa biasa je,"

"Mafia, Jaemin pun,"

Sunoo terkejut. "Mafia?!"

"Haah kenapa? Satu sekolah tau keluarga aku mafia, asal kau terkejut pulak macam tak pernah dengar je,"

"Tapi siyes do aku tak pernah dengar tentang kau!"

"Dah lah, aku malas nak bertekak dengan kau. Jangan ikut aku masuk bilik air! Siap kau!" Yoon mengambil tuala kepunyaannya dan masuk ke bilik air.

👻🔗__________🤍_________🔗👻

DIE OR ALIVE || 김선우 [✓]Where stories live. Discover now