02:different person

146 20 0
                                    

aku membungkus badan ku dengan selimut

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

aku membungkus badan ku dengan selimut.air mata ku dari tadi tak pandai berhenti melimpah..pipiku yang baru sahaja ditampar masih terasa sakit.

"awak..awak ambik cutilah hari ni."

"tak..awak pergilah pejabat dulu.saya nak bersiap."jawab ku.

"bukaklah dulu selimut ni.bagi saya nampak wajah awak.."

"tak nak.awak pergilah pejabat dulu.."selimut ku ditarik dengan kuat oleh jaemin.

dia memerhatikan sahaja wajahku yang merah dengan mata sembab ku akibat menangis.

"macam ni awak nak turun kerja?areum,saya bagi awak cuti dua hari.awak pergilah resort mana mana.rehat kat sana."

aku bangun dan menarik jaemin untuk keluar dari rumah ku.

"maafkan saya..awak pergilah kerja dulu.saya nak bersiap.."

"t..tapi."

"awak..tolong..jangan buat otak saya makin serabut."

"ye lah..saya pergi dulu."

aku duduk di hadapan cermin make up.

-jaemin pov-

aku mengintai ke luar pejabat melihat bilik areum yang masih kosong.

"dia tak kerja ke hari ni?baguslah..biarlah dia rehat dulu."tidak lama selepas aku mengucapkan kalimat ku,kelihatan areum datang dengan baju casualnya.

aku terus mencapai telefon pejabat dan memanggilnya masuk.

"moon areum,sila masuk pejabat sekarang."arah ku.

ku lihat sahaja reaksinya melalui dinding kaca itu.bagus jugak ada dinding kaca yang betul betul di hadapan bilik areum ni..bolehlah aku selalu tengok apa areum buat.kecuali dia tutup langsir bilik dia.

dengan langkah yang begitu elegan dan mampu membuatkan sesiapa sahaja jejaka disekitarnya menoleh ke arahya,areum menuju ke meja ku dengan ipad hitamnya.

"selamat pagi Encik Na..ada apa nak jumpa saya?"ujarnya dengan wajah seriusnya.

aku melihat sahaja wajah areum yang datar.dia memandang ku dengan tiada perasaan.dengan posingnya yang berdiri tegak sambil memeluk ipad itu,dia tidak ubah seperti sebuah robot manusia.

"moon areum.."

"ya?"

"kenapa bukak balutan tangan tu?"

"tangan saya dah oke.Encik jangan risau."aku mengangguk faham.

"lepas ni awak nak buat apa?"

"saya kena periksa fail yang staff baru hantar tadi sebelum diserahkan pada encik untuk tanda tangan."

"buat kat situ."aku mengarah pada sofa yang hanya beberapa langkah dari meja ku.

"baiklah."

-skip-

Perfect Enough [NaJaemin]Where stories live. Discover now