5. Timebomb

351 12 3
                                    

Tommin pov.

Kuulen, kuinka joku avaa oven. Käännyn ovelle päin, mikä osottautuu aika vaikeaksi, kun minut on sidottu tällä tavalla. Pienen kamppailun jälkeen nään oven. Sen edessä seisoo Aleksi. Hänen ilmeensä on sekoitus surusta, yllättyneedestä ja vihasta. En toisaalta ihmettele. Tuskin kukaan kävelisi tänne mökkiin neutraali ilme kasvoillaan, nimittäin lattialla makaavat minä, Joel, Niko ja Joonas sidottuina. Aleksi purskahtaa itkuun, kun mies sitoo hänet ja heittää lattialle viereeni. "Aleksi", sanon rauhoittavasti ja koitan mennä halaamaan häntä. No, se onkin helppoa kun jalkani ovat sidottuina toisiinsa, samoinkuin kädetkin. Tyydyn vaan siis lohduttamaan häntä koskematta häneen. "Miks et oo Ollilla?", kysyn pitkän hiljaisuuden jälkeen. "Se... Se sai tietää et mulla on tyttöystävä ja me hu-huudettiin... Toisillemme", Aleksi parkuu. "Miks en vaa py-pysyny sssiel", hän änkyttää. "Juttelu sikseen! Paljonko teistä pitäisi pyytää? Hmm, onkohan satanen liikaa? Hahhah, vitsailen vain", mies keskeyttää minut. Niko naurahtaa kuivasti. "Hahhah, onpa todella hauskaa", hän mutisee. "Turpa kiinni. Jos joku ei ole valmis maksamaan teistä hmm... kymmentä miljoonaa, olette mennyttä", mies jatkaa. Sitten hän osoittaa pommia huoneen keskellä ja sanoo: "Tunti aikaa. Tick-Tock I'm a timebomb, vai miten sitä teillä päin sanotaan". Tässä vaiheessa Aleksi itkee vielä hurjemmin. Mies hymyilee voitonriemuisasti ja lähtee viereiseen huoneeseen ja sulkee oven perässään. Niko ryhtyy heti toimiin. Hän kompuroi jotenkin ovelle, ja yrittää avata sitä. "Voi vittu", hän tuhahtaa, kun ei saakkaan sitä auki. "No mitä luulit", Joel sanoo hiljaa ja turhautuneena. Niko vain kohauttaa hartioitaan ja yrittää kaivaa jotain oven alta. Mökki on sen verran rämä, että lattiaa puuttuu joista kohdista. Esimerkiksi oven alta. Niko kaivaa kuoppaa oven alle, ja pian Joelkin on siellä. He ovat saaneet jo aika paljon, kun Niko sanoo: "Noni. Laihin siitä sitten vaan. Joel?". Siihen hän vielä lisää naurahtaen: "Ei oo mikään hattuteline vaikka välillä hattua pidänki". Joel nyökkää ja menee makaamaan maahan. "Hyi mun vaatteet menee pilalle tossa paskassa", hän valittaa. "Joel onko pakko olla tollanen diiva, mene nyt", ärähdän. Joel nyökkää selvästi hieman loukkaantuneena ja ryömii oven alta.

Joelin pov.

Kun pääsen takaisin seisaalleni ja olen ottanut solmut ranteistani ja nilkoistani pois, otan hiuksistani pinnin ja alan tiirikoimaan ovea. Olen aika hyvä siinä (älkää kysykö miksi), ja kohta ovi avautuukin. Ensimmäisenä ulos hyppää Niko, ja alkaa avaamaan solmujansa. Sen jälkeen Joonas, joka alkaa tekemään samaa. Ja sen jälkeen Tommi, joka olisi halunnut päästää Aleksin ensin, mutta Aleksi sanoi että Tommi voisi. Sen jälkeen hänkin avaa solmujansa. Aleksi on tulosaa ovelle päin, mutta juuri silloin mies astuu huoneeseen. "Menkää", Aleksi muodostaa huulillaan ja laitan epäröiden mutta nopeasti oven kiinni. Eikun sitten vaan juoksemaan. Onneksi kaikki muut ovat jo aika kaukana, mutta Tommi jäi odottamaan minua ja Aleksia. "Missä Aleksi", hän kuiskaa. Osoitan ovea. Tommi katsoo minua ihan kuin olisin joku lentävä possu. "Mitä?!", hän kuiskaa aika lujaa. "Pitää mennä", kuiskaan takaisin ja alamme juoksemaan. Kuulen, kuinka ovi takanamme avautuu, ja kovennan vauhtiani. Niin tekee myös Tommi.

Aleksin pov.

Nonin. Nyt viimeistään peli on jo menetetty. Mies katsoo minua vihaisena. "Missä hitossa kaikki muut on?!", hän huutaa. Kohautan hartioitani, jonka jälkeen mies lähestyy minua ja...

~~~
Sanoja: 503
Aika lyhyt mut halusitte jotenn :D Ois tullu useempiki luku tätä jos mul ei ois ollu treenejä :( No mut alotan täs ihan kohta sen uuen Oleksin :3

Bad Idea || oleksiWhere stories live. Discover now