osamu dazai - coffee date!

12.4K 126 77
                                    

.˳⁺⁎˚ ꒰ఎ ♡ ໒꒱ ˚⁎⁺˳ . ⊹ ⋆゚꒰ఎ ♡ ໒꒱ ⋆゚⊹

Seni güldürmenin Dazai için ne kadar kolay bir şey olduğunu unutmuştun

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Seni güldürmenin Dazai için ne kadar kolay bir şey olduğunu unutmuştun. Bir şekilde, yeni kiraladığınız daireye yapacağınız basit bir yürüyüş sırasında sizi yakınlarda olan küçük bir kafede kahve içmeye ikna edebilmişti. Gerçekçi olmak gerekirse onu daha çok görebilmek için can atıyordunuz bu yüzden sizi ikna etmesi pek zor olmadı. Akşam saat altıda, ince süveterinizin üzerine sıcak bir ceket attıktan sonra dışarı çıktınız, yanaklarınız bir kısmı pembeydi. Zayıf anılarının sınırlarına boyun eğdiğin adamla karşılaşmak için merdivenlerden inerken boynunu saran eşarbı düzelttin. Dolunay, gökyüzünde zirvesine yükselmeye başladığında, ikiniz küçük ama şirin bir binaya ulaşana kadar yan yana yürüdünüz, altında sıcak bir kafenin olduğu küçük bir bina. Dazai önünüze geçti, siz minnet dolu bir gülümsemeyle, havada tereyağlı hamur işleri ve zengin espresso kokusuyla geçerken kapıyı çekerek açtı.

Dazai'nin karşısındaki sandalyeye yerleştiniz, hiçbir şeye gülmeden elleriniz arasında sadece birkaç santim mesafe vardı. Gerçekten, ikiniz için zaman durmuş, bir kafede gülen iki eski arkadaşmışsınız gibi, yılları ayrı geçirmemişsiniz gibi geldi. Dışarıda yaşlı bir çift, soğuk rüzgarın dışındaki sıcak bir yere giderken elleri birbirine kenetlenmiş bir şekilde yanından geçiyordu. Onların geçişini izlerken sessiz kaldın, onlar yavaşça gözden kaybolurken Dazai'nin gözleri seninkileri takip etti.

"Öyleyse," bir an sonra boğazını temizledi, "söyle bana; mafyadan ayrıldığından beri tam olarak neler yapıyorsun?"

biraz güldün. Yüzünde tasasız bir gülümsemeyle gerçek bir mafya üyesiymiş gibi ciddi bir şey hakkında konuşma şekli seni her zaman eğlendirmişti, ama onun ne kadar küstah olabileceğini unutmuşsun, bu bir bakıma ferahlatıcıydı.

"Pekala, bir süre ABD'de yaşadım," diye başladınız, "yüksek lisans derecelerimi siyaset bilimi üzerine aldım ve şimdi buradayım. Anlatacak pek bir şeyim yok aslında..."

"Sana inanmıyorum," diye yanıtladı, sen sahte bir hiddetle nefesini verirken kahvesinden bir yudum alarak.

"Osamu Dazai," diye azarladın, abartılı bir öfke havası vererek, "yoksa bana yalancı mı diyorsun?"

Ellerini sahte bir teslimiyetle kaldırdı, senin şatafatlı havalarına kıkırdarken kahverengi saç tutamları gözlerine düşüyordu.

"Tabii ki hayır, sadece yurt dışında yaşadığın zaman boyunca anlatacak daha çok şey deneyimlediğini söylüyorum, her neyse eninde sonunda neler yaşadığını öğreneceğim zaten. Her zaman yaptığım gibi." dedi, tüm çabalarına rağmen kalbinin çırpınmasına yol açan bir göz kırpmasıyla.

"Her neyse, ya sen? Ortadan kaybolduğundan beri kendini tuhaf durumlara bulaştırmaman imkansız."

Dazai senin gibi omuz silkti, her zaman yaptığı gibi soğukkanlı davranarak konuşmaya başladı.

"Anlatacak pek bir şey yok. Bir arkadaşımdan tavsiye aldıktan sonra bir süre bir şeylere karışmamaya karar verdim, ondan sonra benim gibi çok eğitimli ve yetenekli bir grup insan için çalışmaya başladım. Aslında ofisim bu kafenin hemen üstünde!"

