aku,taeyong dan appa duduk di dalam bilik meeting bertiga.taeyong melihatku lama sebelum menghela nafas berat.
"kenapa nak jumpa?"tanya appa.
"appa..kita menyerah je la dekat polis."ujar taeyong hyung.
"apa maksud kamu ni taeyong??kamu gila ke?"
"taeyong penat..tiap malam tidur taeyong tak lena pa.."
"habis tu syarikat ni??kamu nak senang senang je bagi dekat areum?"marah appa.
"jaemin akan jaga.."
"kamu?kamu nak jaga syarikat ni?jaemin..pengalaman kamu tak cukup nak duduk di kerusi CEO.Apatah lagi nak memimpin seluruh aspek perniagaan."
"jaemin akan belajar.."
"belajar?dalam masa kamu belajar tu..syarikat mungkin dah lenyap jaemin.kamu jangan nak mimpi."
aku melihat bapa kandungku itu.aku penat..jujur aku kata aku penat.
"appa..bagilah kepercayaan dekat jaemin.taeyong yakin dia boleh."
"jangan na-"
pintu bilik meeting itu diketuk.aku memandang taeyong sejenak sebelum bergerak membukanya.
buka sahaja pintu,kelihatan tujuh orang polis berpakaian seragam kemas melihat ke arah kami bertiga.
"kami dari pejabat polis Seoul.ini surat arahan penangkapan Tuan Lee Hwitae dan Lee Taeyong atas pembunuhan Moon Gangsu dan juga pembelotan dalam urusniaga perniagaan."ujar polis itu dengan wajah serius.
"Na Jaemin!apa kamu buat ni?!"
"sila.."aku memberikan laluan kepada mereka untuk menangkap appa dan hyung.
taeyong hyung terlihat pasrah sahaja tetapi appa tidak.dia sempat memberontak dan menyatakan bahawa dia tidak bersalah dalam tuduhan itu.
"Tuan boleh memilih untuk diam atau mengupah peguam di mahkamah nanti.."ujarnya pada appa.
taeyong hyung yang digari sempat berhenti di hadapan ku.
"hyung.."aku melihatnya dengan perasaan serba salah.
"jaga noona kamu untuk hyung.dan syarikat ni..hyung serahkan semua pada kamu.terserah kamu nak serahkan pada areum ataupun tidak."
"jaemin akan jaga noona."
"noona kamu tak suka makanan bergoreng.."ujarnya lagi.
"jaemin minta maaf."aku tunduk.
"tak jaemin..tindakan kamu ni betul."
mereka berdua dibawa keluar dengan tangan bergari yang ditutup dengan kain.
"Encik Na..maafkan kami mengganggu kerja anda.tetapi sekarang kami perlu menggeledah pejabat anda dan Encik Lee."aku mengangguk memberikan kebenaran.
YOU ARE READING
Perfect Enough [NaJaemin]
Fanfiction"macam mana saya nak percaya dekat awak na jaemin?!family awak..family awak bunuh papa saya!family awak hancurkan hidup saya!"-moon areum "maafkan saya..maafkan saya sebab hancurkan hidup awak."-na jaemin ••••••••••• "lucu.even saya tutup matapun sa...