sebelum masuk ke dewan,aku membetulkan pakaian ku..
malam ni dinner party yang aku sendiri tak tau kenapa tiba tiba sahaja diadakan jaemin.kononnya jasa nak buat party untuk tenangkan fikiran but dia kata semua wajib datang.
aku terus masuk dan pergi ke meja ryujin.
"unnie.."
"unnie unnie tau tak kenapa Encik Na nak adakan party?"
"tak tau jugak..katanya just a normal party for all staff."
"ye ke??"
"ish awak ni saera..cubalah nikmati je malam ni?bukan selalu tau syarikat nak labur duit untuk benda benda macm ni."
"kn?"
aku melilau mencari jaemin tetapi dia tak kelihatan.
"saya pergi sana dulu ye.."
"ouh okay okay."
"jenoo.."aku menarik lengan jeno dan membawanya ke hadapan meja pemanis mulut..
"kenapa?"
"Encik Na mana?"
"tak tau..tadi ada je kat sini."
tiba tiba lampu dewan mati.
semua mulai bising..aku pula terus mengeluarkan phone ku untuk menghubungi jaemin.
"kenapa tiba tiba black out ni?"tanya ku pada jeno sambilmenunggu jaemin mengangkat telefonnya.
tidak lama kemudian skrin besar di atas pentas dihidupkan dan dalam masa yang sama,lampu pentas terus disorotkan tepat ke arah ku.
aku terdiam di tempat.
"eh kenapa pulak ni?"
"asal lampu tu pergi arah cik Areum?"
"waa macam ada something je ni.."
mereka mula berteka teki.
di skrin itu terpampang satu video..bukan video presentation..tapi video aku sedang kusyuk menyemak fail di pejabat ku.
"eh tu cik areum kn?"
"ye lah.."
"moon areum.."tiba tiba jaemin keluar dari tepi pentas dengan mic di tangannya.dia berdiri betul betul di atas pentas sambil memandang ke arah ku.
aku masih diam di posisi..tidak tau ingin berkata apa..
"sejak pertama kali saya jumpa awak kat sekolah menengah,saya dah jatuh cinta dekat awak.sampailah kita betul betul jadi pasangan kat sekolah..sebenarnya kalau diingatkan,lucu..sebab kenyataan yang saya ni lelaki berhati batu,boleh cair setiap kali berdepan dengan awak."ujarnya..
YOU ARE READING
Perfect Enough [NaJaemin]
Fanfiction"macam mana saya nak percaya dekat awak na jaemin?!family awak..family awak bunuh papa saya!family awak hancurkan hidup saya!"-moon areum "maafkan saya..maafkan saya sebab hancurkan hidup awak."-na jaemin ••••••••••• "lucu.even saya tutup matapun sa...