🔗

72 12 29
                                    

"Meh sini aku tengok luka kau," Sunoo cepat cepat mengelak.

"Kenapa? Aku nak ubatkan luka kau je,"

"Takde guna, Yoon. Aku dah mati pun, buat habis ubat kau je,"

Yoon menghela nafas. "Sekurang kurangnya kau ternampak hensem di mata aku walaupun orang lain tak boleh nampak kau,"

"Lah, selama ni aku tak hensem ke?"

Yoon menggeleng. "Tak hensem bagi aku, tak tau macam mana Jisoo boleh tertarik dengan orang macam kau,"

Tok! Tok! Tok!

"Masuk je!" tiba tiba seseorang membuka pintu bilik Yoon dan masuk.

"Cik A Yoon, baju cik dah siap. Cik boleh jalankan misi sekarang," kata seorang pembantu rumah yang beberapa tahun lebih tua dari mereka.

Yoon segera bangun. "Oh ye saya hampir lupa tentang tu, terima kasih Noona Kim. Nanti saya keluar,"

Setelah pintu ditutup semula, Sunoo pegang tangan Yoon. "Kau nak pergi mana sampai ada misi misi macam ni? Anak dara tak baik keluar malam malam,"

Yoon menggulingkan bola matanya. "Kan aku dah cakap family aku mafia. So aku kenalah tolong Jaemin malam ni,"

"No! You can't go anywhere! Perempuan tak boleh membunuh,"

"Hek eleh, kau dah jadi hantu pun. Mana mungkin kau boleh halang aku, sebelum ni aku pergi jalankan misi ok je, tapi bila kau datang semua tak boleh. Overprotective betul lah,"

"A..aku tak bermaksud nak ganggu kau tapi- aku tak nak kau terluka je," Sunoo memuncungkan bibirnya.

"P... please kali ni je kau tak ikut,"

"Tapi malam ni semua pembunuh upahan dari geng musuh appa aku dah kena tangkap. Aku kena habiskan diorang malam ni jugak,"

"Ok kau boleh pergi, tapi aku nak ikut!"

'Aku ni tengah bercakap dengan ketua pengawas ke tengah jaga baby?! Manja betul perangai,'

"Aku nak tengok je macam mana kau habiskan diorang. Boleh~?" Sunoo membuat muka cute dan mencubit pipinya sendiri.

Bukannya nak gigit, malah Yoon rasa nak ketuk kepala Sunoo dengan kuali yang Jisoo hadiahkan kat dia 2 tahun lepas. Weh jangan pandang remeh, kuali tu kuali legend tau, selama 2 tahun tu, dah berapa ratus ribu orang yang kena hempap dengan kuali tu termasuk yang memberi, ya Jisoo pun pernah kena ketuk.

"Ok ok fine! Kau tunggu sini. Aku nak tukar baju kat bilik lain,"

•~•

Mereka di perjalanan ke markas mafia kepunyaan Tuan Na. Naik kereta lah, takkan driver nak suruh Yoon jalan kaki, kalau dia suruh maknanya dia tak nak hidup lama. Lagi 5 minit auto kena pancung.

"Sunoo, kenapa aku rasa kau macam tak mati lagi eh?"

"Dah jelas jelas aku jadi roh takkan lah aku tak mati lagi?!"

"Tak, bukan tu maksud aku. Aku pernah jumpa hantu lain dan semuanya aku tak boleh sentuh, macam transparent gitu. Tapi kau lain, aku boleh hempap kau dengan beg, kau boleh pegang tangan aku,"

"Kau tak rasa ke kau ni macam tengah.....koma?"

Sunoo memandang Yoon dengan tajam. "Gila kau kalau aku tengah koma?! Tak mungkin lah! Cuma ada betulnya jugak, aku tak boleh sentuh orang lain kecuali kau,"

"Cik, kita dah sampai di markas Tuan Na," kata pemandu peribadi tersebut.

👻🔗__________🤍_________🔗👻

DIE OR ALIVE || 김선우 [✓]Where stories live. Discover now