-11-

2.7K 39 6
                                    

Pov Demi
"Wat zullen we zo eten?" Vraag ik. "Pizza?" Vraagt Rob. Ik kijk de anderen vragend aan. Iedereen knikt. "Top, geef maar door welke je wilt en ik bestel" zeg ik. Ik bestel alles en pak mijn camera. "Oké mensen, ik vergeet de hele tijd te filmen, maarrrr we zijn nu bezig met mijn huis!" Zeg ik en film een beetje wat er allemaal al gebeurd is.

"Oh ja kut, hoe gaan we eten? We hebben de tafel nog niet in elkaar" zeg ik. "Uhm op de grond? Aan het keukeneiland? Op de bank?" Zegt Raoul. "Ja oké, komt wel goed dus" lach ik.

*ding dong*

"Jaaaa eten!" Roep ik en ren naar de deur. "Hoi! Je pizza's" "Dankjewel!" Zeg ik en loop weer terug. Ik zet de pizza's op tafel en laat iedereen hun eigen pizza pakken. "Eet smakelijk" zeg ik en ga op de grond mijn pizza eten. Ik leun tegen de muur en Matthy komt naast me zitten. Ik glimlach naar hem en neem een hap. Ik verbind mijn telefoon met mijn box en zet mijn afspeellijst aan. Na een tijdje komt 'Brabant' van Guus Meeuwis op. Ik kijk Robbie meteen aan en hij mij. We beginnen hard mee te zingen en als het lied voorbij is ga ik weer verder met mijn pizza.

"Lieve schat, wij gaan zo weg. We komen later nog wel wat spullen brengen" zegt mijn vader na nog een tijdje gepraat te hebben. "Is goed! Tot dan" zeg ik en ze gaan weg. "Hatsa nu gaan we zuipen" zeg ik wanneer ik de deur dicht doe. "Daar zeg ik geen nee tegen" zegt Koen en ik pak voor iedereen een biertje. Ik schenk wat Malibu cola in een glas en neem een slok. "Atten! Atten! Atten!" Roepen de jongens. Ik doe wat ze zeggen en at het glas in één keer leeg.

Na nog veel gezopen te hebben besluiten de jongens maar naar huis te lopen. "Was gezellig!" Zegt Koen en ze lopen weg. "Laten wij dan maar naar bed gaan" zeg ik. "Lijkt me een goed plan" lacht Matthy en we lopen naar boven. "Welterusten Milo!" Zeg ik. "Slaap lekker" zegt Milo en hij loopt de logeerkamer in. Ik trek mijn pyjama aan en plof naast Mat op bed. "Welterusten Mat" zeg ik en geef hem snel een kusje. "Welterusten Deem" zegt hij en ik draai me om.

Wanneer ik wakker word zie ik Matthy nog naast me liggen. Voorzichtig stap ik uit mijn bed, trek ik een broek en t-shirt aan en loop naar de badkamer. Ik poets mijn tanden, borstel mijn haar en doe het in een knot. Ik loop voorzichtig weer mijn kamer binnen, maar daar staat Mat zich om te kleden. "Oh sorry" zeg ik en draai me om. "Nee maakt niet uit hoor" zegt hij. "Oké" lach ik en ik pak mijn telefoon. "Oh mijn god" zeg ik. "Wat is er?" "Laten we Milo wakker maken" zeg ik. "Ja, ja goed idee" zegt hij en we lopen naar Milo zijn kamer. Voorzichtig open ik de deur. "3, 2, 1" fluistert Mat en we springen op zijn bed. "Wakker worden" schreeuw ik. "Godver kut kwal" "Hey ik ben niet alleen" zegt Matthy. "Kut slet" zegt Milo. Ik barst het uit van het lachen. "Nu uit je bed, want we moeten zo verder" zeg ik en wijs streng naar de jongen die half dood op het bed ligt. Hij knikt en Matthy en ik lopen naar beneden.

