Tajuk : Bantal Merah Aki
Penulis : Nazira Raffie @ Buahhati Hakimi Juanis

Bab 4

“Akii....Akki....” Saya terus mau lari ke arah langsir. Tapi kuat betul mamy pigang saya. Badan saya tu tiba-tiba rasa lemah.

Saya dengar Mamy berdoa. Dengan tenaga yang saya ada saya cuba lawan dan mahu lepaskan diri pigi dekat tu langsir. Tapi bila Steven tarik tangan saya di sebelah lagi terus dia ikut mamy baca doa badan saya jadi lemah dan jatuh ke lantai.

“Daddy! Kenapa ini? Kenapa sudah dia begini ni?!” Debra teriak dady kami. Tapi seingat saya masa tu dady langsung tiada bersuara.

“Bawa dia masuk sana bilik. Nanti saya talipon dulu tu bobohizan. Kalau-kalau diorang boleh pigi sini..” Bilang daddy.

“Kenapa lagi mau panggil bobohizan! Saya inda percaya tu semua! Panggil saya mama si Mary. Nanti dia bawa orang church pigi sini..!” Marah mamy.

“Kau fikir ni benda main-mainkah?” Daddy marah mamy.

“Sebab saya tau bukan main-mainlah saya suruh panggil mama si Mary! Saya nda mau nyawa anak saya jadi taruhan keluarga kau! Kau tau kah?!” Mamy teriak balik terus Debra sama Steven berpandangan.

Saya masa tu memang lemah. Badan saya rasa sakit macam kena pulas-pulas. Berabis saya cuba kasih lurus badan saya tapi masih makin lagi saya rasa badan saya kena pulas.

“Mam..mam..mamy...sakit...saaakiiitt!!! jangan pulas badan sayaaaaa!” Saya teriak.

“Nia..Nia...berdoa Nia! Kasih kuat hati kau! Lawan! Tiada yang pulas badan kau ni! Tu barang kotor kasih main fikiran kau saja! Kasih kuat Nia..” Teriak Mamy sambil dia usap-usap kepala saya.

“Bie..Bie..kasih kuat Bie..Jangan lemah.. Saya ada sama family kau ni..Kasih kuat tu semangat..” Bilang Steven.

Makin diorang bercakap semakin saya nda kuat melawan. Macam terganggu betul emosi sama fikiran saya masa tu. Badan saya hanya Tuhan saja yang tahu sakitnya. Terasa kena pulas macam kain. Saya dapat rasa macam tulang-tulang saya ni kena kasih patah-patah. Peritnya saya rasa....

“Niaa...” Debra peluk saya. Walaupun kami selalu gaduh mulut sebab kami dua beradik ja tapi saya tau dan Debra pun tau yang kami saling sayang. Air di cincang nda akan putus.

“Daddy! Jangan diam saja! Tolong bah!” Teriak mamy sambil nangis-nangis.

“Saya call dulu diorang. Minta diorang hantar tu bobohizan sini. Inda buli kasih biar ni si Nia...” Bilang Daddy.

“Saya nda mau! Jangan panggil diorang! Kalau diorang datang satu-satu saya kasih mati tu termasuk keluarga kau!” Teriak mamy macam singa sudah dia mengamuk.

Terus daddy tidak dapat buat apa-apa. Dia ampai tu telefon dia terus dia datang usap kepala saya. Ada yang daddy baca tapi nda jelas.

“Arrrghhh!!! Aaarrghhh!” Saya rasa rambut saya macam kena tarik-tarik. Bukan kena tarik satu-satu kena tarik semua. Kulit kepala saya pun rasanya macam mau tercabut. Berabis saya meronta.

“Apa kau buat lagi tu! Jangan siksa ni anak bah!” Mamy terus tolak badan daddy sampai daddy jatuh di lantai. Saya masih meronta kesakitan.

“Apa daddy buat ni?!” Debra ikut naik marah.

“Uncle!” Steven teriak daddy saya.

“Kau mau ni anak matikah?!” Teriak daddy sambil dia tinguk mama.

“Kalau pasal keluarga kau, lagi bagus anak saya mati dari hidup macam tiada Tuhan! Saya nda kasih izin! Sebab ni anak saya! Darah daging saaaayaaaa!” Mamy mengamuk. Mungkin kalau mamy tiada Steven kena injak sudah daddy oleh mamy.

“Anty, sabar. Kita kasih selesai dulu Nia. Saya nda sanggup ni tinguk Nia macam ni..” Steven pigang tangan mamy saya.  Baru mamy saya macam tersedar ni. Dia terus peluk saya sambil menangis.

“Debra, kau call mamy si Mary. Minta orang church datang sini..!” Bilang mamy.

Debra langsung nda banyak cakap. Dia terus call mamy si Mary.

