Kisah Silam di Hospital

14.4K 41 1
                                    

"Nama adik siapa?" tanya Akmal."Saya Fiqa" jawab gadis itu."Oh.. Fiqa.. " sambut Akmal.

Suasana sepi seketika. Masing-masing melontarkan pandangan kosong ke Taman Herba yang biasanya menjadi tempat pesakit-pesakit beristirehat dan para pelawat menunggu waktu melawat. Bunyi cengkerik menghiasi suasana sunyi pada malam itu.

"Fiqa sebenarnya temankan siapa kat sini?" tanya Akmal."Fiqa temankan abah Fiqa. Dia kena ulser usus. Dah buat operation dan sekarang tengah tunggu doktor bagi kebenaran balik." jawab Fiqa."Agak-agak bila agaknya abah Fiqa boleh keluar hospital?" tanya Akmal ingin tahu."Tak tahu lah bang. Masih macam tu lagi nampaknya, cuma dia dah tak menanggung sakit macam dulu lagi dah. Doktor kata mungkin lagi seminggu dia kat sini. Abang temankan siapa pulak?" tanya Fiqa pula."Abah abang. Dia kena semput. Kronik sangat sampai dah masuk air dengan oksigen. Katil abah abang selang sekatil dari katil abah Fiqa." terang Akmal."Ye ke, eh Fiqa tak perasan." kata Fiqa sambil tersengih.

Suasana sepi kembali. Masing-masing masih berdiri menongkat siku di pagar besi yang memisahkan Taman Herba dengan kaki lima. Lampu kaki lima menerangi suasana. Datang pula seorang pengawal keselamatan bertanyakan status kehadiran mereka berdua di luar wad pada waktu itu kerana waktu melawat sudah lama tamat. Setelah diterangkan mereka adalah waris pesakit di wad, pengawal itu pun pergi ke wad yang lain.

"Nama abang siapa?" tanya Fiqa."Panggil saja abang Akmal." jawab Akmal ringkas."Abang dah kawin ke belum?" tanya Fiqa."Abang bujang lagi. Nape Fiqa?" tanya Akmal pula."Ah.. saja tanya.." jawab Fiqa."Fiqa masih sekolah ke?" tanya Akmal mula memancing agar semakin mesra."Ha'ah.. belajar kat Kolej bla bla bla bla..........." dan mereka pun berbual mesra saling mengenali sesama mereka. 

Namun pada masa yang sama Akmal sebenarnya sedang memasang niat untuk merasai tubuh gadis itu. Sambil berbual, Akmal mencuri pandang tubuh Fiqa yang ketika itu bertudung putih, berbaju t coklat dan berseluar track. Mata Akmal lebih tertumpu kepada punggung Fiqa. Sedikit tonggek dan cantik. Lebih-lebih lagi ketika itu Fiqa memakai seluar track yang nampak agak sendat manyarung punggungnya. Sudah tentu bentuk pungguung Fiqa yang licin dibaluti seluar track itu merangsang syahwat Akmal. Tubuh Fiqa yang slim itu dihiasi sepasang buah dada yang sederhana saiznya, tidak terlalu besar. Lebih dari cukup tapak tangan untuk menampungnya. Tahi lalat kecil kelihatan merata berada di wajah Fiqa menambah keserian wajahnya. Lebih-lebih lagi salah satunya berada di dagu kirinya. Akmal menahan geram sahaja. Hatinya seakan hendak melihat wajah gadis yang comel itu menghisap batangnya. Dia ingin batangnya di kolom wajah cantik bertahi lalat di dagu kiri itu. Dan sudah tentu ketika masih bertudung.

Akmal mengajak Fiqa minum di warung di luar hospital. Fiqa setuju dan mereka masuk kembali ke wad untuk melihat keadaan bapa masing-masing sebelum memesan kepada jururawat yang bertugas bahawa mereka keluar sebentar ingin minum malam di warung.Sepanjang perjalanan ke warung, Akmal sengaja berjalan agak rapat dengan Fiqa membuatkan bahu mereka sering berlaga. Di warung kopi yang dibuka sehingga 2 pagi itu, mereka berbual kembali tentang perkara-perkara semasa disamping mengenali hati budi masing-masing. Akmal begitu bijak menjadi alim-alim kucing. Dia bertekad ingin menikmati gadis comel itu. Tak dapat masuk, dapat cium bau pun jadilah.

Selepas itu, mereka berdua ke jeti tempat orang memancing. Kelihatan ramai pemancing sedang duduk menunggu umpan mereka disambar ikan. Nasib mereka seakan sama dengan nasib Akmal, sedang berusaha memancing mendapatkan ikan segar yang cantik dan seksi berseluar track itu. Berdua mereka duduk di benteng menikmati hembusan angin muara sungai yang dingin. Fiqa kelihatan kedinginan. Akmal membuka jaketnya dan meyarungkan ke tubuh genit Fiqa. Fiqa tersenyum kepada Akmal sambil mengucapkan terima kasih. Dengan selamba Akmal menjawab, "Kasih diterima". Tersenyum simpul Fiqa dibuatnya.

Selepas itu, mereka kembali ke hospital. Ketika ingin menyeberangi jalan, Akmal memegang tangan Fiqa membuatkan Fiqa malu-malu. Walau pun sudah menyeberangi jalan, Akmal masih tidak melepaskan tangan Fiqa. Malah dipimpinnya gadis genit itu beriringan menuju ke dalam hospital. Fiqa yang serba malu itu serba salah. Hendak lepaskan terasa sayang, hendak di biarkan terasa malu. Fiqa terpaksa memendam rasa malunya lantaran dia juga sebenarnya menaruh minat kepada Akmal. Baginya mungkin itu dapat membantunya agar dapat memiliki hati Akmal yang boleh tahan kacaknya. Mereka berjalan berpimpinan dan Akmal membawa Fiqa ke Taman Herba yang suasananya gelap itu. Mereka duduk di bangku batu yang beratapkan bumbung berbentuk cendawan. Tangan Akmal masih memegang tangan Fiqa. Akmal memandang Fiqa yang duduk rapat disebelahnya. Fiqa memandang wajah Akmal dalam suasana yang agak gelap itu. Akmal melepaskan tangan Fiqa dan memaut dagu Fiqa dengan lembut. Seakan dipukau, Fiqa menurut menoleh ke wajah Akmal. Dagu runcing Fiqa di usap penuh kelembutan. Jari Akmal mengusap pipi Fiqa yang lembut. Fiqa hanya diam dalam debaran menanti tindakan selanjutnya dari Akmal.

📒『𝙆𝙤𝙡𝙚𝙠𝙨𝙞 𝘾𝙚𝙧𝙞𝙩𝙖 𝘼𝙥𝙚 ?』📒Where stories live. Discover now