Alt katımıza yeni biri taşınıyordu annem onlara yardım etmek için aşağı indi ve sonra beni çağırdı ne kadar inmek istemesemde zorla yardım etmek için aşağı indim. Kutuları yukarı çıkarırken sakarlığım tuttu ve çıktığım beş altı basamaktan yuvarlandım sonra kendimi bir anda yerde buldum kalkmaya çalışırken bir el beni kaldırmak için bana doğru uzandı, kafamı kaldırdığımda binamızda hiç görmediğim bir kişi vardı karşımda , elini tuttum ama ellerim çok fena titriyordu ve kalbim "güm güm" atıyordu, kalktım düşürdüğüm kutunun içinde birsürü kağıt vardı hepsinin üzerinde notalar yazıyordu ve bunların ne olduğunu çok merak ettim ama sormaya utandım, oradaki çocuk bana döndü ve "onlar gitar için" dedi sanırım bütün düşündüğüm şeyleri dışımdan söylemiştim yada benim aklımı okumuştu. Yerdeki şeyleri topladım ve merdivenleri yeniden çıkmaya başladım busefer düşmemek için büyük çaba sarfettim.
- İsmin ne?
- Ece, seninki ne?
- Emir
Ve sonra sessiz bir şekilde merdivenleri çıktık. Annem onların alt katımıza taşındığını ve emirin annesiyle iş arkadaşı olduğunu söyledi.* * *
(Diğer gün) Bugün arkadaşlarımla sözleşmişdim kafede buluşacaktık , üçlü arkadaş gurubumla buluşdum ve olanları anlattım biraz güldükten sonra bana "sen aşık olmuşsun kızım" dediler biraz sinirle ne alakası var dedim ama gülmekten beni duymadılar, garsona seslenmek için arkamı döndüm ve onu gördün "emiri" , o da üçlü arkadaş gurubuyla kapıdan içeri girdi ve ben panikle önüme döndüm, arkadaşlarıma burdan gitmemiz gerektiğini buranın mutfağının çok pis olduğunu kahvelerin hemen soğuduğunu felan söyledim ama nafile, bana seninki hangisi şumu felan demeye başladılar ve yerlerinden oynamadılar hızlıca kahvelerimizi içtik ve çıktık. Eve döndüğümde annem evde yoktu, bu saatte neredeydi? Mesaj yazmak için telefonu cebimden çıkardım ve bir mesaj geldiğini gördüm mesajı açtım ve annemin "ben aşağı komşudayım sende gel hem tanışmış olursun" mesajını gördüm, aşağı indim kapıyı çaldım ve içeri girdim duvarlarda hep emirin fotoğrafları vardı gitar çalarken, kedi severken ve ailesiyle çekildiği birçok fotoğraf vardı sonra oturma odasına geçtik elif teyze (emirin annesi) kahve isteyip istemediğimi sordu bende yeni içtiğimi söyledim ve teşekkür ettim sonra ellerimi yıkamak için lavabonun yerini sordum ve koridordan ileri git sağ tarafda dedi lavaboya giderken kapısı yarım açık bir odada yine emirin fotoğrafları vardı sanırım burası emirin odasıydı içeriye kafamı uzattım ve çok güzel bir gitar gördüm sanırım hayatımda ilk kez bukadar temiz ve güzel bir gitar görüyordum birçok kez gitar kursuna gittim ama gitar çalmayı yinede öğrenemedim, sonra kapı çaldı panikle kapıyı eski hali gibi kapattım ve ellerimi yıkamak için lavaboya geçtim. Salona geri dönerken odaya bir göz attım gitarını temizliyordu ve sonra kafamı çevirip salona geçtim elif teyze beni emirle tanıştırmayı teklif etti ben de dünki küçük bir olay sonrasında tanıştığımızı söyledim , biraz ısrar sonrasında beni emirin odasına götürdü ve kapıyı çaldı emir gel dedi içerden, elif teyze beraber oturup sohbet etmemizi söyledi bende onu kırmamak için girdim (kesinlikle onu kırmamak içindi) çalışma masasında oturmuş elindeki gitarla bana bakıyordu yatağa oturabilirsin dedi teşekkürler dedim (yani bir zahmet onu da desin)
- Gitar çalmayı biliyormusun?
- Birçok gitar kursuna gittim ama tam olarak çalamıyorum
- Denemek ister misin?
- Olur (dedim utanarak)
Yanıma oturdu ve ellerimi nereye koyucağımı felan gösterdi.
- Haftada bir gün ders verebilirim, eğer sende istersen.
- Olabilir
- Gitar kursuna gittiysen gitarın da vardır değil mi?
- Evet var
Ben şimdiden o ders verirken kalp krizinden ölürmüyüm diye düşünmeye başladım.
- Hangi gün müsait olursun
- Şey, cumartesi olur
Elif teyze kapıyı açtı ve "sohbetinizi bölmek istemem ama gidiyorsunuz ece" dedi, cumartesi görüşürüz dedim ve odadan çıktım, bugün pazardı ve ben cumartesiye kadar nasıl bekliyecektim. Yarın için çantamı hazırladım bir hafta sonra yaz tatili gelicek ve okullar tatil olacaktı bunun sevinciyle yarını bekledim.