13:different old story

76 14 0
                                    

sedang aku duduk menonton tv sambil membalut rambutku dengan tuala,kedengaran pintu rumahku dibuka seseorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

sedang aku duduk menonton tv sambil membalut rambutku dengan tuala,kedengaran pintu rumahku dibuka seseorang.

"sayang tengah buat apa tu?"tanya nya.

"nonton.."

jaemin yang hanya memakai t-shirt putih serta seluar hitam polos duduk di sebelah ku.tangannya automatik terus membuka balutan di kepalaku dan membantu mengeringkan rambut sementara aku hanya duduk santai sambil menikmati snack.

"awak.."

"hmm?"

"bila awak nak cerita?"

"cerita apa?"

"nama awak.."tangan jaemin terus berhenti.dia melihat ku sejenak.

"erm..how to start eh?"

"alaa,start je la."

"ye lah..macam ni..saya sebenarnya memang anak kandung keluarga Lee."jaemin sambung mengeringkan rambutku.kali ini,aku duduk berpeluk lutut menghadapnya.tv dan snack ku sudah tidak ku pedulikan lagi.

"keluarga angkat saya,which is keluarga Na Gongyo..kawan baik appa.isteri dia tak dapat lahirkan zuriat.lahir lahir je saya,diorang terus jadikan anak angkat.saya selalu jugak jumpa dengan keluarga kandung selama tinggal kat sini."jelasnya..

aku mengangguk faham.

"comel"jaemin mencuit hidungku.

"awak tak pernah ceritakan pun pasal keluarga awak dekat saya dulu.."

"maafkan saya.lagipun saya tak rasa benda tu penting sangat nak dibualkan.."

"tak oe lah..ha lepas tu?"

"hari yang saya tinggalkan awak untuk pergi Canada,tu semua atas kemahuan family angkat saya dan dah dapat persetujuan family kandung saya.saya tak dapat buat apa apa masa tu.dalam lebih kurang tiga tahun setengah kat sana,kitorang terlibat dalam kemalangan.mama papa saya meninggal kat tempat kejadian.jadi disebabkan saya dah tak ada sebab lagi nak tetap tinggal kat sana,saya balik sini untuk pulang dengan family kandung saya dan cari awak."

"kemalangan?"

"hmm..saya ingat dengan jelas lagi malam tu."jaemin memegang tangan ku.

"tengah malam.masa tu hujan lebat sangat.petir saling sambar menyambar.suara guntur..saya tercampak jauh kat depan.sementara mama papa saya..rentung dalam kebakaran kereta akibat tumpahan minyak."aku perasan anak mata jaemin seperti bergerak tak tentu arah tatkala berecerita tentang kemalangan tu.tangannya juga mula berpeluh.

aku terus memeluknya dan mengusap lembut belakangnya.

"sampai sekarang areum..sampai sekarang saya tak boleh dengar suara guntur atau petir.dan saya bencikan hujan."

"its okay..saya ada.lepas ni setiap kali tiga benda tu jadi,saya akan cari awak dulu."

jadi inilah cerita jaemin selama dia tinggalkan aku?

Perfect Enough [NaJaemin]Where stories live. Discover now