5

45 8 2
                                    

[Cheonsa's pov]

"Cheonsa! Kenapa ikut oppa ke sini?!" Uishhhh... Garang nyeeee... Hantu2 yg lain pun terkejut, termasuk Haruto. "Cheonsa cuma tak sedap hati je, oppa. Tu yg Cheonsa ikut sampai ke sini." jawab aku sambil membuat muka kesian.

"Btw, ada hantu nak ngorat oppa." kata aku sambil muncung ke arah roh seorang gadis tersebut. Dari tadi asyik jeling oppa aku. Roh tu terus memandang aku dengan muka yg terkejut. "Nak je oppa sepak kaki Cheonsa, tapi tu lah, dah kena ikat. Masa ni juga Cheonsa nak main2." cebik Junkyu oppa.

"Weh, kau lapar tak?" tanya Haruto. Sejujurnya, aku lapar dan haus. "Aku memang lapar. Dahlah aku belum makan tadi." balas aku. "Eh, Cheonsa. Kau cakap dengan siapa tu?" tanya oppa aku.

"Si Ha- maksud Cheonsa si hantu ni tanya Cheonsa lapar ke tak. So, Cheonsa jawab lah yg Cheonsa ni lapar." jawab aku. "Kesian betul lah aku tengok anak2 Jiseok ni. Sorang innocent, sorang lagi tak waras." suara tersebut buat aku tersentak.

"Yah! Aku masih waras lagi lah!" jerit aku. "Kalau kau masih waras, takde nya kau mengaku yg kau cakap dengan hantu." Ni yg aku maghoh ni. "Kau je yg tak tau aku ni boleh nampak 'benda' yg kau tak nampak." balas aku dengan geram.

"Senang cerita. Aku taknak gaduh lama2 dengan kau. Kau sebenarnya lapar kan?" tanya orang tersebut. Tau juga kau yg aku ni lapareuuu nak mampus. "Well, aku memang lapar pun." jawab aku dengan jujur. Haruto hanya gelak kat aku. Mentang2 kau tu hantu, takde siapa boleh dengar kau gelak.

"Cakaplah dari tadi, si cantik." kata orang tersebut sambil tersenyum. Aku blushing teroks weiiii... "Suka lah tu. Orang puji dia cantik." Ish, oppa aku ni! Takleh tengok aku bahagia sikit.

"Btw, nama aku Mashiho. Panggil je aku Mashi. Yg tu pula Yuta." kata nya sambil menunjuk ke arah seorang mamat yg tinggi sikit daripada dia. Eh, friendly juga mafia sorang ni. Ingatkan ganas.

"Kau nak makan tadi kan? Tu ada makanan kat atas meja tu. Ambik lah ya? Jangan malu2." kata Mashiho. Memanglah aku nak ambik makanan tu, tapi masalahnya, kaki dengan tangan aku kena ikat. Mcm mana nak ambik?

"Kau ni kenapa? Dah aku ni kena ikat mcm mana aku nak ambik makanan tu?" tanya aku dengan geram. Mamat ni memang suka cari gaduh eh? "Oh, ya. Aku lupa. Sorry." jawabnya sambil berlalu dari situ lalu mengambil makanan2 tersebut.

Setelah dia mengambil makanan2 tu, dia lalu membawa makanan2 tu tadi ke arah aku. "Weh, aku pun nak juga." kata oppa aku. Mashiho pun lalu memberi makanan tu kat oppa aku.

"Mcm mana kitorang nak makan?" tanya aku. "Aku akan suap kau. Yuta-kun, kau suap lah mamat sorang tu." katanya sambil mengarahkan mamat bernama Yuta tu tadi untuk menyuap oppa aku.

Setelah selesai disuap...

"Burp! Syukurlah dapat makan." kata aku. "Seronoklah tadi ya? Mashi-kun suap kau tadi." cebik Haruto. Aku biar jela dia cakap sorang2. Tak pasal2 kena cop tak waras nanti.

Jap, apesal aku rasa pening ni? Jangan2... Diorang letak ubat kat makanan kitorang?! Aku menoleh ke arah Junkyu oppa. Eh, dia dah pengsan lah! Makin lama makin pening kepala aku. Aku rasa kelopak mata aku makin berat. Aku pun terus.....

[Haruto's pov]

Eh, diorang nak bawa Cheonsa dengan oppanya ke mana? Jangan ada niat tak baik sudah. Aku pun mengekori diorang.

Beberapa minit kemudian...

Lah... Diorang dibawa ke rumah aku ke? Mesti Yoshi-kun yg suruh diorang ke sini. Takpe, aku perhati je dulu. Kalau ada apa2 berlaku, baru lah aku bertindak.

[No one's pov]

"Mashi, kau dah angkat Cheonsa tak?" tanya Yoshi. "Oh, perempuan tu. Dah. Dia berada kat bilik Haruto, bersama dengan oppa dia." jawab Mashiho. "Bagus. Kita akan kurung diorang kat sini, selagi dendam belum terbalas." kata Yoshi sambil tersenyum sinis.

"Aku tau korang nak balas dendam untuk aku, tapi tak perlulah libatkan Cheonsa dan oppa nya." monolog Haruto.


To be continued...

╰Mafia Ghost╮⇨Haruto FF⇦Where stories live. Discover now