Dalam keadaan saya yang masih meronta-ronta tu saya nampak Aki pigang kaki saya. Mata Aki bulat besar macam terbeliak tinguk saya. Dia pigang kaki saya terus dia jilat-jilat tapak kaki saya. Tempat yang Aki jilat tu saya rasa pedih macam kena toreh.

“Saaaakiiiitt!!! Aakkkiii!!!!” Saya teriak-teriak. Dalam masa yang sama badan saya masih rasa kena pulas, tapak kaki saya pun rasa kena toreh. Semakin kuat saya meronta semakin saya rasa sakit yang teramat sangat.

“Maaaammmyyyyy! Saaaaakiiittt!!!!” Saya teriak. Air mata saya masa tu mengalir tidak henti. Dari kepala tu peluh sampai basah satu badan saya.

“Niaaa.... Mamy sini..kasih kuat Nia..Berdoa! Tuhan ada sama kita!” Mamy bisik di telinga saya. Saya dapat rasa suara mamy yang sebak macam menangis.

“Bie...kasih kuat Bie... kasih kuat.. Saya ada di sini..” Suara Steven lagi saya dengar.

Saya nda tau sampai bila saya bertahan tu sakit sampai saya rebah tidak sedar diri. Kalaulah saya ingat balik tu rasa sakit, sumpah saya lagi rela mati dari rasa tu sakit.

Malam tu saya tersedar. Satu badan saya sakit sampai saya nda boleh bangun. Saya masih ingat lagi, mamy sama Debra angkat saya and kasih mandi saya. Steven yang suap saya makan. Macam orang kurang upaya sudah saya masa tu. Lumpuh! Padahan saya rasa saya boleh gerakkan tubuh badan saya.

Tapi apa yang bikin hairan, kuat saya makan sampai bertambah lagi. Macam saya nda pandai kenyang-kenyang.

Memang betul malam tu mamy si Mary datang bawa orang church kasih sembahyang (doa) saya. Semua perempuan yang datang kecuali ada satu orang father.

Saya nda kenal siapa tu father tapi dia berdiri beberapa meter dari saya. Dia berdiri ngam-ngam di bawah kaki saya dalam posisi saya terbaring. Saya nampaklah apa dia buat. Dia berdoa sepanjang masa dan sesekali dia jirus tu air suci pigi muka dan badan saya.

Tumpuan saya cuma sama tu father saja. Mamy saya berdoa sambil usap kepala saya. Steven ada di sebelah kiri saya dan Debra ada di sebelah mamy saya ikut juga semua baca doa.

Saya nda nampak mana daddy. Banyak yang bermain dalam kepala otak saya masa ni tapi saya nda tercakap. Saya harap saya sihat balik dan saya mau tau apa yang sudah jadi sama saya sampai saya jadi begini sengsara.

Walaupun keadaan saya yang macam orang lumpuh tu, saya rasa tenang bila dengar diorang berdoa. Lagi-lagi doa tu father yang buat saya tenang. Segala kesakitan saya tu beransur hilang cuma badan saya saja tidak boleh di gerakkan.

“Niaa... Kau mau minum?” Tiba-tiba daddy datang berbisik di telinga saya. Saya tinguk ja daddy. Saya nda jawab apa-apa sebab mulut saya nda dapat buka. Mahu angguk atau geleng kepala pun saya nda mampu. Saya tenung ja daddy.

Daddy usap pipi saya.

“Kalau mau minum daddy ambil..” Bilang daddy. Saya tenung ja daddy.

“Nia...Kalau mau minum kasih tau mamy..” Tiba-tiba mamy bisik saya. Saya tinguk mamy pastu saya tinguk daddy balik, hilang sudah daddy.

Saya nda tau macam mana mau explain tapi saya rasa macam saya dalam keadaan separuh sedar bah. Mana sudah daddy? Sekelip mata ja hilang..

***********

Gais...jumpa last bab lepas ni okay...

Hai gais... terima kasih sebab follow cerita ni 😍 Saya mau minta tolong something ni.. Kalau bolehlah...kalau boleh🤭 up Komen kamu pasal setiap chapter ah.. biasanya saya akan ada perasaan tercabar dan dapat olah cerita dengan lebih baik kalau kamu Komen setiap chapter dengan pendapat/perasaan atau feedback kamu ahhh... Bukan juga sa nda suka kamu Komen "F" or Follow..cuma kurang mencabar pengolahan cerita seterusnya..sebab tu kadang saya ambil masa yang lama untuk update cerita..macam kurang idea dan semangat bahh...hihi..Tapi apa² terima kasih sebab sudi follow Dan baca naska saya yang tidak seberapa ni ❤️

BANTAL MERAH AKIWhere stories live. Discover now