Pov Demi
"Hallo dames en heren, welkom bij mijn nieuwe serie! Op de bank met Demi" Zeg ik en kijk in de camera. "In deze serie ga ik langs bij andere Youtubers, influencers en bn'ers, en daarmee praat ik over van alles en nog wat, wat in dit potje zit!" Ik hou het potje omhoog en ga verder met vertellen. "Vandaag ben ik op de bank bij..." "De bankzitters!!" Maken de jongens het af. "Jullie kennen ze allemaal wel! De bankzitters. Ze komen vaak genoeg in m'n vlogs" lach ik en kijk de jongens aan. We zijn allemaal nog wat aan het praten, maar dan beginnen we."Er zitten briefjes in deze pot en daar staan onderwerpen op. Één voor één trekken we een briefje uit de pot en laten we zien welk onderwerp erop staat. We mogen over deze onderwerpen vragen aan elkaar stellen, maar ook gewoon een gesprek over beginnen. Dus bijvoorbeeld als Robbie een briefje pakt en er staat 'werk' op dan vraag ik aan Milo waarom hij zo weinig doet" leg ik uit. De jongens lachen en Raoul begint met het eerste onderwerp.
"Oehhh liefde" zegt hij en laat het briefje aan de camera zien. "Nou zijn jullie verliefd?" Vraag ik en lach. "Wat een kut vraag. Iedereen weet dat we allemaal een vriendin hebben" lacht Koen. "Heb jij een betere vraag dan?" Ik zie hem nadenken.. "Ja! Deem, ik heb een vraag voor jou" "Kom maar op" lach ik. "Waardoor vond je Matthy leuk?" "Hoe bedoel je 'leuk'?" "Nou die gedachte jij 'Oh interessant, ziet er wel leuk uit" legt Raoul uit. "Zijn ogen" "Oh? En hoezo dat?" Vraagt Milo verder. "Mijn oma zei altijd altijd 'Alles veranderd naar mate van tijd. Haren worden grijs, tanden vallen uit, maar ogen. Ogen blijven altijd het zelfde, en zo zie je of echt de ware is.' en toen ik in Matthy zijn ogen keek, toen ja vond ik ze prachtig" leg ik uit. "Nahw schatje" zegt Matthy, hij trekt me in voor een knuffel en geeft me een kus. "Ahw wat schattig" zegt Raoul. "Bluhh, klef gedoe" zeurt Koen. "Dat moet jij zo nodig zeggen, vieze simp" ik lach en geef hem een zachte duw.
"Ey maar Rob, nu we het over mijn relatie hebben hè" zeg ik. "Ja?" "Je weet nog wel die ene keer dat ik bij jullie bleef slapen toen we die foto-challenge op gingen nemen?" Vraag ik. "Eh ja?" "En dat ik niet bij jou kon slapen omdat je vriendin zou komen?" "Ja" lacht Robbie. "Ik heb die vriendin van jou toen helemaal niet gezien" zeg ik. "Nee.. uhh" "Die was er ook helemaal niet of wel soms?" Lach ik. "Dat klopt" "Je probeert Mat en mij alleen maar bij elkaar te brengen, of zeg ik nou iets heel doms" "Nee, je hebt gelijk en weet je wat?" Hij hangt zijn arm om me heen en trekt me dichter naar hem toe. "Het is me ook nog eens gelukt" zegt hij trots. "Ja ha, ik weet nog wel dat jij toen helemaal ging flexen dat jij dat gefixt had" lacht Milo en hij wij wijst naar Rob. "Wat ben je soms ook een sukkel Rob" lach ik..
Na nog een lang gesprek over verschillende onderwerpen zijn we klaar. We filmen nog de outro en dan zetten Anton de camera's uit. "En we zijn klaar!" Zegt Anton. Ik loop naar hem toe en omhels hem. "Dankje dat je me hebt geholpen Antonius, ik had t niet zonder je gekund!" "Geen probleem" zegt hij. Dan loop ik naar de jongens. "Groepsknuffel!" Roept Milo. Ik lach en trek alle jongens in een knuffel. "Antoon jij ook!" Lacht Raoul. Na een lange knuffel laten we los. "Waarom hebben we dit eigenlijk gedaan?" Vraagt Koen. "Is toch leuk Koentje" Lach ik. "Uhm.. nee" "Hou je bek" lach ik en geef hem een stomp op z'n arm.
Samen met de jongens ruim ik alles open en als we klaar zijn plof ik op de bank neer. Waarna Matthy en Anton volgen. "Hoe laat is het eigenlijk?" Vraag ik. Matthy haalt zijn telefoon uit zijn zak en kijkt naar de tijd. "Half zes" "Oh dan moet ik maar gaan" zegt Anton. "Je mag ook wel blijven eten hoor" zeg ik. "Nee, hoeft niet, ik eet wel gewoon thuis" Zegt hij en staat op. Hij zegt ons allen gedag en loopt dan de deur uit.
