03 • FRIENDSHIP [preview]

136 33 4
                                    



CHAPTER 3 : FRIENDSHIP

JIHYO yang baru sampai di kelasnya dari kantin melangkah terus kearah Jungkook yang seperti biasa duduk dibahagian belakang kelas mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


JIHYO yang baru sampai di kelasnya dari kantin melangkah terus kearah Jungkook yang seperti biasa duduk dibahagian belakang kelas mereka. Jihyo mengabaikan pandangan dan kata-kata berbaur kutukkan yang dia dengari sepanjang perjalanan dia kearah Jungkook. Sudah dua minggu dia dan Jungkook membina friendship bersama.

Sepanjang dua minggu itu , banyak gosip , sindiran dan kutukan yang Jihyo dengari. Sebahagian besar dari gosip tersebut adalah mengenai Jungkook yang cuma berpura-pura baik terhadap Jihyo kerana kuasa yang ayah gadis cantik itu miliki. Namun tidak mereka tahu Jihyo sendiri yang menegur dan mengajak Jungkook menjadi kawan dia.

Jungkook yang tadinya sedang fokus membaca segera melihat kearah Jihyo setelah perasan akan kehadiran dia. Senyuman samar dia berikan kepada Jihyo yang kini sudah duduk disebelah dia.
" good morning , Jihyonie " Jungkook membantu Jihyo meletakkan buku-buku gadis cantik itu diatas meja. Jihyo hanya membiarkan. Sepanjang dua minggu dia berkawan dengan Jungkook , perlu dia mengaku yang Jeon Jungkook itu seorang gentleman.

" morning , KooKoo " Jihyo kemudian memusingkan badan menghadap kedepan. Saat itulah pandangan mata dia berlaga dengan sekumpulan pelajar perempuan yang sedang menjeling kearahnya. Sebelah kening diangkat tanda menyoal kearah gadis-gadis itu.
" tak akan lah..? " Jihyo kemudian melirik sekilas kearah Jungkook yang kembali fokus membaca.

Jihyo tersenyum sinis. Dia yakin sekumpulan gadis-gadis itu memasang minat terhadap Jungkook dan sekarang tidak puas hati kerana dia yang terlihat rapat dengan Jungkook. Lelaki kacak itu mungkin di benci kerana status dia yang cuma anak lelaki biasa yang bekerja sebagai bodyguard namun kekacakan Jungkook tidak dapat mereka tidakkan. Ada yang cuba mengambil Jungkook sebagai gigolo lagi !
" yah KooKoo ? "
" nae ? " Balas Jungkook apabila Jihyo memanggilnya namun mata masih fokus kepada buku diatas meja.

" saya rasa.. awak ada peminat lah " Bibir Jihyo juihkan kearah sekumpulan gadis tadi. Hampir tergelak Jihyo apabila mereka cepat-cepat mengalihkan pandangan apabila Jungkook memandang kearah mereka.
" peminat ? mana ada ! diorang tak suka saya berkawan dengan awak lah tu , Jihyo-ah. saya biasa-biasa aje di sekolah ni mesti diorang pelik kenapa awak nak kawan dengan saya "

Jihyo akhirnya tertawa perlahan apabila Jungkook mula membebel. Seperti selalu , spontan Jihyo mencubit pipi Jungkook. Geram !
" yah Jeon. suka betul awak ni membebel eh ? comel awak tau ? patutla mereka suka awakkk "
Jihyo menyambung ketawanya apabila wajah Jungkook naik merah.

" yah Jihyo-ah ! aw-awak ni suka kacau saya kan ? mesti awak suka tengok saya tak tentu arah macam nii.. " Akhir perkataan dia meleret manja sebelum Jungkook menekup wajahnya , malu.
" hahaha— mianhae KooKoo ! " Jihyo tersenyum lebar , mahu mengambil hati. Jihyo tahu dia berjaya apabila Jungkook kekal merenungnya.

" yah jangan lah pandang saya macam tu , Jeon ! orang akan ingat kita ni bukan sekadar kawan tapi awak suka saya tau ! " Tawa Jihyo lagi sebelum dia memalingkan wajah. Malu apabila Jungkook secara terbuka merenung kearahnya. Namun Jihyo sedikit terkejut apabila dia merasakan Jungkook memegang kedua bahunya lalu secara perlahan memusingkan tubuh dia agar memandang Jungkook.

Ada tanda soal pada wajah Jihyo apabila Jungkook secara tiba-tiba memaksa dia untuk berpaling. Kini sekali lagi mereka merenung kedalam mata masing-masing. Jihyo lihat bagaimana Jungkook mengeluh perlahan dan memejamkan mata beberapa saat sebelum kembali memandang Jihyo dengan serius.

