البارت الخامس عشر💗

2.1K 125 10
                                    

يا جدعاااان متنسوش الفوت بتاعى علشان التقيييم😂♥
وياريت اللى بيقرأو فى صمت يشجعونى بفوت ده مش بياخد ثانيه يا نااس ده تك وبس🙂

نبدأ

نظرت لها بدموع ولم تصدق أنها تراها أمامها أهى نفسها أمها او اللتى كانت تعتبرها أمها أهى اللتى كانت ستزوجها من شخص أكبر منها وستبيعها معقول أنها تقف أمامها الآن..؟!

أما إحسان فمثلت البكاء وجريت وضمتها وسط إستغراب أمينه وساره...

إحسان وهى تقبل جميع أنحاء وجهها وتضمها ببكاء كاذب...

أنا آسفه يا ضى عينى أنا آسفه سامحينى ندمت والله مقدرش أبعد عنك يا حوريه إنتى بنتى اللى مخلفتهااش...!

نظرت لها بدموع وقد صدقتها لطيبه قلبها وكأنها كانت تنتظر أن تأتى وتعتذر فقط وستسامحها......

وحشتينى أوى يا مامتى إنتى عملتى فيا كده ليييه أنا زعلت اوى.....؟!

ضمتها بحزن مصطنع وبكاء...

سامحينى يا بنتى سامحينى ندمت والله ندمت....

نظرت لها حوريه ببرائه وحب صادق وقد نست تماما أنها كانت ستبيعها وأنها كانت تعاملها أسوء معامله بعد وفاه والدها صدقتها لأن قلبها قلب طفله نقيه وبريئه لا يستطيع أن يحقد على أحد أو يكرهه.....

مسمحاكى يا مامتى مسمحاكى بس متعمليش فيا كده تانى....

نظرت لها بدموع كاذبه وحب زائف....

عمرى ما أعمل كده تانى يا ضى عينى....

هنا وتحدثت أمينه وهى لا تصدق أى كلمه من كلام إحسان ولكن جارتها فقط من أجل سعاده صديقتها وأختها فإذا كانت سعاده حوريه تتمثل فى وجود إحسان معها فلن تقف ضد سعادتها رغم أنها ودت طردها منذ أن وقعت عيناها عليها....

نورتى يا خالتى البيت بيتك وأكيد جدى مش هيمانع صح يا جدى..؟!

نظر الجد سليم بشك لإحسان ولكنه أردف بترحيب....

البيت بيتك يا ست إحسان دنتى أم الغاليه...

نظرت لهم إحسان بود زائف.....

ملوش لازمه ياحج أنا هاخد حوريه ونرجع كفايه أنها كانت عندكو ده كلو....

فتحدثت ساره بضيق فهى لا تطيق تلك السيده بالمره...

متقوليش كده يا إحسان البيت بيتك....

نظرت لها إحسان بحقد ولكن دارته خلف قناع الود...

ياحببت...!

نظر لها الجد بصرامه شديده فهو لم يرتاح لها وحتى ولو كانت نيتها خير فحوريه أصبحت واحده من أحفاده ولن يتركها تذهب أبدا....

كلمتى متتانيش يا ست إحسان وحوريه مش هتخرچ من إهنيه واصل فهمانى زين هى كيفها كيف أحفادى...

ولِـ عشقك وقعت أسيرًا. حيث تعيش القصص. اكتشف الآن