الحكايه السابعه

1.6K 68 7
                                    

#حب_بالاكراه
#حكايات_mevo
البارت السابع....
بعد ان سمع يامن كلام ذلك الحقير وبعد ان رأي تللك الصور ومقطع الفديو كان في حاله هياج شديد كان كأن قلبه نزع نزعا من صدره بسبب تلك الفعله الشنعاء التي خططها بجداره ذلك الثعبان المتلبس بلباس الصديق.. واي غدر حينما تاتيك الطعنه من القريب.. فرفع التليفون واستدعي صديقه حسام ....دخل  حسام ببراءه.قائلا . ازيك يا كبير(كبر عليك الهم ساعه وسته😠😠) ....
هجم عليه يامن ومسكه من قميصه.. قائلا.. انت ايه يا اخي انت ايه القذاره اللي انت فيها دي وكمان  وسختك تدخلها في الشغل...
فتصنع حسام الدهشه  وقال... فيه ايه يا يامن انت اتجننت.. و اكمل مبهوتا دانا  حسام بتكلمني كده..
فنظر اليه يامن قائلا وهو قرفان... تصدق ماليش حق. وحدف في وجهه الصور.. شوف نفسك و قرفك وصرخ في وجهه وقال له.... ده ايه.. فتصنع الدهشه وهو يقلب في الصور والفديو .. وقال مين الوسخ اللي جاب الصور دي ليك(هو برضه االي وسخ😠😠) .. فيه ايه يا يامن بالضبط..
قال يامن ساخطا.. هو اللي وسخ برضه . انت ازاي تعمل كده وصرخ وعيونه حمراء وقلبه هيقف...... مش قولتلك ابعد عنها..
فنظر حسام وصاح به.... وابعد ليه. هيا بت شمال وغلبت اقولك اعملك ايه واحده من اياهم مالهاش مبدا ولا شرف وعامله فيها رابعه العدويه... وقولتلك الف مره وانت مصدرلي الوش الخشب ومتأثر اوي بالحبتين المحن بتوعها.. والا ناسي يوم الديسكو كانت عامله ازاي.. انا كنت في حالي من اخر مره اتخانقنا فيها.. بس البت لقيت عنيها عليا في الرايحه والجايه ومش سيباني في حالي يااخي ثم اكمل صارخا عايزني اسكت وارفع اريل واسيبك اهبل يا يامن.. انت فاكرني عيل سيس واحده تضحك عليه..(يا دكري😎😎😎) دي معلمه يا يابا وانت شفت الفديو كله وشفت المردغه للاخر..وكان يعلم جيدا انه لم يري شيئا فصب الجاز علي النار بزياده..(اه يابو ديل نج$😠😠) .
هنا انصعق يامن.وقال ...... مردغه انا ماشفتش حاجه... هو فيه ايه في الاخر.. هيا وساختها وصلت لحد فين.. وانهار علي المكتب.. ماشفتش وكويس اني ماشفتش كنت طلعت قتلتها وطلعت روحها في ايدي.. عامله عليا شريفه وهيا مدوراها..
فانطلق حسام بس ربك والحق البت مابتاخدش فلوس هيا بتحب تعدل مزاجها ماخدتش مني جنيه ولا طلبت طلب.. ماتزعلش يا يامن البت لفت ودارت وانا بصراحه مستحملتش حاولت ابعد بس اللي حصل في الاسانسير كان فوق طاقه اي راجل البت نار والعه وانا راجل بتاع نسوان وانت عارف... وكنت هقولك وافضحها باي طريقه..
فضحك يامن.... لا صاحبه مبدا كتر خيرها.مابتاخد فلوس. تعليه المزاج برضه مش لاي حد.. دي معلمه وقامت معلمه عليا شقتني نصين ..

هنا اقترب حسام وربت علي كتف صديقه وقال.. مش كل حاجه شكلها نضيف وبرئ نصدقها يا يامن وغلبت اقولك خلي بالك خلي بالك..
فصرخ يامن.. وقال له .....المصيبه ان اخويا متجوز اختها وممكن يكونو متفقين علينا.. دانا ساعتها اطلع روحهم بايديا.. انا حاسس اني عايش في كابوس.. حنين دي كنت شايفها حاجه تانيه حاجه كبيره اوي يا حسام ماتعملش الوساخه دي ابدا مش متخيل انها بالحقاره دي وفي الشركه والاسانسير حاسس بالارف ايه الو$اخه دي يا اخي .

حب بالاكراه... بقلم ميفو السلطانحيث تعيش القصص. اكتشف الآن