"Boterham hagelslag?" "Tuurlijk" zegt hij en ploft op de bank. "Dus ik moet dit nu elke keer voor jou gaan doen?" "Uhm ja eigenlijk wel. Moest je maar niet zeggen dat je het zelf kan" lacht hij. Ik schud mijn hoofd en ga verder met de boterhammen. Ik smeer ook gelijk één voor Milo en neem alles mee naar de bank. Ik kom naast Matthy zitten en begin aan mijn broodje. Niet veel later komt Milo ook naar beneden. "Heeft iemand extra kleren?" Vraagt Milo. "We kunnen zo ook wel even naar Casa Del Huts? Dan haal ik even kleren voor mezelf en Milo kan ook wel iets lenen" zegt Matthy. "Ja is goed, maar dan moeten we zo wel gaan" zeg ik. Milo eet zijn broodje op en we trekken onze jassen en schoenen aan.

"We gaan wel lopen hoor" zeg ik. "Alweer?" Zucht Milo. "Gast we moeten 10 minuten lopen, boeie" zeg ik en loop uit de deur. Milo en Matthy volgen mij en ik draai de deur op slot. We lopen richting Casa Del Huts. "Oh mijn god, ik wil echt een fiets man" zeg ik. "Waarom?" Vraagt Milo. "Ja je had toch al gewoon één in Eindhoven" zegt Mat. "Ja klopt, maar die gebruikt mijn moeder ook, dus die kon ik niet meenemen" "Ohh, maar waarom wil je een fiets?" Vraagt Milo. "Een fiets is toch gewoon handig en als ik naar jullie wil kan ik 10 minuten lopen maar ook gewoon 3 minuten fietsen" lach ik. "Ja oké, nou dan halen wij een fiets voor je" zegt Matthy. "Wat? Nu?" "Nee niet nu, morgen? Vandaag zijn we nog bezig. Morgen waarschijnlijk ook, maar vandaag doen we het meeste nog" zegt Matthy. "Ja prima" lach ik en we lopen het terrein op.

"Heey, we wilden net weg gaan" lacht Raoul. "Ja Mat en Milo moesten nog even kleren halen" zeg ik en we lopen met zijn allen weer naar binnen. "Maar lukte het gister nog een beetje om naar huis te lopen?" Lach ik. "Jawel hoor" zegt Rob. "Waar is Koen eigenlijk?" Vraag ik. "Zijn vriendin is hier, dus die gaat niet mee" zegt Raoul. "Oooh ik wil die vriendin wel eens zien" lach ik en loop naar de gang. "Koentjeee" roep ik naar boven en Koen en een blond meisje lopen zijn kamer uit. "Niet waar" zeg ik. "Wat?" Vraagt Koen en ze lopen de trap af. "Hoe- Wa- Oké hoe kan het dat jij haar hebt gefixt?" Lach ik. "Ik weet het eigenlijk ook niet" lacht Koen. "Nee ik ook niet" lacht het meisje.

Ik herken haar ergens van, maar precies wat kan ik niet plaatsen. "Oh ja sorry ik zal me even voorstellen. Juultje, Koens vriendin" Aah nu weet ik het weer, Juultje Tieleman. "Demi, ligt ingewikkeld" lach ik. "Oh vertel, ik heb alle tijd" zegt ze en we gaan op de bank zitten. "Nou ik vind Matthy leuk en hij vindt mij leuk. Of dat laatste moet veranderd zijn" zeg ik. "Dat is zeker niet veranderd" zegt Matthy die de gang uit komt lopen. "Ahww" zegt Juultje. "Maar nu is er dus een foto van ons dat we aan het kussen zijn op insta en krijgen we fucking veel vragen" "Ja zoiets hadden Koen en ik ook, maar wij hebben dat gewoon een beetje uitgelegd. Als jullie het nog niet willen vertellen dan hoeft het ook niet hè" zegt ze. "Dat weet ik, dankjewel Juultje" zeg ik en geef haar een knuffel.

