[No one's pov]
"R-ruto ya... Tak m-mungkin..." Mashiho dan Mingyu agak terkejut dengan kehadiran Haruto. "Hello? Korang boleh nampak aku ke?" tanya Haruto lagi.
"B-boleh..." jawab Mashiho dengan teragak-agak. "Guys, Junkyu oppa dah pengsan!" kata Cheonsa yg terkejut melihat Junkyu pengsan. Diorang segera mengalihkan perhatian ke arah Junkyu. "Junkyu!" jerit Mingyu.
"Cheonsa, mianhae sebab buat oppa kau pengsan." kata Haruto sambil memegang bahu Cheonsa. "Takpa. Nanti bangunlah tu. Tu Mashiho dengan Mingyu oppa dah bawa dia ke bilik." balas Cheonsa sambil menepuk belakang Haruto.
"Jap." Cheonsa terfikir tentang sesuatu yg menghairankan. "Kau boleh sentuh aku?!" tanya Haruto dengan Cheonsa serentak.
[Cheonsa's pov]
Haruto boleh sentuh aku?! Tak mungkin. Ni mesti sebab dia munculkan diri.
"Well, aku rasa aku nak buat sesuatu. Sesuatu yg aku tak pernah buat sebelum ni." kata Haruto sambil menayangkan senyum yg aku boleh katakan agak mencurigakan. Seram betul mamat ni.
Dia lalu menarik tangan aku lalu menolak badan aku ke dinding mcm yg Mashi pernah buat kat aku. Mentang2lah dah boleh sentuh orang. Please, help mehhhh!!!!
"Aku tak boleh tahan dah. Kau ni comel lah bila tengok dekat2 mcm ni." kata Haruto sambil mencuit hidung aku lalu menjarakkan dirinya dari aku. Ceh, ingatkan apa lah tadi.
"Serius aku tak pernah buat mcm ni kat mana2 perempuan." What? Apa yg dia tak pernah buat? "Aku tak pernah menggoda perempuan mcm ni." sambungnya. Habis tu? Sekarang ni?
"Then? Apa kena mengena dengan aku?" tanya aku dengan hairan. "Ada kena mengena dengan kau lah. Aku buat mcm ni sebab aku suka kau." Dah 2 kali dia confess.
"Aku suka kau sejak tadika dulu." Eh? Kitorang pernah kenal ke? "Tapi kenapa aku tak ingat eh?" Sejujurnya aku tak tau. Aku baru jumpa roh mamat ni beberapa hari yg lepas.
"You will know soon." Dia mendekati aku lagi. Kali ni, cara dia memandang aku agak sayu. Dia nampak sedih. Muka dia semakin mendekati muka aku. Aku tak tau kenapa aku rela berdiri di sini daripada melarikan diri dari dia.
Aku menutup mata aku. Badan aku ditolak ke dinding sekali lagi. Aku hanya terkaku di situ. Aku boleh rasa bibir aku bersentuhan dengan bibirnya. Dia mencium aku dengan penuh 'passion', seperti takda hari esok.
[Mingyu's pov]
Aku menuruni tangga selepas keluar dari bilik Junkyu. Aku dah suruh Mashiho untuk memerhatikan Junkyu. Setelah aku melangkahkan kaki aku ke lantai, alangkah terkejutnya aku. Adik aku dicium oleh Haruto. Tapi Haruto tu dah jadi hantu. How can?!
Aku perhati je diorang sampailah 'hal' diorang tu selesai. Finally, selesai sudah 'hal' diorang. Merana dah jiwa aku yg single ni. Nasib baik cium je, bukan buat 'benda lain'. "Dah selesai dah K-drama korang?" tanya aku dengan nada gurauan.
"Omo! Kamchagi!" Ha, tu kan? Syok sangat lah tadi tu sampai tak perasan oppa sendiri. "Eo, hyung! Annyeong!" sapa Haruto dengan senyuman yg manis. Amboi! Baru lepas cium adik aku, boleh pula dia sapa aku.
"Korang sambunglah 'hal' korang tu. Aku tengok tv dulu." kata aku sambil melangkahkan kaki aku ke ruang tamu.
[Cheonsa's pov again]
"Weh, oppa kau suruh sambung lagi. Jom lah." ajaknya. "Taknak." kata aku sambil berlalu dari situ. Secara jujurnya, jantung aku berdegup pantas. Apa yg jadi kat aku ni?
Beberapa jam yg kemudian...
Jadi, aku nak pakai apa? Dahlah baru lepas mandi. Lupa pula nak tanya Mingyu oppa. Oh? Pakaian aku dah disediakan. Paling aku kagum, pakaian dalaman aku pun ada. Hebat betul oppa aku ni.
Aku pun terus mengunci pintu. Aku taknak siapa2 pun masuk semasa aku nak pakai pakaian. Untung roh2 kat sini dah aku halau. "Hey, my dear." Jangan cakap yg...
Aku pun toleh ke belakang aku. "Oh ikan kekek mak iloi iloi!" latah aku yg terkejut melihat kelibat tersebut. "Kau buat apa kat sini?" tanya aku kegeraman.
"Aku nak usha kau." Kurang ajar punya hantu. "Baik kau pergi. Aku nak pakai pakaian. Sekarang." arah aku dengan tegas. "Nope." Haihhh... Mcm mana lagi aku nak halau kau ni?
"Weh, kau pergi jela. Aku taknak kau tengok aku kat sini. Malu lah." jelas aku. "Ha, yela, yela. Aku tunggu kat bawah. Tata~" kata Haruto lalu hilang dari situ. Akhirnya, aku dapat berpakaian dengan tenang.
To be continued...
YOU ARE READING
╰Mafia Ghost╮⇨Haruto FF⇦
Fanfic"Kau nak tolong aku tak?" -Haruto "Tolong apa?" -Cheonsa "Balas dendam kat appa kau." -Haruto Kim Cheonsa, yg mempunyai '6th sense', berada dalam dilemma. Dia nak tolong Haruto, tapi dia sayangkan appa dia. Adakah Cheonsa rela membantu Haruto membal...