" Jihyo-ah " Panggil Jungkook lembut namun ada nada serius dalam suaranya itu.
" y-ya ..? " Jawab Jihyo sedikit tidak pasti dan teragak-agak kerana dia tidak tahu mengapa Jungkook secara tiba-tiba terlihat begitu serius.
" i don't want this friendship.. sebab.. betul apa yang awak cakapkan tu , Jihyo-ah "

Semakin banyak tanda tanya diwajah Jihyo apabila Jungkook berkata begitu. Moon Jihyo , bukan sahaja cantik rupa parasnya namun juga seorang pelajar yang pandai. Cuma hanya pada satu perkara dia lemah.. apabila ianya tentang perasaan sendiri atau perasaan orang lain terhadap dia. Jihyo agak lembab dalam menyedari hal-hal sebegitu.

" be my girlfriend , Jihyo-ah "
Mata Jihyo perlahan-lahan membesar , terkejut. Tangan Jungkook yang masih memegang bahunya dia pegang lalu alihkan. Jihyo memegang lembut tangan besar Jungkook yang kini berada diatas pehanya. Pandangan mata antara mereka berdua diputuskan kemudian Jihyo memandang tangan mereka yang sedang bertaut.

Jungkook dibuat resah apabila sudah beberapa minit berlalu namun Jihyo masih mendiamkan diri dan langsung tidak memandang kearah dia. Terasa seperti Jihyo tidak merasakan hal yang sama sepertinya , Jungkook perlahan-lahan menarik tangan dia yang dipegang Jihyo. Harapan Jungkook semakin meleset apabila Jihyo hanya membiarkan.

" Jeon "
Belum sempat Jungkook menarik habis tangan nya , Jihyo mengenggam lembut hujung jari lelaki kacak itu. Jungkook terus mengangkat wajah melihat Jihyo semula. Dia sedikit terkejut apabila gadis cantik itu tersenyum senang kearahnya.
" Ji-jihyo ? "

" choa. lets end this friendship and start dating ! "
Ungkap Jihyo beserta senyuman manis bergayut dibibir. Wajah Jungkook yang tadinya mendung kini berubah cuaca. Senyuman lebar dapat dilihat jelas pada wajah kacak Jungkook. Dia mengangguk mantap sebelum menarik Jihyo kedalam dakapan nya. Seolah olah hanya mereka berdua yang berada disitu , mereka langsung lupa terhadap kehadiran orang lain.

" apa ni ? drama korea ? Disgusting "
Satu tangan sasa menarik kolar baju Jungkook dari belakang menyebabkan pelukan mereka terlerai. Mata Jihyo membulat terkejut sebelum ekspresi marah jelas kelihatan pada wajah cantiknya. Lelaki tadi yang telah menarik Jungkook dan sekarang sedang memegang kolar Jungkook tersengih sinis kearah Jihyo.

" your new toy , Ji ? ini taste kau ? budak miskin ni ? you gotta be kidding me , Ji "
Dia tertawa sinis dan kuat. Kini setiap mata didalam kelas itu tertumpu kearah mereka bertiga.
" Kim Mingyu , jangan sentuh dia. "
Jelas dan teguh suara Jihyo berkata-kata.

Jihyo telah menolak Kim Mingyu yang mengajak dia makan tengahari bersama seminggu yang lepas dan sekarang lelaki itu tidak henti-henti cuba menarik perhatian dia. Yang mana sudah pasti Jihyo tak mahu dan tidak suka. Jungkook yang tahu akan hal itu hanya mendiam diri sambil cuba menerobos dari pegangan Jungkook yang mana dia berjaya kerana dia dan Mingyu sama kuatnya.

Mingyu berdecit sinis sebelum dia menjeling Jungkook lalu berjalan mendekati Jihyo. Belum sempat dia ingin menghapus jarak antara mereka berdua , Jungkook berdiri dihadapan Jihyo.
" i dare you to step any closer. " Ada nada serius dalam suara Jungkook dan wajahnya langsung tidak dihiasi dengan senyuman. Rahang diketap kuat , mata hazel Jungkook menikam dalam anak mata Kim Mingyu.

Jungkook telah menjaga Jihyo dari mereka masih muda dan tidak matang sehingga lah sekarang...



TO BE CONTINUED
the end of preview chapter 3

•• scroll more for preview chapter 4.

[EBOOK] BODYGUARDWhere stories live. Discover now