"يَتولَّى الله أمرَ دمعةٍ أودَعتها في قلبِك ،يَتولَّى الله أمرَ حطامكَ الَّذي مَشوا من فوقهِ ليَسمعوا صوتَ فتاتِه ، يَتولَّى الله أمرَ الكلمةِ الَّتي طحنَت كبدكَ وأرقَت مضجعكَ وسرقَت كلّ لذَّةٍ من مشاعرِك ،يَتولَّى الله أمرَ كلّ فكرةٍ شَرَّعوا إليكَ أبوابهَا وحبَسوكَ في زواياها ، يَتولَّى الله أمركَ الَّذي لا حولَ لكَ فيهِ ولا : صباح الخير يا حبيبي..
كون : اومال فين الباقي ..
عاصم وهو يجلس : انا جيت اهووو وطبعا السينيوريتا بتاعتنا تاخد ساعتين عبال متيجي ههههههه..جلست الأم وبدأت ف الفطور مع أولادها: والله هي حره بقا تبقا تحضر فطار لنفسها ..
وبعد دقايق اتت علياء وهي تضع الشنطه ع الكرسي: وقالت بإدعاء الحزن _ يا خاينين بتاكلوا وتسيبوني والله ماعت في إخلاص ولا ولاء ولا انتماء !! ايهيء ايهيء ناوليني يا ماما البيض داا كدا ...🥴🥴🥴
الجميع بضحك من جنونها: هههههه ، كون: اعلفيها يا ماما خلينا نسمنها عشان تندبح ع العيد..
عاصم : والله فكره هههه بدل منغرم دبيحه وجمعيه وكلام فاضي ... كلي يا بقرتنا😂😂😂😂
علياء : شايفه عيالك ي ماما ، يرضيكي كدا ...
الأم: بكتم الضحكه ،، معلشي يا بقرت.... ااأقصد يا ليلو هههههههههه
ضحك الجميع علي هذه المجنونه ...
كون بجديه : هترجعو أمته!!.
عاصم : علي العصر كدا ...
كون: تمام بالتوفيق ولما تخلصو ادوني رنه هاكنسل شغل المساء وهجي نقضي اليوم سواا..
علياء وهي تضع الطعام في فمها: بلله يا ابيه ، هات مسليات كتير معاك الواحد بليل بيزهق من كتر القاعده الناشفه دي ...
كون : حاضر ، هقوم انا علي شغلي ...
السلام عليكم..
الجميع : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته..وبعض قليل نزل كلا من علياء وعاصم في طريقهم الي المدرسه وتليها الدروس..
قامت الأم لتذهب الي البقال وتأتي ببعض الاحتياجات الخاصه بالمنزل ... وفي طريقها وضعت كيس القمامه علي الركن الخاص به في اول الحارة ..
ام حسام : يا حجاه ، يااا حجه كوثر !!
الحجه كوثر : ايوا يا ام حسام ، عامله أي!!؟
ام حسام : الحمدلله بخير يا ام احمد .. الا فينك كدا يا وليه مش باينه بقالك فتره كنتي بتيجي تاخدي الخضار صابح كل يوم اربع مني !!
الحجه كوثر : والله يا ام حسام رجلي يوجعني مقدرش انزل السلم فين وفين لو نزلت او بعت مع علياء تيجبلي اللي ناقص من الطريق وهي جايه من الدروس ..
ام حسام بتطفل : الا قوليلي صح ، هي علياء في سنه كام يا ختي !!
الحجه كوثر : في تالته ثانوي الله يقويها هي واللي زيها..
أنت تقرأ
أحببتهُ ملتزماً❤
Misterio / Suspensoبالكتابة أقاوم نسيانك وكعادتك لا تكف عن التّدخل بشؤوني.... أجدك بين حروفي وأقلامي بلا شقاء منك تقتحم حياتي ، بلا إذن بلا دعوة بلا طلب أجدك في أحشاء روحي ، تبعث في تفكيري ، كالطائرالحب الطليق الذي ينبٌش عُشه.. نوع الروايه: (رومانسيه+دينيه+كوميد...