Smink

12 1 1
                                    

„A smink csak önkifejezés!"
... Vagy álarc a külvilágnak,
Nem mellesleg önmagunknak.

A szép mosolyok, amiket
Össze-vissza szórok,
Igazából fáradtságom leplezésére szolgálnak.

A megigéző pillantások okai
Valójában  ólom súlyú pilláim,
Ahogy le-lehúzzák szemhéjam.

Azok a szeplők igazából pöttyök,
Szemceruzával, gondosan odabiggyesztve,
De, ó, milyen aranyosak!

Azt hiszem nem is a karikák azok,
Amiket precízen el szeretnék rejteni,
Hanem a sajátosságaim.

A sajátosságaim, amiknek ebben,
A modern, mű világban
Helyük ugyan sehol sincsen.

Minden anyajegy, nevetőránc,
„Szépséghiba", ebben a modern,
Mű világban, csúnya.

Minden ocsmány, ami nem látható
Azokon a modelleken, akiken
Sürgő csoport, száz kéz dolgozik (hogy nézni is teher).

Na de kérdem én: nem szebb?
A valóság szépsége? Nincs helye,
Ebben a modern, mű világban?

•••

A vers 2021. március 31-én íródott. Emlékszem, az a március, sőt a február is folyamatos sminkeléssel telt a részemről. Februárban volt a gimnáziumi tablófotózásom, akkor használtam életemben először korrektort és alapozót. Nehéz érzés volt, nem szerettem, viszont azt hittem, csak a rutin hiánya miatt nem volt az a könnyed érzésem, így hát gyakoroltam. Nem segített, mert nem is a nehéz érzés volt olyan zavaró számomra (mint később rájöttem). Belenéztem a tükörbe és a gyönyörű, erőteljes vonásokkal teli arcom helyett egy mázolt, kisimított arcot láttam – nem a sajátom. Amikor már hiába kentem fel magamra egyre kevesebb alapozót, még mindig valaki mást láttam, elkezdtem átgondolni ezt az egészet.
Önmagunk elfogadásáról beszélnek nekünk folyton, mi is azon dolgozunk, közben olyan elvárásokat állít fel a világunk, amiknek nem tudunk megfelelni. Úgy gondolom, nem is szabad.
Ahogyan én is ugyanolyan szép vagyok karikás szemekkel, szeplők nélkül, épp nem elég precízen kiszedett szemöldökkel, úgy mindenki más is gyönyörű a maga kis „hibájával". Egyszerűen gyomorforgató, hogy mennyire nem gondol bele némely embertársunk, hogy vannak olyan külsőségek, amikről nem tehetünk. Karikák a szemek alatt, szeplők, pattanások, kicsi orr, nagy fül... sorolhatnám míg lemegy a nap, sőt, tovább is.
Ezekkel vagyunk gyönyörűek.
Higgyjétek el, onnantól kezdve, hogy Ti elhiszitek magatokról, és magabiztosan megjelentek minden nap, ott ahol kell, úgy, ahogyan kényelmes (vagy éppen ahogy kell pl egy munkahelyen), akkor mások is gyönyörűnek fognak találni. A kisugárzásod miatt. Azért, mert abban a ruhában, abban a basic sminkben, amit azért csinálsz, mert Te szereted, boldognak érzed magad és büszkén tudod viselni. Lesznek akik Veled együtt örülnek, s dícsérnek, mások meg negatívak lesznek. Ez csak annyit jelent, szégyelli, hogy ő nem olyan magabiztos, mint Te.
Szóval, nem, nem kell 75B-80B-s mell, nem, nem kell 36os nadrág, S-es felső, mindig gondosan kiszedett szemöldök, vagy skincare rutin, fiúk, nem kell kockás has, 50kg izom a testeden, mindig gondosan beállított haj, minden nap megborotvált arc, másnak megfelelő öltözet, hogy gyönyörű légy.
Csak hidd el.

• Enci

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Feb 15, 2022 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Verses kötetemWhere stories live. Discover now