[Cheonsa's pov]
"Yo, Cheonsa! Jom teman aku tengok wayang petang nanti, nak tak?" Kalau aku tak teman dia tengok wayang, merajuk pula si Ryujin ni nanti. "Tengoklah mcm mana nanti. Kerja aku banyak dah sekarang. Kot2 aku nak ambik OT nanti." jelas aku.
"Kalau mcm tu, lain kali lah kita tengok wayang. Kesian pula aku tengok kau buat kerja yg melambak mcm ni." kata Ryujin. Tau pun kesian kat aku. Ingatkan nak paksa aku tadi.
"Tu lah tu. Kau punya dah siap ke sampai nak ajak aku tengok wayang?" tanya aku. "Dah. Aku punya tak banyak sangat." jawab Ryujin. Wah. Tak adil betul hidup ni.
"Ha? Mana aci... Kau punya sikit, aku punya banyak. Terpaksalah aku ambik OT nanti." keluh aku. Untunglah Ryujin. Kerja sikit je, pastu boleh balik awal. "Emmm... Kau nak aku temankan kau OT tak nanti?" tanya Ryujin semasa aku sibuk buat kerja.
"Eh, takpe2. Kau boleh balik dan berehat kat rumah. Tak payah susah2 temankan aku kat sini." balas aku. Aku taknak lah susahkan bestie yg aku sayangi. "Kalau begitu, aku balik dulu lah, ya? Kalau nak aku tapaukan makanan untuk kau, call je. Okay?" Sebab ni lah aku bersyukur sangat dapat kawan mcm Ryujin.
"Oh, ya. Kau kan ada '6th sense'? Ada 'sesuatu' tak kat belakang aku?" tanya Ryujin yg mempunyai perasaan ingin tau yg kuat. Aku sebenarnya dah perasan, memang ada 'sesuatu' kat belakang dia.
"Ada. Dia ialah seorang lelaki." jawab aku sambil menjuihkan mulut ke arah belakang nya. Dia pun toleh. "Okay. Disebabkan aku tak boleh nampak 'dia', aku nak tanya kau ni. Dia hensem tak?" Soalan tu memang wajib ditanya ke?
"Hensem juga lah. Dah, kau balik dulu. Aku nak sambung buat kerja." kata aku. Ryujin pun balik dan aku terus bekerja. OT.
"Psst... Psst... Thank you tau sebab puji aku tadi." kata Yeosang, iaitu roh pekerja yg pernah bunuh diri kat sini akibat direject oleh seorang perempuan. Tak lain dan tak bukan, perempuan tu ialah Ryujin.
"You're welcome. Btw, aku nak sambung buat kerja. Kau pergi lah lepak dengan kawan2 kau tu." kata aku kat Yeosang. Dia pun pergi dengan 'kawan2' dia tu. Ya, roh2 orang yg mati kat tempat ni.
Sedang aku syok buat kerja, ada pula yg datang nak lawat aku. "Yes, ada ap- Eh, kau siapa?" Yg pasti sekarang ni aku dapat rasa aura yg negatif dari 'roh' yg satu ni. "Aku ialah...."
Di rumah...
"Weh, oppa. Tadi ada satu roh ni cakap kat aku yg a-" kata2 aku terhenti apabila roh tersebut mengisyaratkan aku untuk diam. Rupanya, appa aku baru balik dari kerja.
"Yg apa?" Junkyu oppa tertanya-tanya. "Yg aku ni kuat makan." tipu aku. Dan oppa pun percaya. "Hmmm... Aku setuju dengan 'dia'. Kau memang kuat makan pun." balasnya.
"Dahlah. Aku nak pergi ke bilik aku dulu. Aku nak mandi." kata aku. "Okay, sisturrrrr!"
Di dalam bilik...
Segar rasanya lepas mandi. "Oh mak kau hijau!" Baru nak keluar dari bilik mandi, terkejut aku tengok 'roh' yg aku baru jumpa kat ofis tadi. "Mak aku tak hijau. Dan sejak bila aku cakap kau kuat makan? Btw, cantik juga anak Kim Jiseok ni lepas mandi." katanya sambil menuju ke arah aku. Aku melangkah ke belakang sikit demi sikit. Apa dia nak ni?
"Kau jangan dekat sangat dengan aku, boleh tak? Aku nak keluar dari bilik mandi ni." balas aku. Risau pula aku kat dia ni. "Kenapa? Kau takut aku rogol kau ke? Aku kan dah mati? Mana boleh aku rogol kau, kan?" Ya tak yela juga.
"Aku tau lah. Aku cuma nak keluar dari bilik dari bilik mandi ni. Aku nak pakai pakaian dulu. Dan kau! Jangan berani nak intai aku. Faham?" amaran aku kat dia.
"Nae." Dia pun berlalu dari depan aku. Dan 'pufff'... Hilang begitu saja. Tau pun takut.
To be continued...
YOU ARE READING
╰Mafia Ghost╮⇨Haruto FF⇦
Fanfiction"Kau nak tolong aku tak?" -Haruto "Tolong apa?" -Cheonsa "Balas dendam kat appa kau." -Haruto Kim Cheonsa, yg mempunyai '6th sense', berada dalam dilemma. Dia nak tolong Haruto, tapi dia sayangkan appa dia. Adakah Cheonsa rela membantu Haruto membal...