okaylah mari kita mula~~~
Pintu bilik ditutup.Gadis yang sudah kemas memakai baju seragam sekolahnya,turun ke bawah.
Dia menuju ke arah dapur.Sekeping roti diambil lalu dia meletakkan inti di dalamnya.
Roti itu disumbat lalu gadis itu berlalu pergi.
Langkahnya terhenti.Keluhan berat dilepaskan.Ibu bapanya...bertengkar tidak berhenti pasal pekerjaan.
Dia hanya membiarkan mereka dan gadis itu terus sahaja melangkah keluar untuk pergi ke sekolah.
Lee Hanmin,seorang gadis yang berambut pendek paras bahu.Dia bersekolah di sekolah menengah Yongsan.
Dia mempunyai tahi lalat yang terletak di bawah mata dan juga di pipi kirinya.
Hidup Hanmin dahulu baik baik sahaja,tetapi selepas sahaja mereka berpindah di seoul kerana ayahnya akan mula bekerja di sana,hidup Hanmin berubah.
Ibu bapanya selalu bertengkar dan Hanmim diketepikan.Mereka anggap Hanmin ini seperti halimunan sahaja.
Hanmin dulu selalu menangis kerana pertengkaran ibu bapanya.Tetapi lama kelamaan benda itu sudah terbiasa dengannya.Di tidak menangis lagi.
Hanmin disekolah cuma mempunyai satu orang kawan sahaja.Iaitu,Park Solim.Seorang gadis yang manis dan memakai kaca mata.
Jika ada masalah seseorang,Solim lah yang akan menyelesaikannya.Dia suka memberi nasihat ke semua orang.Dan nasihat itu akan tidak dilupakan oleh mereka yang dinasihati olehnya.
-
Hanmin masuk ke dalam kelas,lalu dia pergi ke mejanya.Solim yang tadi berbual bersama temannya menoleh ke kanan di saat dia merasakan ada seseorang di sebelahnya.
Solim senyum kecil lalu menggeleng kepalanya.Lengan Hanmin di tepuk tepuk.Hanmin hanya bergumam.
Solim menongkat dagu.
"Kau kenapa?"
Hanmin menggaruk kepalanya.
"Takde apa apa lah.Aku cuma penat.."
Solim mematikan senyumannya.Sepertinya dia tahu apa yang terjadi.
"Mak ngan ayah kau...bergaduh lagi?"
Hanmin membuka matanya.Dia menegakkan badannya lalu melihat Solim.Hanmin mengangguk perlahan dan berdiri untuk melangkah keluar.
Solim berasa simpati kepada Hanmin.Hanya Solim sahaja tahu apa yang Hanmim hadapi selama ini kerana...dia sahaja satu satunya kawannya.
Disebabkan itulah Solim tau.
"Kesian Hanmin,terpaksa hadapi semua ni setiap hari.."
-
Hanmin ingin pergi kantin.Langkahnya terhenti di saat dia telah pun berada di hadapan kelas 2-1B.Hanmin melihat ke dalam kelas itu.
Matanya bersinar sinar sambil mengukirkan senyuman.Seorang lelaki yang sedang membaca buku sambil mendengar lagu dilihat.
Itulah Nishimura Riki.Pelajar lelaki yang paling pandai di kelas 2-1B ini dan dialah seorang lelaki yang disukai oleh Hanmin.
Gadis itu sudah lama pendam perasaannya cuma dia belum sedia untuk bercakap dengannya.
Dilihat sahaja Riki dari jauh.Lelaki itu tidak leka membaca bukunya.Hanmim tersengih kecil di saat Riki juga tersengih di sebabkan membaca buku itu.
Riki yang sedar bahawa ada seseorang memerhatinya terus melihat ke arah pintu kelasnya.Hanmin membulatkan matanya di saat Riki ternampaknya.
Hanmin terus berlari laju meninggalkan kelas itu.Riki masih hairan.Dia hanya mengangkat bahu.
Bersambung...
HAHAHA maafkan wapa sbb ep kali ni pendek sbb wapa belum dpt idea huhu.
Lagi satu...pasal nama kelas tu..wapa main type ja HAHAHAHA jgn kecam hshs
Okaylh inshaallah kalau wapa ada idea wapa tulis panjang ii mcm FF Jungwon hehe
hope u like it and byeee !!!
YOU ARE READING
PSYCHO - NISHIMURA RIKI
Mystery / ThrillerMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Lee Hanmin yang menyukai murid lelaki dari kelas sebelahnya iaitu Nishimura Riki.Gaya Hanmin berubah di saat gadis gadis lain mendekati lelaki tersebut. "Kau dekat dengan dia,kau mati" START:15.2.2022 E...