Když jsem se dostal k domu mých prarodičů, už se vydali na cestu po zemi. Na jídelním stole byl lístek, který mi říkal, kde najdu obchody s potravinami v jejich sousedství, nějaké dobré místní restaurace, skvělé věci, které se v příštích několika týdnech dějí na pláži... docela základní věci. Na samém konci byla jen jedna podivná věta: "Pokud vidíte něco, co vypadá špatně, je to pravděpodobně z nějakého důvodu." Nikdy by mě nenapadlo spojovat tato slova s tím, k čemu se nakonec vztahovala, ale v té době mě podivnost formulace vůbec neregistrovala; Jen mě naštvalo, že zapomněli nechat heslo na wi-fi. Pak jsem si vzpomněl, že stále používají DSL a že budu muset zapojit svůj notebook do kabelu, abych se mohl připojit k internetu. Co to je na tom, že i ti nejhezčí prarodiče jsou dostatečně zaostalí za dobou na to, aby vždy zanechali alespoň jednu nepříjemnost, když je navštívíte? První noc u nich byla docela chladná. Díval jsem se na televizi a procházel se po okolí: je to jedno z těch zčásti plážových, zčásti lesních míst, jako by někdo připevnil Brighton Beach doprostřed Montany. Když jsem se vrátil, byla už tma a napadlo mě, že bych mohl jít brzy spát a ráno se pokusit o další průzkum (nejsem obvykle typ Nature Calls, ale když jsem v Římě...). Poté, co jsem zamkl a zhasl všechna světla v prvním patře, šel jsem po schodech nahoru, abych udělal totéž ve druhém patře, když jsem si všiml něčeho zvláštního: moji prarodiče nechali světlo v pokoji pro hosty. Dost snadné udělat chybu, napadlo mě; kdo nezapomene občas zhasnout světlo v místnosti? Vypnul jsem to a šel spát v jejich posteli přes chodbu (byl jsem ochoten vytěsnit z hlavy myšlenku spaní někde, kde se konal sex s prarodičem, abych mohl využít jejich pohodlné královny velikosti). Odbočka, ale důležitá: Moje máma a já jsme nikdy nespaly u našich prarodičů, když jsem byl mladý. No, to není úplně. skutečný; vzácné noci, kdy bychom spali, bychom spali v jejich karavanu, já v posteli a ona na gauči. Tehdy jsem o tom moc nepřemýšlel, protože spát ve velkém autě je něco, co by každý malý kluk považoval za naprosto příjemné. S přibývajícím věkem se však tato novinka vytrácela, a když mi bylo 13 let, zeptal jsem se mámy, jestli bychom nemohli spát v pokoji pro hosty, až příště půjdeme na návštěvu k babičce a dědovi. "Možná, jistě," vzpomínám si na její zamumlání. Od té doby jsem své prarodiče nenavštívil; někdy za námi přicházeli na důležité události, jako jsou narozeniny, promoce a podobně, ale já jsem na jejich pozemku nespal skoro deset let, než jsem se ujal této práce.