"Wij gaan zo weer weg, want wij moeten nog het één en ander in mijn huis doen" zeg ik. "Ach wat jammer, ik had je wel wat beter willen leren kennen" zegt Juultje. "Jullie mogen zo ook wel even langskomen! We zitten nog midden in een verhuizing, maar als het goed is staat het meeste er dan al" zeg ik. "Gezellig! We kunnen zo misschien wel even komen" "Okee" zeg ik.

"Deem? Ik moet je nog effe iets geven" zegt Matthy. "Oh huh" zeg ik en hij sleurt me mee naar zijn kamer. "Kijk" zegt hij en geeft me een zak. Ik open het en zie dat een een bankzitters broek is. "Oh mijn god, dit meen je niet" lach ik.  "Ik zei toch dat ik een broek voor je zou regelen" lacht hij. "Ja nu is de outfit af, maar ik heb nog wel een nieuwe trui nodig hoor. Jouw geur is bijna weg" lach ik en Matthy pakt een random trui uit zijn kast. "Thanks" lach ik en we lopen weer terug.

"Oké, nou ik zie jullie dan later misschien wel" zeg ik en we lopen nu met zijn allen weer weg. "Wat gaan we als eerst doen?" Vraagt Robbie wanneer we thuis komen. "Sow jij hebt d'r zin in" lach ik. "Ja, eigenlijk wel ja" lacht hij. "Nou alleen maar mooi" lach ik. "Maar wat gaan we doen?" "De eettafel en stoelen wil ik graag vandaag af hebben en misschien de tv-kast en de tv neerzetten en instellen zou ik ook top vinden" zeg ik. "Dan wil ik wel de tafel doen?" Zegt Rob. "Ja ik help hem wel, want ik weet niet of dat allemaal goed komt met die worstenbroodjes armpjes van hem" zegt Milo. Ik lach hard, echt hard.

"Ik was gister nog bezig met de kledingkast, dus daar ga ik wel mee verder" zegt Raoul als ik een beetje afgekoeld ben. "Ik wil de tv wel instellen enzo en ik kan ook wel de tv-kast in elkaar zetten" zegt Matthy. "Nou goed iedereen heeft een taak dan ga ik lekker op de bank liggen. Nee grapje, ik zoek wel een plekje voor al mijn spulletjes enzo" zeg ik en iedereen gaat aan de slag.

Na een tijdje besluit ik de camera te pakken en wat te gaan vloggen. "Hoe gaat het bij jullie?" Vraag ik als ik de camera naar Milo en Robbie draai. "Ja gaat wel goed, we zijn bijna klaar" zegt Robbie. "Nou top en hier?" Vraag ik en neem de camera mee naar Matthy. "Nou kijkertjes, ik heb de kast in elkaar en ga nu de tv instellen" zegt Matthy. Ik draai de camera weer naar mij, glimlach en steek een duim op. "Dan ga ik nu naar Raoul" zeg ik en loop naar boven. "Hoe ver ben je?" Vraag ik. "Ik ben klaar! Eindelijk" zucht Raoul. "Je had mij ook kunnen vragen, ik had kunnen helpen" zeg ik. "Nee joh, het is gelukt dus het viel mee" "Dankjewel Roel" zeg ik en geef hem een knuffel. "Wil je me nu helpen met mijn kleren erin hangen?" "Natuurlijk prinses" lacht hij. "Nee. Niet doen. Niet prinses. Hoezo hebben jullie allemaal zulke slechte bijnamen?" "Wij allemaal?" "Ja Matthy noemde me ook al poepie. Kijk ik heb gewoon leuke namen, maar poepie en prinses? Hou op met mij" lach ik. "Oh mijn god. Poepie, nog beter" zegt hij. "Ach hou je bek" zeg ik en sla met mijn kussen tegen zijn hoofd.

The Night We Met// BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu