Bab 7

68 7 3
                                    

SUDAH hampir lima belas minit Putri terpacak di hadapan pintu masuk rumah agam milik keluarga Ellia namun tiada tanda-tanda dia mahu berganjak dari situ.

SUDAH hampir lima belas minit Putri terpacak di hadapan pintu masuk rumah agam milik keluarga Ellia namun tiada tanda-tanda dia mahu berganjak dari situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Take a deep breath Nia...you can do this" Putri meniupkan kata-kata semangat buat dirinya. Entah kenapa dia berasa gemuruh sangat pun dia tak tahu sebabnya.

Beg galas yang berisi barang keperluan diri yang tergantung elok di atas bahunya dipegang kejap.Dia menjatuhkan pandangaanya ke bawah.Beberapa  buah tangan yang dibeli sebentar tadi elok terletak di tempatnya.

Fuh, here's goes nothing!

Butang intercom yang terletak di pejuru dinding rumah agam itu di tekan. Tidak sampai beberapa saat,terdengar suara lembut milik pembantu rumah yang bertugas.

"Iya?"

"S-saya Putri Rania. Kawan kepada-" tak sempat dia perkenalan diri tiba-tiba mencelah suatu suara dari intercom. Panggilan intercom terus terputus begitu sahaja.

Huh,pelik.Suara siapa tu? Putri terkaku seketika. Dahinya berkerut seribu.

Selang lagi beberapa saat, pintu gerbang setinggi sepuluh kaki itu terbuka dengan sendirinya. Hah, pintu auto lah katakan.

Dari kejauhan,terlihat dua kelibat manusia berlari-lari anak menuju ke arahnya. Putri tersenyum kecil. Mestilah tak lain tak bukan kembar berdua itu,kan?

Putri menapak melepasi pintu masuk. Semakin lama, semakin bayangan itu  mendekati dirinya.

Eh?

Kenapa macam makin tinggi sahaja? Bukankah mereka masih kecil?

"Putri!"

"Rania!"

Jerit kedua-duanya sambil menerkam ke arah Putri.Hampir sesak Putri dibuatnya pabila dia dihimpit dengan dua remaja lelaki berbadan tinggi lampai.

"We've been missing you so much..." Bisik mereka. Suara yang kedengaran serak-serak basah itu membuatkan seluruh badannya menggigil.

"Ezekiel? Elyas?" Soal Putri dengan nada kurang pasti. Dia cuba menolak tubuh kedua-dua remaja itu untuk meneliti identiti mereka.Namun tidak berganjak seinci pun.

Seakan tidak mahu berenggang dari dakapan gadis dihadapan mereka, kedua-duanya masih lagi mendakap erat tubuh genit Putri.

"Oiii, sudah sudah lah tu. Boleh tak lepaskan my bestie? Berbulu lah mata akak tengok drama jejak kasih.Nak buat drama pun mesti kena depan rumah jugak ke?"bebel Ellia dari dalam rumah.

"Ish,bisinglah kau" Ezekiel berdecit kegeraman.Pelukan di pinggang Putri diperkemaskan.

"Kalau dah tau single tu diam jelah," bidas Elyas selamba.Dia juga mengeratkan lagi pelukan.

Alexander Elite School: Girl Meets BoyWhere stories live. Discover now