Pokud neodešli.
Seběhl jsem dolů do kuchyně, abych popadl nůž, a pak jsem prohledal každou místnost a každou skříň, podíval jsem se pod každou postel, zkontroloval šuplíky a pod gaučem a za televizí. Nic, co by naznačovalo, že tu v posledních několika týdnech byl někdo kromě mě. Nic kromě pískání. Tu noc jsem sebral odvahu a rozhodl se něco zkusit. Experiment. Zůstal jsem na internetu asi do 3:00 ráno. Při střelbě jsem začal znovu slyšet pískání a stejně jako včera večer to byla stejná píseň a hlasitější než předchozí noc, nyní téměř na hlasitost plného, normálního hlasu. Poté, co se refrén několikrát opakoval, jsem zapískal: jakmile skončila první polovina riffu (vysoká část), zapískal jsem, jak jasně jsem dokázal, druhou polovinu (nízká část). Poté, co jsem zapískal, bylo na chvíli ticho. Pak se pískání vrátilo, ale nebylo to „Dok v zátoce" a nebylo ticho. Začalo to ve vyrovnané výšce, velmi nízko, níže, než jsem si myslel, že je možné pískat. Pak se výška během několika minut pomalu zvyšovala, výš a výš a výš, až se změnila v pronikavý výkřik. Teď to nebyl rovnoměrný tón; bylo to stop-and-start, skoro jako by to někdo přepásal mezi krátkými, ostrými nádechy, a bylo to uši drásající vysoko. Ještě horší bylo, že hluk během noci v rychlých intervalech mírně zesílil a mírně ztišil, což mě vedlo k přesvědčení, že ať už to dělalo cokoliv, běhalo po chodbě a míjelo se před mým pokojem každých pár sekund. Ale nikdy jsem neslyšel kroky a nikdy jsem neviděl stín pod dveřmi. Tento zuřivý, oscilující výkřik trval hodiny a hodiny. Seděl jsem ve vzdáleném rohu místnosti, svíral nůž, zakrýval si uši a měl zavřené oči. Právě když jsem uvažoval o tom, že se zabiju, jen aby mě ten hluk přestal mučit, slunce začalo stoupat nad pláž a hluk sirén utichl. Spal jsem tři zbytečné hodiny plné nočních můr. Věděl jsem, že moje máma žila v tomto domě, dokud nebyla dost stará na to, aby opustila domov, a pokud jsem věděl, mí prarodiče zde prožili většinu svého života. Museli vědět o této noční můře, o tomto strašení. Jak to mohli tolerovat? A pokud věděli, že na jejich pozemku sídlí nějaká příšerná paranormální entita, proč nás moji prarodiče v průběhu let neustále žádali, abychom se sem znovu a znovu vraceli? To byly otázky, které jsem si kladl celý den. Snažil jsem se ten den strávit co nejvíce času na pláži, dokonce jsem toleroval předražené hamburgery v chatrči s občerstvením, jen abych se nemusel vracet domů, abych něco vyrobil. V duchu jsem uvažoval, že moje máma a prarodiče museli něco udělat, aby se na tom místě dalo žít; museli najít způsob, jak koexistovat s čímkoli, co tam také žilo. Pak jsem si vzpomněl: Světlo v pokoji pro hosty. Všechno najednou dávalo smysl. Vrátil jsem se a rozsvítil světlo v pokoji pro hosty; jen pro jistotu jsem rozsvítil každé jedno světlo v horním i spodním patře. Moje chápání logiky této věci mě přivedlo k myšlence, že by to nemohlo vyjít, kdyby byla rozsvícená světla, a protože „bydlela" v pokoji pro hosty, nemohla by odejít, kdyby se všude svítilo. I když jsem si musel zvyknout na spánek s rozsvícenými světly v pokoji mých prarodičů, usoudil jsem, že jsem našel způsob, jak z přítomnosti této věci udělat problém. Moji prarodiče si mohli z mého platu odečíst ten neskutečný účet za elektřinu za všechno, co jsem dal zatraceně.