"Dus, wat zullen we eten?" Vraagt Raoul. "Pizza ofzo?" Stelt Milo voor. "We hebben nog nooit normaal voedsel gegeten met z'n allen. Ik kook wel" zeg ik. "Mag ook, maar het hoeft niet hè" zegt Raoul. "Nee is prima. Ik moet dan nog wel naar de supermarkt denk" "Ja we hebben niet echt veel meer in huis volgens mij" zegt Robbie. "Oké, iemand die mee wilt?" "Ik kan wel mee" stelt Mat voor. "Top, laten we gaan"
Ik pak mijn camera en we stappen in Mat z'n auto. Na een kleine 10 minuten komen we aan bij de supermarkt en parkeert Mat de auto. We stappen uit en lopen naar binnen. Matthy loopt alvast vooruit en ik pak mijn camera erbij. Ik film hoe Matthy voor mij loopt gefocust op zijn telefoon, maar dan blijft hij staan . "Schat, wat hebben we nodig?" Zegt hij en kijkt op. Hij glimlacht naar de camera en ik loop naar hem toe. Ik doe mijn camera weg, pak zijn hand en samen zoeken we de spullen die ik nodig heb.
Wanneer we alles hebben lopen we naar de kassa. Matthy pakt zijn portemonee. "Nee Mat, hou eens op. Ik betaal nu een keer" zeg ik en pak mijn pinpas. "Oké oké" lacht Mat. Ik betaal en dan lopen we de winkel weer uit. Hand in hand lopen we naar de auto en stappen we weer in.
Even later komen we weer thuis aan en breng ik alles naar de keuken. "Is het gelukt?" vraagt Raoul. Ik knik en begin met koken. Matthy loopt naar mij toe en filmt hoe ik bezig ben. "Moet ik anders helpen?" vraagt hij. "Als je dat wil doen, mag dat" zeg ik en glimlach. Hij zet de camera neer en helpt mij.
Ik dek de tafel en roep de jongens om te komen eten. Één voor één komen de jongens beneden en gaan ze zitten. "Oh lekkerrr" zegt Koen, die natuurlijk weer als laatste aanschuift.
Wanneer iedereen hun eten op heeft gaat de televisie meteen op voetbal. Samen met Koen en Rob ga ik op de bank zitten. De anderen schuiven hun stoelen dichterbij en kijken ook mee.
"Deem, je telefoon gaat" zegt Mat na een tijd in het spel. "Wie is het?" "Weet niet, het staat niet in je contacten" "Oh, vreemd" "Zal ik voor je opnemen?" zegt Milo. "Ja, als Gullit" lacht Mat en hij geeft de telefoon aan Milo. Hij neemt de telefoon op en zet hem op luidspreker. "Hey Frenk, wat mot je?" vraagt hij. "Hoi Milo, met Roy. Is Demi er ook? Ik wil haar namelijk nog even spreken over creators" "Oh, het is Roy" lacht Koen. "Serieus? dat had ik nog niet door" lach ik en neem de telefoon van Milo over. "Ik loop even naar de gang hoor" lach ik en loop naar de gang. "Nou, hoi Roy" lach ik. "Hey, ik had een vraagje voor je" "Kom maar door" "Volgende week hebben we weer een voetbalwedstrijd met het meidenteam. Heb je zin om mee te doen?" vraagt hij. "Ja tuurlijk" zeg ik enthousiast. "Het is zaterdag in Nieuwegein en we trappen 14.00 af. Dus dan moet je er rond 12.30 zijn, als dat lukt?" "Uh, ja ik denk dat ik dan niks heb" "Top, we hebben nog wel contact hierover, goed?" "Ja prima, tot later!" Ik hang op en loop terug naar de jongens.
"Dus wat was er?" lacht Koen. "Ik ga volgende week zaterdag meedoen met creators fc ladies" zeg ik blij. "En je voet dan?" vraagt Matthy. "Ohja kut, naja is dat vast wel weer over" zeg ik en plof weer naast Rob en Koen op de bank. "Zal ik met je mee gaan?" vraagt Mat. "Ja is goed" zeg ik en glimlach. "Maar ik zal zo ook maar weer naar huis denk ik" zeg ik. "Hoezo?" vraagt Mat. "Ik moet ooit weer naar huis" lach ik. "Maar dan moet je nu nog naar huis lopen Deem, het is fucking donker" "Het is echt niet dat ik dood ga als ik dat doe" lach ik en sta op. "Dan loop ik met je mee" "Dan kun je net zo goed blijven" "Ook goed" zegt hij en glimlacht. Ik schud mijn hoofd en loop naar de gang. Ik pak mijn jas en loop weer terug. Matthy doet hetzelfde. We zeggen de jongens gedag en lopen het huis uit. "We kunnen ook gewoon met mijn auto gaan" stelt Mat voor. "Maar we kunnen ook lopen" zeg ik en sleur Matthy mee.
Na veel lol onderweg komen we eindelijk thuis aan. Ik trap mijn schoenen uit, trek mijn jas uit en loop gelijk door naar de woonkamer. "Laten we zo anders alvast gaan slapen, ik ben best moe" zegt Mat. "Ja same" zeg ik, glimlach en loop de trap op. Ik loop mijn kamer binnen en laat mezelf op het bed vallen. Matthy doet hetzelfde en ploft naast me neer. Samen gieren we het uit van het lachen.
Ik ga rechtop zitten en kijk Matthy aan. "Ik hou van je" zegt hij en hij gaat net als mij rechtop zitten. "I-ik hou ook van jou" zeg ik en zoen hem.
JE LEEST
The Night We Met// Bankzitters
FanfictionDe 24-jarige Demi is begonnen met YouTube. Ze maakt wekelijkse vlogs en is opzoek naar een huisje in de omgeving van Rotterdam. Er komt een prachtige woning te koop in het plaatsje Rhoon, ten zuiden van Rotterdam. Als ze het huis heeft bezichtigt, o...