╰ three (note) :

89 20 8
                                    

mac

———

minggu depan, hari ahad aku dah balik asrama ಥ∩ಥ

keh tu je, byebye✨


























































































































































"WAHAI AHLI NERAKA DUA KETUL KAT BAWAH TU!" Haechan dengan tanpa rasa malunya menjerit dari tingkap biliknya. Manusia-manusia yang berada di sekitar kawasan itu memandang Haechan hairan. Takde angin takde kentut, tetiba menjerit macam orang kena rasuk. Dah la main sebut-sebut neraka, tak pasal-pasal orang yang nak rompak rumah jiran sebelah tersentap.

"Pahal dia tu nyah?"

"Entah, mental kot."

Dua manusia perempuan mengerutkan dahi mereka sebelum mereka kembali menyapu sampah masyarakat dan memberi makan ikan yang berada di dalam swimming pool. Syah dan Pea (jangan tanya pape) anak saudara jiran sebelah yang mendapat tawaran belajar di Korea, walaupun sebenarnya diorang tak belajar apa-apa pun. Main je lebih dua ketul tu.

"Sampai hati korang dua en." eyemo di titiskan ke matanya, berniat ingin membuat drama murahan tak lakunya. Belum sempat dia meraung penuh dramatik, Jaemin masuk ke dalam bilik dia untuk mula membebel.

"Aku suruh kemas bilik nyah, bukan kacau anak dara jiran sebelah. Aku flying kick kau kang, sia-sia je hidup." kain buruk di tangan Jaemin di baling tepat ke muka Haechan lalu dia berposing ala-ala mak marah anak.

"Suka hati kau je en main baling-baling kain buruk kat muka aku. Entah dari mana asal usul natang ni." jejaka bermarga Lee itu memandang kain buruk winnie the pooh penuh jijik.

"Aku guna sental mangkuk jamban tadi." balas Jaemin bersahaja sebelum dia berjalan keluar dari bilik Haechan, meninggalkan dia terkelu di situ.

tingkat dua,

"Lain macam taste atok ni." Shotaro membuat muka impressive sambil dia membelek cadar katil bercorak demon slayer.

asyik ultraman je si yuta tu, aku tukar pulak jadi benda lain.

"Kau jangan pasang niat nak curi pulak." Yangyang memberi amaran. Bukan boleh percaya mamat made in japan ni.

"Takde lah." balasnya sebelum dia mula memasang cadar tersebut dengan penuh rapi. Alah sebab dia tak nak dengar Jaemin bebel je, kalau di ikutkan hati, nak je dia suruh atok tu pasang cadar tu sendiri.

tingkat tiga,

"Aku tak tau pulak yang rumah ni ada bilik macam ni." Jeno berkata secara spontan. Tangan masih gigih mengelap bola disko— maksud aku mengelap tingkap yang dah bertahun berdebu.

Dia punya tebal tu fuh 30 cm nyah, siap ada fosil nyamuk dengan cicak lagi. Maklum la diorang ni kemas bilik diorang je. Ruang tamu tu pun bila ada mood je diorang nak kemas. Kalau tak, ayam pun boleh confuse tu reban dia ke rumah diorang.

"Itu la pasal, aku ingat bilik ni biasa-biasa je. Kalau aku tau bilik ni besar nak mampus, dah lama aku pilih bilik ni dulu." balas Chenle yang sedang cadar katil dengan penuh tekun dan berdedikasi.

"Atok-atok tu semua datang esok kan?"

"Haah."

"Selama ni diorang tinggal mana?" Jeno memandang Chenle sekilas.

"Entah, merempat kot."

"Kau ni dah lama tak makan selipar gamaknya."

"Hehe, takde la. Diorang tinggal dekat hotel family aku."

tingkat satu,

"Kalau aku rembat cadar ni atok tu perasan tak?"

"Kau kenapa nyah?" Renjun berkerut dahi memandang Jisung.

"Cadar frozen."

"Aku cepuk jugak kau ni. Pasang cadar tu cepat, pantang betul nampak frozen tu." jejaka bermarga Huang itu memukul bontot Jisung dengan penyapu.

jiran sebelah,

"WOI LAHANAT!" Pea menyergah Syah yang tengah stream mv glitch mode dari belakang.

"KO DAH KENAPA NYAH?"

"Jom pergi 7e." dengan tak malunya, Pea mengajak Syah keluar.

"Kau nak kena sepak ke setan?"

"Tak nak, tak nak." Pea tersengih. Syah menjeling manusia di sebelahnya sebelum kembali menumpukan perhatiannya pada mv glitch mode, di mana tariannya bagaikan orang kena strok haba— keh gurau.

"Ha jom lah keluar. Aku nak pergi sakat abang cashier 7e tu sekali."

"Tapi aku tak belanja kau la eh."

"Kedekut naw."

"Bersyukur sikit aku beli album Lee Sooman darkweb masa birthday kau tahun lepas." Pea mengungkit semula pasal tragedi tahun lepas menyebabkan Syah membaling bantal ke arahnya.

"Kerja ungkit je kau ni."







———

aku tak tau kenapa story ni agak lain macam ;-;

(╯'Д´)╯︵ ┻━┻

redha je lah eh korang yang baca ni 😂

JaemIntoU hai nyah

ᴍᴀᴋɴᴀᴇ's ᴀᴛᴏᴋᴄᴀʀᴇ ᴄᴇɴᴛᴇʀ •ᴍᴀᴄ•Where stories live. Discover now