11. kuuma kaakao

789 37 15
                                    

Aleksi pov.

Saavuimme juuri Leville ja nyt mentäs heti laskettelemaan.
"Ooks ennen lasketellut" Olli kysyy minulta.
"Pari kertaa" sanon.
Ollilla on oma lauta mut me joudutaan vuokraamaan.

Olemme nyt etelärinteessä ja olemme jonossa hissiin.
"Mä varmasti kaadun" sanon.
"Sattuuko teitä jalkoihin" Äiti kysyy.
"Ei" vastaamme Ollin kanssa.
Olemme siis Levillä Ollin ja äidin ja Matin kanssa. Matin lapset on Matin äidin ja isän luona.
Pääsimme hissiin. Onneksi ei ole ankkuri. Meidän kanssa tähän hissiin niin joitain randomeita. Toisella puolella istuu Olli ja toisella puolella on tuntematon.
"Mun huulilla on kylmä" sanon Ollille.
"Jaahas" Tuo sanoo ja suutelee minua.
"Hyi helvetti homoja" reuninmainen tuntematon sanoo. Iältään veikkaan 13 vuotiasta.
"Juho käyttäydy, Anteeksi tuon puolesta" ilmeisesti tuon Äiti sanoo joka istuu vieressäni.

Saavuimme rinteeseen ja kaaduin heti.
"Hyvinhän se meni et sä laskenut kun 30 sentti metriä" Olli sanoo ja nauraa.
"Pää kiinni ja auta mut ylös" sanon.
Olli antaa minulle kätensä jolla pääsen ylös. Olli on meistä ainut Kuka menee laudalla ja me muut menemme suksilla.
Veikkaan myös että Olli on meistä se kokeneempi laskettelussa.
Olli asettaa huulensa huulilleni ja juuri sillon Matti oli puhelimella ja otti meistä kuvan. Kieltämättä se kuva oli söpö. Etenkin se yks basisti siinä.

Olimme laskenut jo jonkin aikaa kunnes päätimme mennä etelärinteessä olevaan kahvioon.
"Otatteko molemmat omat kuumat kaakaon ja munkin puoliksi" Matti kysyy.
"Juu" sanon
Matti maksoi itsellensä ja äidille kahvit ja minun ja Ollin kaakaot ja munkin.
"Tää on kuumaa" sanon kun poltin suuni.
"Niin senhän tarkoitus on olla kuumaa kun siinä lukee kuuma kaakao" Olli sanoo.

Saimme kaakaon ja munkin syötyä ja nyt jatkamme laskemista.
"Lähetäänkö käymään eturinteellä" Äiti kysyy.
"Jes päästään seikkailemaan" Olli sanoo.
"Mä ennustan että Aleksi törmää puuhun" Matti sanoo.
"Otin ton vakavana loukkauksena" sanon.
"No mitä sä nyt oot kaatunut ainakin viiskymmetä kertaa ja kaatunut myös kun et oo liikkunut" Matti sanoo
"Törkee" sanon.
"Noniin lähetääs" Äiti sanoo.

Olemme nyt jossain metsäreitillä..
"Vittu kenen nää reitit on" Huudan.
"Matin" Äiti sanoo.
Erehdyin katsomaan missä Olli menee koska hän on laudalla joten joutuu menemään hitaampaa. Se oli virhe koska törmäsin puuhun.
"Matti saatana älä ennustele" Huudan.
Kaikki nauroi. Olli nosti minut ylös.
"Sattuuko mihinkään" Tuo kysyy.
"Ei jos annat pusun" sanon. Olli antaa minulle pusun.

Sanoja 379

Halusitte että joku törmää puuhun ja että ne juo kuumaa kaakaota

palava sydän 2. Where stories live. Discover now