İçeceğin sonunu da içerken, ikiniz de gitmek için ayağa kalktınız ve size bakarak gülümsedi. (Yalnızca ayrıldıktan sonra, hesabı ödemediğini anladınız.) Birkaç dakika sessiz bir şekilde yürüdünüz, aksi hâlde ıssız caddede yürürken soğuk elleriniz birbirinize sürtünüyordu.

"Hâlâ kahveni aynı söylüyorsun."

Sesi alışılmadık bir şekilde sakindi, sanki konuşmaya bile gerginmiş gibi. Tavrında bir değişiklik hissettin, sanki aniden eski anıları ve geçmiş rüyaları, derinlerde kalan anıları hatırlıyormuş gibiydi.

"Bunu nasıl hatırlıyorsun?"

Biraz şaşırmıştınız, bu şekilde konuşma fırsatınız olmayalı o kadar uzun zaman olmuştu ki, hatta birbirinizi hiç görmemiştiniz. Kahvenizi nasıl içtiğinizi nasıl hatırlayabildi?

"Elbette hatırlıyorum. Ne kadar unutmaya çalışsam da seninle ilgili her şeyi hatırlıyor gibiyim. Bizim hakkımızda olan her şeyi, bir gün seninle evlenmek istediğimi, birlikte yaşlanmayı nasıl hayal ettiğimi bile hatırlıyorum."

Gözlerinden akan yaşları görmezden gelmeye çalışarak hafifçe kıkırdadın. O zaman, ikiniz de ortadan kaybolmayıp her şeyin farklı olması için çabalasaydınız, sonucunun ne olacağını merak ederek kaç gece geçirdiğinizi asla bilmiyordu. Artık her şeyin daha iyi olabileceğini ummaya cesaret edemediniz bile, hayatınızın karmaşıklığında değişen bir şey olmamıştı...

"Ben de hatırladım."

Kendi düşüncelerinize şaşırdınız, onu bir daha görüp göremeyeceğinizi bile bilmiyordunuz. Bu şekilde karışık düşüncelere sahipken, sizinkinden pek farkı olmayan soğuk bir el elinizi tuttu ve sizi durdurdu,

"Seni tekrar görebilir miyim yoksa bu sefer Avrupa'ya kaçmayı mı planlıyorsun?"

Soru mizahi bir tonla soruldu, ama bir noktada onu gözlerindeki korku parıltısını fark edecek kadar onu iyi tanıyordunuz. O zaman farkındalık sana vurdu: O da senin kadar endişeliydi. Elbette, ikiniz de biraz yaşlanmıştınız ama içinizde hâlâ yıllar önce birbirinizin kalbini kıran gençlerdiniz sonuçta.

"Burada seni durdurup konuşarak ne yaptığımı gerçekten bilmiyorum, ama eğer bildiğim tek bir şey varsa o da seni sevmek için harcadığım yıllarım, sonrasında da seni kaybettiğim. Seni izlemekten bile korkuyorum, kalbimde tekrardan kaybolmanı istiyorum çünkü sen beni aslında hiç kaybetmedin. Çatıdaki o geceden önce bile senindim, o yüzden şimdi senden ikinci bir şans istiyorum. Bizim için olmazsa bile, hak ettikleri sonu alamayan o iki aptal için?"

Aranızda sadece birkaç santim kalana kadar elinden tutarak onu kendine çektin, sıcak nefesini yüzünde hissediyordun.

"Daha fazlasını istemem," diye fısıldadın, gözlerin parlıyordu... öyle miydi? Evet öyleydi. Dazai'nin gözlerindeki korkuyu bildiğin gibi, o da senin gözlerindeki umudu biliyordu ve Tanrı bilir ne kadar uzun bir süreden sonra içinizde umuda dair bir şeyler vardı.

Yumuşak dudaklarının yanağına yumuşak bir öpücük bıraktığını hissetmeden hemen önce gözleri kapandı, rüzgar onları alıp götürürken son sözlerin neredeyse kayboluyordu.

"Artık beni nerede bulacağını biliyorsun. İyi geceler Osamu."

Dazai geri çekilirken, onu soğuk havada sallanan ağaç dallarının çıkardığı seslerle yalnız bırakıp kaldığınız binanızın içine girip kapıyı kapatmanızı izledi. Dazai,
kendi içinde yavaşça büyümeye başlayan umut hissiyle, siyah kahvenin sebep olduğu yeni bir anıyla gülümseyerek ceplerine elini soktu. Hâlâ kıyafetlerinde senin kokun vardı, kendi kendine güldü.

"İyi geceler aşkım."

anime characters reactionHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin