الحلقة التاسعه كامله❤

1.6K 86 25
                                    

فإن رضيت؛ هان عليك مُصابك، واتّسعت رحمة الله في فؤادك، ورأيت من حولك يركضون متخبّطين، وأنت تغشاك السكينة!💛

..................................................
  لم ينتبه زين الا عند ارتجاف ايديها  وتنفسها بصعوبه ؛
بيحاول يفوقها  ، وبعد قليل ....

علياء بتعب : أاااه  ، رااسي  - ماسكه راسها وبتفتح عينيها  بصعوبه .

زين : انتي كويسه ! اجبلك دكتور !!

علياء بتعب : عطشااااانه  عاوزه مايهه..

زين  شربها مايه وهي سانده  علي  كتفه وحط رأسها علي السرير وواقف  ثواني جمبها ونزل تحت يجيب الاكل ..

زين من اعلي السلم : ورد ، وووورررد  انتي ي زفته  يا الي اسمك ورد !!

ورد بخضه : خير يا ولد  خالي ، حوصل ايه ! بتشتمني  عااد  ليه  ميصوحش  إكده !!

زين بزعيق  وصوت عالي : مش قولت الاكل يطلع فوق انا بقالي ١٠ دقايق فوق فين الوكل !

ورد : سناء جهزته  ف المطبخ والله  وكنت لسه طالعه بيه اهوو  حتى تعالي شوف الصنيه جاهزه بالوكل  !

عمته من خلف ورد: مالك عاد ي ولد خوي نافش ريشك علينا إكده!!

زين وهو يمسك ورد من دراعها: قدامي ع المطبخ لما نشوف !!

ورد بتزمر: ييووووه ، متبراحه عليا طيب هو انا قد ماسكتك  دي عاد!

زين دخل المطبخ ولاقي  الصينيه جهزه  وعمل عصير وحطه عليها  واخدها  وطلع ، وكانت سناء الخادمه وورد في حاله  من الزهول طبعا لانهم اول مره يشوفو  زين ف المطبخ اصلا وكمان بيعمل  بنفسه  !

◇◇◇◇◇بقلمي / هاجر الغنام ◇◇◇◇◇◇
" لعل أرواحنا تتلاقي لتكون  لي حياة  جديده برفقتك"

في المستشفي.....

الدكتور : حد يرن علي أهل الحالتين اللي جوه دول ، اخلصووووا   شويه ودخلوهم  علي اوضة  العمليات ،بسررررررععععهه

الممرضه : دكتور انا لاقيت موبيلاتهم  وروحت   للكنترول  تحت وبلغتهم انهم لازم يتواصلو  مع أهليهم  وكمان كان  معهم بطاقات شخصيه ودا هيسهل  اننا نوصل لاهليهم بسرعه ان شاء الله .

الدكتور بإستعجال  : طب نادي  لدكتور نادين ودكتور محمود  بسرعه يحصلوني  ع العمليات وشوفيلي  فصيله دم البنت  اي !! واعمليلي تحليل شامل ليه  مع دكتور سعد.....

الممرضه: تمام ي دكتور .

الدكتور دخل للعمليات والدكاترة  داخلو  مع إشاعاات وبعد قليل الممرضه جات مع التحاليل ..

دكتور محمود : ها ي دكتور  سعد  ، فصيله  البنت اللي اسمها سماء اي  ؟!

دكتور  سعد بقله حيله: للاسف دمها o ومش لاقي  نوع فصيلتها  خالص ف البنك ، هنشوف الشاب اللي معها وربنا يستر بقا وتطلع نفس الفصيلة!

أحببتهُ ملتزماً❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن