الحلقة الحاديةعشر ❤

1.5K 84 78
                                    

دَعِ الأَيَّامَ تَفْعَل مَا تَشَاءُ
وطب نفساً إذا حكمَ القضاءُ

وَلا تَجْزَعْ لنازلة الليالي
فما لحوادثِ الدنيا بقاءُ

◇◇◇◇بقلمي / هاجر الغنام ◇◇◇◇◇◇◇◇

عاصم بيبص حواليه في المنضدرة وبره في حرس  كتير وكلاب بوليسيه ف قرر انه ياخد اخته معاه وانا يقدر يحميها من اي حد و انه الفهد الأسود خاصة لأهله ..

عاصم :  لو سمحت ي حج عاوز اختي عشان امشي انا مش هفضل ابررلك  كدا وجميلك  دا ححفظه  لاخر يوم ف عمري !!

الشيخ همام بصله و  بيجري مكالمه تليفونيه: دلوقتي ..

وأكمل: والله اللي بتعمله دا بيعرضكو  للخطر بس مش هتكلم انت تتحمل نتيجه أفعالك ي ولدي  وانا تحت امرك ف اي وقت تحتاج لمساعدتي فيه ..

عاصم : تسلم ، إنما قولي يا شيخ !

الشيخ همام: نعم ي ولدي ..

عاصم : من كلامك وكدا ةالشويه اللي وتعرفنا ع بعض فيهم،  شايف انك حتة تقيله ف البلد وبيتعملك حساب كده ودا كله حرس وكلاب ..

الشيخ همام بضحكه خفيفه:  يبني  الدنيا غابه ولازم أأمن نفسي فيها مهما كانت قوتي فهي مش كافيه ان احمي بيها عيلتي  واهلي ومش بقولك بدارراه  ف شويه حراس وشويه كلاب مسعورة لاء  ، دا عشان بس اللي يهوب نحيه إهنه ويبص من بعيد بس ياخد فكره ان صاحب القصر دااه مش سهل وصعب زي الدم إكده..

عاصم بتفهم وإعجاب : أمممممم لا عجبتني  اتمني يكون ليا كاريزما كبيره زيك كدة  لما اكبر..

الشيخ همام بإنقطاع: محنا فيها انت ماشاء الله طول بعرض !!

عاصم لسه هيرد سمع صوت خطف قلبه من وراه ..

:عااااااااصوووووومي🥺🥺🥺🥺🥺

في الجانب الاخر ....

زين بحالة  غير مفهومه : تتجوزيني !

علياء : لااا انت اكيد بني ادم مجنون بجد  ،وبدأت تخبط  ف الارض بغضب وضيق من بروده.

زين : بإنتباه-  تتجوززززززيني!!! وقالت بصوت عالي المره دي وكله غضب .

علياء :  انا....لم تكمل كلامها وشاور  لها عشان تسكت ويرد ع الفون ..

زين : ايوا!

الشيخ همام : دلوقتي !

زين : تمم،  وقفل المكالمه معاه .

زين جاب النقاب من ع الكنبه اللي كان نايم عليها وحدفهولها بطريقه مستفزة  وقال: اخلصي عشان تروحي ..

علياء فرحت واخدت النقاب وجريت من قدامه تلبسه وفرحانه انها هتروح  ونسيت كلامه ليها..

زين بعدها خدها ونزل  ع المنضدرة علي طول في الجانب الامامي ف مواجهه القصر ...

أحببتهُ ملتزماً❤حيث تعيش القصص. اكتشف الآن