[No one's pov]
Cheonsa mula berasa jengkel. Dari tadi 'roh' tu asyik memandang dia. "Aku tau lah aku cantik. Tak payah lah nak pandang lama2." kata Cheonsa sambil memandang telefon yg dipegangnya.
"Muka kau memang ada iras2 appa kau." kata roh tersebut. Cheonsa memberi dia pandangan yg menjengkelkan. "Memang la ada iras2 appa aku. Aku kan anak dia?" balas Cheonsa dengan tenang.
"I know." jawabnya. "Cheonsa... Cheonsa cakap dengan siapa tu?" Cheonsa terus menoleh. Sedar tak sedar, Junkyu sudah berada dalam bilik tu. "Sejak bila oppa masuk sini?" tanya Cheonsa kehairanan.
"Sejak azali lagi. Taklah, oppa main2 je. Baru je masuk tadi." jawab Junkyu dengan senyuman yg boleh mencairkan berjuta orang Teume. Oofff... "Ohhh... Ada apa oppa masuk ke sini?" tanya Cheonsa lagi.
"Sebelum oppa jawab, oppa nak Cheonsa jawab pertanyaan oppa tadi. Cheonsa cakap dengan siapa tadi?" Cheonsa terdiam. Patut ke dia bagitau oppa nya pasal roh yg dia jumpa tadi?
Cheonsa menoleh ke arah roh tersebut. Roh tersebut menggelengkan kepalanya. "Oh, Cheonsa bercakap dengan roh yg cakap Cheonsa ni kuat makan. Dia cakap muka Cheonsa ni mcm muka appa." jawab Cheonsa.
"Oh, yeke? Mungkin roh tu kenal appa kot. Okay. Giliran oppa pula jawab soalan Cheonsa tadi." balas Junkyu. "Sebenarnya, oppa..."
Keesokan harinya...
Cheonsa berfikir tentang apa yg oppa nya kata semalam.
Flashback...
"Sebenarnya, oppa nak kawin bulan depan. Jadi, oppa fikir, lepas kawin nanti oppa tak tinggal kat sini lagi." kata Junkyu. Air mata Cheonsa mula mengalir. "Oppa nak tinggalkan Cheonsa ke?!" tangisan Cheonsa semakin esak.
"Cheonsa. Cheonsa kan ada appa kat sini? Takdelah Cheonsa sendiri. Tak pun, Cheonsa berborak dengan roh2 yg ada kat sini. Ha! Boleh je kan?" Junkyu cuba menenangkan adiknya yg menangis.
"Oppa janji tau? Lepas kawin nanti, lawat2 lah Cheonsa dan appa kat sini." kata Cheonsa sambil menunjukkan jari kelingkingnya untuk membuat 'pinky promise' nya.
"Janji!" Junkyu lalu membuat 'pinky promise' dengan adiknya. "Manja nya dongsaeng oppa ni." kata Junkyu sambil mengusap kepala adiknya.
Flashback ends...
"Amboi! Termenung jauh nampak." Suara Ryujin telah membuatnya tersedar dari lamunan. "Kerja kau semalam dah siap ke?" sambungnya.
"Oh... Yg tu. Dah siap dah. Pukul 7.30 aku balik semalam." jawab Cheonsa. "Jadi, nak tengok wayang tak petang nanti?" tanya Ryujin dengan gembira.
"Hmmm... Hari ni kerja tak banyak sangat. So... Aku nak tengok wayang dengan kau petang ni sebab nak release stress." jawab Cheonsa sambil melemparkan senyumannya ke arah Ryujin. Ryujin yg terlebih 'excited' dengan jawapan Cheonsa lalu memeluk kawannya itu.
[Jiseok's pov]
"Bos, mayat mamat tu sudah kitorang kebumikan." kata salah seorang dari konco2 aku. "Bagus. Pastikan takde siapa2 yg tau pasal ni, termasuklah anak2 aku. Faham?" amaran aku kepada konco2 ku.
"Nae!" Diorang jawab dengan bersemangat lalu bersurai dari ofis aku. "Hehehe...Haruto, Haruto. Kau sama je mcm bapak kau. Acah kuat, tapi lemah. Muahahahahaha!" kata aku sambil berketawa sinis.
Budak mentah tu memang berani nak lawan aku. Dia tak tau yg dia gali kubur sendiri.
[Mashiho's pov]
"Tak guna kau, Kim Jiseok!" Dengus aku dengan geram. Dia telah membunuh seseorang yg telah aku anggap sebagai adik aku sendiri.
"Sabar, Mashi. Kita akan balas dendam kat dia atas kematian ketua mafia kita." kata Yoshi sambil menenangkan aku. Mcm mana aku tak geram? Dia patut bincang baik2 dengan Haruto, tapi ni yg dia buat?
"Jadi, mcm mana kita nak mula?" tanya Asahi. Dengan sinis aku menjawab, "Kita umpan dia dengan menggunakan 'anak2' dia." Aku tau diorang terkejut.
"Mashi-kun, yg terlibat tu ialah Jiseok, bukan anak2 dia." kata Ni-ki yg terdiam dari tadi. "Aku tau, Ni-ki. Sebab tu la aku nak jadikan anak2 dia sebagai umpan. Jangan risau, aku takde niat pun nak bunuh anak2 dia." jelas aku dengan panjang lebar.
"You know what? Aku ada seorang kawan yg iras2 muka Jiseok." kata Yoshi. "Kim. Jun. Kyu." sambungnya sepatah2.
To be continued...
YOU ARE READING
╰Mafia Ghost╮⇨Haruto FF⇦
Fanfic"Kau nak tolong aku tak?" -Haruto "Tolong apa?" -Cheonsa "Balas dendam kat appa kau." -Haruto Kim Cheonsa, yg mempunyai '6th sense', berada dalam dilemma. Dia nak tolong Haruto, tapi dia sayangkan appa dia. Adakah Cheonsa rela membantu Haruto membal...