"Uh," Yoon terbangun di suatu tempat yang asing baginya.
"Ha, bangun pun pendek ni," Sunoo menjentik dahi Yoon.
"Aah! Baru bangun je dah kena jentik. Aku kat mana ni?" Yoon menggosok dahinya yang merah itu.
"Kat mana lagi kalau buka hospital,"
"Kau bawak aku ke sini? Bukannya orang tak boleh nampak kau?" Yoon membetulkan posisinya agar lebih selesa.
"Kau ni pun agak agaklah. Tu Ye-Jun yang bawak kau ke sini, dia ikut kau dari awal sampailah kau pengsan," dia menunjuk Ye-Jun yang masih lena dibuai mimpi.
"A..abang aku tak tau kan tentang ni?"
Tiba tiba pintu diketuk. "Ha tu dah datang, nahaslah kau~" Sunoo berkata dengan nada mengejek.
Ye-Jun turut terbangun kerana bunyi ketukan itu. Dia membuka pintu dan mempersilakan Jaemin masuk.
Dari situ Jaemin dapat lihat bahawa muka Yoon berubah dan dia menutup telinganya.
"Ye-Jun, kau boleh keluar," ujar Jaemin.
Saat dia ingin memegang tangan Yoon, tangannya ditepis. "Ish! Tak payah pedulikan aku! Sebelum ni kau tak pernah nak ambil kisah walau sedikit pun pasal aku! Pergi!" bentak Yoon.
"Ye aku tau yang aku ni tak pernah ambil kisah pasal kau tapi ni dah melampau! Takkan kau pergi sorang-sorang tanpa ada bla bla bla..." maka bermulalah tazkirah pagi Ahad oleh ustaz Na Jaemin.
Yoon hanya mampu berdiam diri dan sesekali mengorek telinganya. 'Uish, berdarah lah bodoe!'
Hampir 1 jam Yoon kena hadap bebelan Jaemin, akhirnya Jaemin berhenti. Dia menghembus nafas lega. "Dah kan?! Sekarang aku nak pergi!" Yoon tetap bangun walaupun perutnya masih berbalut.
"Weh! Tunggu!"
•~•
Jay ♪♡
Y: "Jay~ hiks hiks,"
J: "Weh asal kau menangis ni?"
Y: "Boleh aku jumpa kau sekejap? Dekat hospital,"
J: "Ha? Kau kat hospital? Kau sakit ke? Ada pape jadi kat kau?
Y: "Aku dah ok,"
J: "Ok kau tunggu jap, nanti aku datang,"
Tit!
Sunoo faham sangat perasaan Yoon sekarang ni. "Yoon, jom ikut aku," ucapnya sambil menarik tangan Yoon lembut.Dia membawa Yoon hingga ke satu tempat. Taman yang cantik, pohon yang rendang, bunga bunga cantik yang menghiasi jalan dan daun daun gugur yang terbang dibawa angin hingga jatuh ke tanah- ceh ayat BM konon.
Sunoo memetik sekuntum bunga yang mekar dan cantik lalu diletakkan di celahan telinga Yoon.
"Wah cantiknya tempat ni~ bila kau jumpa?" Yoon menghirup udara segar.
"Masa kau belum bangun. Urm bila kau nak cari badan aku?" suara Sunoo semakin perlahan.
Yoon menepuk dahinya. "Aku lupa do! Nanti aku suruh-"
"Yoon!" ucapan Yoon terhenti sewaktu Jay datang mendekatinya dan memeluknya.
"H..ha?"
👻🔗__________🤍_________🔗👻
YOU ARE READING
DIE OR ALIVE || 김선우 [✓]
FanficSIRI HORROMANCE (i):- _∞_STUDENT'S SPIRIT_∞_ "Agak agak lah sis~ masalahnya aku tak nampak apa apa kat depan kau. Dah kalau kau nampak sangat, sape kat depan kau ni?" - Jisoo ∆∆∆ "Kim Sunoo lah! Ketua pengawas yang korang tergila gilakan sangat tu...