PENGGERA telefon Goeun tidak berhenti-henti menjerit menyuruh untuk Goeun bangun dari tidurnya.
Goeun terjaga. dia mencapai telefonnya. dia melihat waktu diskrin telefonnya menunjukkan jam 7 pagi.
dia terus bangun dari katilnya. tuala dicapai. kemudian dia terus pergi membersihkan diri. selesai membersihkan diri, dia pergi ke ruang tamu untuk menyiapkan sarapan.
"aii awal bangun tuan puteri?" sindir Hayon. rakan baiknya dan juga teman serumahnya.
"of course la kena bangun awal harini! nak pergi interview kot!" katanya dengan nada berlagak.
"cehhh berlagak! tapi tak awal sangat ka kau bangun ni?" tanya hayon.
"mende awal nya? okayla nii. lagipun kita kena la bersiap awal-awal betul takk?" goeun menjongketkan keningnya.
"yelah tuan puteriiii" balas hayon.
"dahla aku nak siap-siap! thanks for the rotii!" ucapnya lalu menyuap roti bakar tersebut ke dalam mulutnya.
"iye sama sama!" jawab hayon.
dibilik goeun:
dia mengutip kesemua kertas yang bertaburan di atas meja belajarnya. kemudian dikemaskan dan dimasukkan ke dalam beg yang akan dibawanya. fail dicapai, dan diletakkan di dalam beg itu.
kemudian, tibalah waktu untuk goeun pergi ke temu duga tersebut.
"bye makcik! gerak dulu! doakan i muah!" ucap goeun sambil memakai kasutnya.
"okay nenek! good luck!" hayon memberikan flying kiss.
"werkk!" goeun berpura-pura hendak muntah.
hayon menjeling.
goeun menghidupkan enjin motor skuternya. dipandu dengan cermat.
dia melihat banyak lopak-lopak dipenuhi dengan air. dia membawa motornya dengan cermat sekali.
risau kalau air tu terpercik terkena dia. dahla kereta kemain laju-laju!
tiba-tiba...ada satu kereta ini laju memotong goeun dan dikanan goeun ada lopak! dilanggarnya lopak itu! habis terkena pada goeun sedikit!
"kurang ajar punya kereta! tahula kereta kau tu vvip! tapi tengokla tepi sikit! tak guna betul! tahula aku ni kecik tapi takde lah kecik sangat! nasib baik tak basah aku! kuaja punya keretaa!" bebel goeun diatas motornya.
kemudian dia pun tibalah di syarikat tersebut.
watanabe's styles sdn bhd
terpampang besar nama bangunan itu.
'watanabe? cantik juga namanya' goeun memuji nama syarikat tersebut.
dia meletakkan motor skuternya itu di tempat letak kenderaan.
YOU ARE READING
[ SIAPA YANG GILA? || WATANABE HARUTO ✓ ]
Fanfic✿ status- COMPLETE 💝 - - - - - - - - - - - - - - - ❛❛mengapa kisah cinta kita, sungguh tragis sayang?❞ tanya Haruto dengan suara yang sebak. ❛❛tanya diri kau sendiri, haruto! ini semua berpunca dari engkau! engkau punca segala-galanya!❞ jerit Goeu...